Сценарій Учнівського колективу екологічної просвіти «Колос»
Розробили Майстренко Галина Вікторівна, Каплун Ольга Борисівна
Візитка презентація просвітницької та природоохоронної діяльності
Учні співають пісню «Село моє»
1 учень:
Вас вітає учнівський колектив екологічної просвіти
Разом:
«Колос»
2 учень:
Як всім відомо зараз актуальна тема екологічної просвіти «Збереження та раціональне використання земельних ресурсів України»
3 учень
Ми хоч і діти обмежені владою, але нам небайдуже, що відбувається з чорноземом нашого села. Ми не можемо стояти осторонь цієї проблеми, хочемо брати безпосередню участь у поліпшенню екологічного стану, а тому досліджуємо і проводимо просвітницьку роботу серед учнів, однолітків та громадою села.
4 учень
Проводимо фотовиставки «Фотооб’єктив звинувачує»;
5 учень
Конкурс малюнків і плакатів;
6 учень
Роздаємо листівки звернення;
1 учень
Насаджуємо дерева і квіти;
2 учень
Складаємо та ознайомлюємося з картами наших земель: 1. «Мікротопоніми нашого села»; 2. карта «Розселення байбаків на території Артемівських земель»; 3. карта розпаювання земель
3 учень
Ознайомлюємося з рослинами індикаторами за допомогою яких можна визначити якість грунтів;
4 учень
Проводимо екскурсії-зустрічі з землеробами.
5 учень
А також вивчаємо карантинні бур’яни, що поступово витісняють місцеві.
6 учень
На цьому ми не зупинимося і плануємо і на далі:
1 учень
- Проводити зустрічі-екскурсії з фермерами;
2 учень
- Досліджувати рослинний і тваринний світ;
3 учень
- Боротися із засміченням території села
Виступ
Сценка «Екологічний базар»
(Виходить продавець. На грудях- лоток з коробками та написами «Українські грунти)
Продавець:
Купуйте останні Українські грунти: чисті, родючі, без гербіцидів та отрут. Купуйте! Останні на нашій планеті. Купуйте, поспішайте!
1 учень
Навіщо? Кому потрібні живі грунти?
2 учень
Усе це - бабусині казки!
4 учень
Та він божевільний!
5 учень
Та он цих грунтів, скільки хочеш!
1 учень
І безкоштовно.
2 учень
Та він звичайний шахрай
4 учень
На наш вік всього вистачить!
Продавець:
А після вас?
2 учень
А після нас – хоч потоп! (сміються)
Продавець:
Так думають тільки безвідповідальні, жадібні, духовно-бідні, жорстокі люди з низьким рівнем екологічної свідомості.
Земля:
Я – Земля – багата, щедра, мальовнича. Сьогодні я годую, напуваю, одягаю і звеселяю 7 мільярдів землян. Мої скарби, мої багатства належать вам, люди. Я в змозі, в силі забезпечити достаток вам тільки тоді, коли ви дбайливо будете користуватися моїми ресурсами. Десятки тисяч років господарює людство. Увесь цей час я шепчу на вухо: «Людино, бережи мене!» У мене немає ні кулаків, ні зубів, щоб захиститися від недругів. Мої скарби довірені вам, люди, вашій совісті, розуму, благородству.
5 учень
Матінко земля, та невже є люди у наш час, що не розуміють що до природи треба ставитись дбайливо? Адже всі такі розумні, начитані, вивчають різні науки, дивляться телевізор.
«Земля в илюминаторе»
Земля зішла з екватора! (2р.)
Летить в незнану синь вись вона.
Як ми живемо з матір’ю (2р.)
Любові потребує і вона.
А зірка в небі синьому (2р.)
Це ж чиясь ненароджена душа.
І квітка, що не розцвіла,
Травинка стоптана була.
І пташка чиєюсь мрією була.
Пр.: І б’є в набат
Землі тривожне серце.
І сняться нам страшні,
Кошмарні сни,
Що ми одного дня можем проснутись
В страшнім краї –
Без сонця і весни
2 учень
А от у нашому селі Артемівка головне багатство – це грунт чорнозем, на якому працюють добрі, працьовиті та дбайливі до землі люди: 11 фермерських господарств, 2 товариства та 265 одноосібників.
3 учень
Всього Артемівських земель - 8877 га, обробляється - 6500 га.
4 учень
То у вас і проблем немає?
5 учень
Та є… Весь степ навкруги села виораний, дуже мало залишилося місця для диких тварин та птахів – це балки, яри та лісопосадки; зникають степові трави та лікарські рослини.
1 учень
А ще деякі горе-господарі, в гонитві за грошима, сиплють на поля бездумно гербіциди, пестициди та отрутохімікати.
2 учень
Перестали сіяти споконвічно українські культури: жито, просо, овес, пшеницю, цукрові буряки. А вирощують те, що дає великі прибутки: соняшник, ріпак, кукурудза та ячмінь.
Не дарма писав про цю проблему наш поет Петро Василенко.
3 учень
У нашому миршавому колгоспі
Перевелися ковалі
І вправні ціпов’язи поспіль.
І хліборобів теж нема.
4 учень
В селі селян уже немає!
Орють і сіють без ума,
Що вже й дурман не проростає.
Немає до землі жалю,
Який діди носили в серці.
5 учень
Давно отруєно ріллю
І воду в степовім озерці.
Село пішло на манівці –
Чекає манни та солярки…
А що нітрати в молоці –
Усім ні холодно, ні жарко.
6 учень
Тому і їмо такі продукти, а що ходити далеко ось їмо – СМЕТАНКУ. Ми довіряємо виробнику і навіть не замислюємося, що насправді нам підсовують
Сценка «Сметанка»
(Діти по черзі показують назви)
- Я – жир рослинний, гідрогенізований, рафінований, дезодорований
- Я – олія пальмова та соняшникова
- Я – емульгатор;
- Я – антиоксидант (Е320, Е321);
- Я – лецитин соєвий;
- Я – сметана закваска
1 учень
А всі ми разом сметана «Глечик»
2 учень
А ще виробники полюбляють писати на своїй продукції «БЕЗ ГМО», тому ретельно читайте склад продукту, бо з’їсте таке чудо…(показують ГМО продукт)
Пісня «ГМО»
Якщо хочеш зібрать добрий урожай –
В поле, в сад і в город добрива вкладай:
Фосфор, кальцій, азот, магній і вуглець,
А коли переборщиш, то в сьому кінець.
Пр.: Велика користь для нашої землі,
Хай будуть фрукти на кожному столі.
3 учень
Найбільше багатство держави – наші чорноземи і їх потрібно берегти та раціонально використовувати. А найбільше диво нашої Української землі – це коровай. З яким пов’язані звичаї, традиції, міцність родини та захист від знедолень.
4 учень
Ось він – хлібчик духовитий
З хрустом кірочки смачний
Ось він – теплий, мов налитий
Щедрим сонцем золотим
І на стіл у кожен дім
Завітав, з’явився він.
Разом:
Хвала нашій землі за безмірну свою щедроту, багатство і красу.
Пісня «Сійся родися»
1 учень
В житті свій власний голос треба мати,
Щоб колосом налитим він дзвенів.
І щоб ніхто не міг тобі сказати,
Що ти даремно хліб насущний їв.