Додаток 1
Життєві навички, що сприяють здоровому способу життя
Таблиця
Навички |
Різноманітність навичок |
Результати навчальної діяльності |
Життєві навички, що сприяють фізичному здоров’ю |
Навички раціональною харчування |
Дотримання режиму харчування; уміння складати харчовий раціон з урахуванням реальних можливостей, потреб і користі; уміння визначати й зберіга'ги високу якість харчових продуктів. |
Навички рухової активності |
Виконання ранкової зарядки; регулярні заняття фізичною культурою, рухоними іграми, фізичною працею. |
|
Режим праці та відпочинку |
Уміння поєднувати розумову та фізичну активність; уміння знаходити час для регулярного харчування й повноцінного відпочинку. |
|
Санітарно-гігієнічні навички |
Навички особистої гігієни; уміння виконувати гігієнічні процедури (доглядати за шкірою, зубами, волоссям тощо). |
|
Життєві навички, що сприяють соціальному здоров’ю |
Навички ефективного спілкування |
Уміння слухати; уміння чітко висловлювати свої думки; уміння виражати свої почуття; уміння просити про послугу або допомогу; володіння невербальною мовою (жести, міміка, інтонація тощо); адекватна реакція па критику. |
Навички співчуття |
Уміння розуміти почуття, потреби й проблеми інших людей; уміння висловити це розуміння; уміння зважати на почуття інших людей; уміння допомагати та підтримувати. |
|
Навички розв’язування конфліктів |
Уміння розрізняти конфлікти поглядів і конфлікти інтересів; уміння розв'язувати конфлікти поглядів на основі толерантності; уміння розв'язувати конфлікти інтересів за допомогою конструктивних переговорв. |
|
Навички поведінки в умовах тиску, погроз, дискримінації |
Уміння уникати небезпечних ситуацій і діяти при загрозі насилля; уміння обстоювати свою позицію та відмовлятися від небажаних пропозицій, зокрема й пов'язаних із залученням до куріння, уживання алкоголю, наркотичних речовин; уміння розрізнити прояви дискримінації, зокрема щодо людей з особливими потребами, ВІЛ-інфікованих і хворих па СНІД; навички впевненої поведінки, зокрема застережливих дій щодо ВІЛ/СНІДу. |
|
Навички спільної діяльності та співробітництва |
Уміння працювати в «команді»; уміння адекватно оцінювати свої здібності, свій внесок у спільну діяльність; уміння визнавати внесок ішних у спільну роботу. |
|
Життєві навички, що сприяють духовному та психологічному здоров’ю |
Самоусвідомлення та самооцінка |
Позитивне ставлення до себе й інших людей, до життєвих перспектив; уміння реально оцінювати свої здібності та можливості; адекватна самооцінка; уміння адекватно сприймати оцінки інших людей. |
Навички самоконтролю | Уміння правильно висловлювати свої почуття; уміння контролювати прояви гніву; уміння долати тривогу; уміння переживати невдачі; уміння раціонально планувати час. | |
Мотивація успіху та тренування волі |
Уміння зосереджуватися на досягненні мети; розвиток наполегливості та працьовитості; установка на успіх і віра в себе. | |
Аналіз проблем і прийняття рішень |
Уміння визначати суть проблеми та причини її виникнення; здатність сформулювати декілька варіантів розв'язання проблеми; уміння передбачити наслідки кожного з варіантів для себе й інших людей: уміння оцінювати реальність кожного варіанта, ураховуючи власні можливості та життєві обставини; здатність обирати оптимальні рішення. |
|
Визначення життєвих цілей і програм |
Уміння визначати життєві цілі, керуючись своїми потребами, нахилами, здібностями; уміння визначати пріоритети й раціонально ви користовувати час; уміння планувати свою діяльність, ураховуючи аналіз можливостей і обставин. |
Це матеріал з підрчника Основи здоров'я 8 клас Поліщук (narodna-osvita.com.ua)