Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Субота, 08.02.2025, 22:47

Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | Головна | Додаток 5 | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

Додаток 5

   Вам уже відомо, що прояв кожної фізичної якості пов’язаний із певними фізіологічними особливостями функціонування організму, особливостями будови опорно-рухового апарату, ступеня фізичного розвитку людини.

   Інтенсивні фізичні навантаження можуть спричинити порушення серцево-судинної, дихальної, опорно-рухової та інших систем. Щоб уникнути цих порушень, важливо вміти правильно оцінювати свій фізичний розвиток. Для цього є безліч методів і показників. Основними показниками є довжина тіла, маса та ємність легенів, динамометрія. Орієнтовне уявлення про гармонійність розвитку та пропорційність можна отримати за допомогою розрахунків деяких індексів (пригадайте, як ви визначали індекс маси тіла в 7 класі).

   Індекс Ерісмана — від обхвату грудної клітки відняти половину зросту. Характеризує гармонійність і вгодованість. У підлітків обхват грудної клітки на декілька сантиметрів менший за половину зросту, а після завершення статевого дозрівання — навпаки.

   Визначення співвідношення зросту сидячи та стоячи — зріст сидячи (у см) помножити на 100% і поділити на зріст стоячи (у см). Норма в дівчат віком 11—13 років і хлопців 14—16 років — 52%.

   Індекс Вервека — довжину тіла поділити на масу тіла, помножену на 2, додати обхват і рудної клітки (у см), поділити на 100. Норма 0,85-1,25 і з віком не змінюється.

   Розрахунок приблизного зросту з урахуванням зросту батьків — до зросту батька додати зріст матері, поділити на 2. Для хлопців додати 5 см, для дінчат відняти 5 см.

   Для оцінки стану серцево-судинної та дихальної систем використовують динамометрію, спірометрію, проби з дозованим фізичним навантаженням.

 

Це матеріал з підрчника Основи здоров'я 8 клас Поліщук (narodna-osvita.com.ua)

Підручник Основи здоров'я 8 клас Н. М. Поліщук

Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання

Статистика


Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0