ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 6 клас (35 год. із них 4 год. резервні)
І семестр
№ з/п |
Дата |
Скоригована |
Зміст уроку |
Примітки |
Розділ 1. Здоров’я людини (4 год.) |
||||
|
07.09. |
|
Життя і здоров'я людини. Безпека життєдіяльності. Здоров’я і благополуччя. Життєві навички, сприятливі для здоров’я. |
|
|
14.09. |
|
Ризики і небезпеки. Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації.
|
|
|
21.09. |
|
Навколишнє середовище і здоров’я Вплив природних чинників на здоров’я людини. Небезпеки природного середовища. Техногенне середовище. Екологічні проблеми довкілля.
|
|
|
28.09.
тематична |
|
Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек.
|
|
Розділ 2. Фізична складова здоров’я (6 год.). |
||||
|
05.10. |
|
Харчування і здоров’я Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини. Особливість харчування у підлітковому віці. |
|
|
12.10. |
|
Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень. |
|
|
19.10. |
|
Профілактика йододефіциту і діабету. |
|
|
02.11. |
|
Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях.
|
|
|
09.11. |
|
Особиста гігієна Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. |
|
|
16.11. тематична |
|
Гігієна ротової порожнини. Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом.
|
|
Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я (6 год.). |
||||
|
23.11. |
|
Звички і здоров’я Психічний розвиток підлітка. Ознаки гармонійного розвитку хлопчиків і дівчаток. Потреби людини, їх розвиток із віком. Проект самовдосконалення (вибір, планування і досягнення мети). |
|
|
30.11. |
|
Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок.
|
|
|
07.12. |
|
Самооцінка і здоров’я Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки. Моделювання ситуації прийняття зважених рішень. |
|
|
14.12. |
|
Критичне мислення та уміння приймати рішення Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я. Вплив реклами на рішення людини. Види реклами. Соціальна і комерційна реклами. Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям.
|
|
|
21.12.
тематична |
|
Вплив ВІЛ-інфекції на організм людини. Поняття про СНІД. Як ВІЛ не передається. Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ. Створення соціальної реклами з профілактики ВІЛ-інфекції. |
|
ІІ семестр
№ з/п |
Дата |
Скоригована |
Зміст уроку |
Примітки |
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я. (15 год.) |
||||
Тема 1. Соціальне благополуччя. (7 год.) |
||||
|
11.01. |
|
Спілкування і здоров’я Спілкування людей. Засоби комунікації. Навички спілкування. |
|
|
18.01. |
|
Стилі спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я. • Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях. |
|
|
25.01. |
|
Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі. |
|
|
01.02. |
|
Конфлікти і здоров’я Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів. • Складання плану покращення міжособистісних стосунків. |
|
|
08.02. |
|
Конструктивне розв’язання конфліктів. Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях. • Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів. |
|
|
15.02. |
|
Стосунки з однолітками Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. |
|
|
22.02. тематична |
|
Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі. • Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях. |
|
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі. (8 год.) |
||||
|
29.02. |
|
Безпека в побуті Правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами. |
|
|
07.03. |
|
Безпека при користуванні засобами побутової хімії. • Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії.* |
|
|
14.03. |
|
Пожежна безпека оселі Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку. Засоби пожежогасіння. Гасіння невеликої пожежі. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу. • Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі. • Виготовлення ватно-марлевої пов’язки. • Моделювання ситуації виклику рятувальних служб. |
|
|
21.03. |
|
Проживання у промисловій зоні Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту. |
|
|
04.04. |
|
Безпека руху велосипедиста Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста. Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді. |
|
|
11.04. |
|
Поведінка в екстремальних ситуаціях Телефони аварійних служб. Повідомлення для рятувальним службам. Правила взаємодії з рятувальниками. |
|
|
18.04. |
|
Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні. • Моделювання допомоги при ураженні електричним струмом.* • Моделювання допомоги при попаданні на тіло хімічних речовин.* • Моделювання допомоги при отруєнні хімічними речовинами.* |
|
|
25.04. |
|
Перша допомога при ДТП. • Вивчення вмісту автомобільної аптечки.* |
|
|
16.05. тематична |
|
Узагальнюючий урок за рік. |
|
|
23.05. |
|
Повторення вивченого за 6 клас. Моделювання ситуаційних завдань. |
|
Вчитель __________ С.І.Коваленко