Біологія 6 клас (70 год. 2 год. на тиждень, із них 6 год. резервні)
Біологія: підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Л.І.Остапченнко, П.Г.Балан, Н.Ю.Матяш, М.М.Мусієнко,П.С.Славний, В.В.Серебряков, В.П.Поліщук / Київ:. «Генеза» 2014 р. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ МОН України №123 від 07.02.2014 р.).
І семестр
№
з/п
|
Дата
|
Скоригована
|
Тема уроку
|
Примітки
|
ВСТУП (4 год.).
|
1.
|
01.09.
|
|
Біологія – наука про життя. Основні властивості живого.
|
|
2.
|
03.09.
|
|
Різноманітність життя (на прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про віруси.
Демонстрування колекцій зображень (у тому числі електронних) рослин, тварин, грибів, бактерій.
|
|
3.
|
08.09.
|
|
Науки, що вивчають життя.
|
|
4.
|
10.09.
|
|
Методи вивчення організмів.
|
|
Тема 1. Клітина (10 год.).
|
5.
|
15.09.
|
|
Клітина - одиниця живого. Історія вивчення клітини.
|
|
6.
|
17.09.
|
|
Лупа. Мікроскоп.
|
|
7.
|
22.09.
|
|
Будова клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях.
Демонстрування:клітин рослин і тварин за допомогою оптичного мікроскопа, колекцій зображень (у тому числі електронних) клітин рослин і тварин.
|
|
8.
|
24.09.
|
|
Практична робота №1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. Інструктаж з БЖД.
|
|
9.
|
29.09.
|
|
Будова рослинної і тваринної клітини. Лабораторні дослідження:Будова клітини листка елодеї. Інструктаж з БЖД.
|
|
10.
|
01.10.
|
|
Практична робота № 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. Інструктаж з БЖД.
|
|
11.
|
06.10.
|
|
Утворення нових клітин.
|
|
12.
|
08.10.
|
|
Основні положення клітинної теорії.
|
|
13.
|
13.10. Тематична
|
|
Узагальнення.
|
|
Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності (8 год.).
|
14.
|
15.10.
|
|
Амеба, інфузорія - одноклітинні твариноподібні організми (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі). Демонстрування: мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних.
Лабораторні дослідження Спостереження інфузорій. Інструктаж з БЖД.
|
|
15.
|
20.10.
|
|
Малярійний плазмодій, дизентерійна амеба – одноклітинні паразитичні організми.
Демонстрування: мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних.
|
|
16.
|
22.10.
|
|
Евглена зелена, хламідомонада – одноклітинні водорості (середовище існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі).
Демонстрування: мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних, колоніальних організмів.
|
|
17.
|
03.11.
|
|
Дріжджі – одноклітинні гриби.
Демонстрування: мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних, колоніальних організмів.
|
|
18.
|
05.11.
|
|
Бактерії – найменші одноклітинні організми.
Демонстрування: мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних.
|
|
19.
|
10.11.
|
|
Роль бактерій у природі та значення в житті людини. Демонстрування: мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних.
|
|
20.
|
12.11.
|
|
Перехід до багатоклітинності.
|
|
21.
|
17.11.
|
|
Губки, ульва - багатоклітинні організми.
Демонстрування: колекцій зображень (у тому числі електронних) багатоклітинних організмів без тканин.
|
|
22.
|
19.11. Тематична.
|
|
Узагальнення. Письмова контрольна робота.
|
|
Міні-проект (за вибором) Чому скисає молоко? Корисний йогурт. Живі фільтри
|
Тема 3. Рослини. (10 год.).
|
23.
|
24.11.
|
|
Рослина – живий організм.
|
|
24.
|
26.12.
|
|
Фотосинтез як характерна особливість рослин.
Демонстрування: дослідів, що підтверджують: фотосинтез; дихання;
|
|
25.
|
01.12.
|
|
Живлення (мінеральне, повітряне) рослин.
|
|
26.
|
03.12.
|
|
Дихання рослин.
Демонстрування: дослідів, що підтверджують: дихання;
|
|
27.
|
08.12.
|
|
Рухи рослин.
|
|
28.
|
10.12.
|
|
Будова рослини.
|
|
29.
|
15.12.
|
|
Клітини рослин.
|
|
30.
|
17.12.
|
|
Тканини рослин.
|
|
31.
|
22.12. Тематична.
|
|
Узагальнення.
|
|
32.
|
24.12.
|
|
Повторення вивченого за тему 3 рослини.
|
|
ІІ семестр
№
з/п
|
Дата
|
Скоригована
|
Тема уроку
|
Примітки
|
33.
|
12.01.
|
|
Органи рослин. Корінь: будова, основні функції (поглинання води та укріплення у ґрунті). Лабораторні дослідження: будови кореня. Інструктаж з БЖД. Демонстрування: - мікропрепаратів внутрішньої будови кореня.
|
|
34.
|
14.01.
|
|
Пагін: будова, основні функції (фотосинтез, газообмін, ріст, випаровування води, транспорт речовин). Демонстрування:
- дослідів, що підтверджують: фотосинтез; дихання; випаровування води; транспорт речовин по рослині; поглинання коренем води; вплив мінеральних речовин на розвиток рослин; стебла, листка. Дослідницький практикум Дослідження процесу росту вегетативних органів. Спостереження за розвитком пагона з бруньки.
|
|
35.
|
19.01
|
|
Пагін: будова, основні функції (фотосинтез, газообмін, ріст, випаровування води, транспорт речовин). Лабораторні дослідження: будови пагона. Інструктаж з БЖД. Дослідницький практикум Транспорт речовин по рослині.
|
|
36.
|
21.01.
|
|
Різноманітність та видозміни вегетативних органів. Лабораторні дослідження: будови бруньки. Інструктаж з БЖД.
|
|
37.
|
26.01.
|
|
Різноманітність та видозміни вегетативних органів. Лабораторні дослідження: будови цибулини. Інструктаж з БЖД.
|
|
38.
|
28.01.
|
|
Розмноження рослин: статеве та нестатеве.
|
|
39.
|
02.02.
|
|
Вегетативне розмноження рослин. Дослідницький практикум Вегетативне розмноження рослин.
|
|
40.
|
04.02.
|
|
Квітка. Суцвіття. Лабораторні дослідження: будови квітки. Інструктаж з БЖД.
|
|
41.
|
09.02.
|
|
Запилення. Запліднення.
|
|
42.
|
11.02.
|
|
Насінина. Плід, поширення плодів. Лабораторні дослідження: будови насінини; будови плода. Інструктаж з БЖД. Дослідницький практикум Дослідження умов проростання насіння.
|
|
43.
|
16.02. Тематична
|
|
Узагальнення з теми «Рослини»
|
|
Міні-проект (за вибором):Листопад. Квіти і комахи. Рослини мандрівники. Рослини хижаки.
|
Тема 4. Різноманітність рослин. (12 год.)
|
44.
|
18.02.
|
|
Поняття про класифікацію росли. Демонстрування гербарних зразків, колекцій зображень (у тому числі електронних) рослин, рослинних угруповань.
|
|
45.
|
23.02.
|
|
Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові). Лабораторні дослідження: будови зелених нитчастих водоростей. Інструктаж з БЖД.
|
|
46.
|
25.02.
|
|
Мохи. Лабораторні дослідження:будови моху. Інструктаж з БЖД.
|
|
47.
|
01.03.
|
|
Папороті, хвощі, плауни. Лабораторні дослідження: будови папоротей. Інструктаж з БЖД.
|
|
48.
|
03.03.
|
|
Голонасінні.
|
|
49.
|
10.03.
|
|
Голонасінні. Лабораторні дослідження: будови пагонів і шишок хвойних рослин. Інструктаж з БЖД.
|
|
50.
|
15.03.
|
|
Покритонасінні (Квіткові).
|
|
51.
|
17.03.
|
|
Покритонасінні (Квіткові). Практична робота: 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. Інструктаж з БЖД.
|
|
52.
|
22.03.
|
|
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури).
|
|
53.
|
24.03.
|
|
Життєві форми рослин.
|
|
54.
|
05.04.
|
|
Рослинні угруповання. Практична робота: 4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах. Інструктаж з БЖД.
|
|
55.
|
07.04.
|
|
Значення рослин для існування життя на планеті Земля.
Значення рослин для людини.
|
|
56.
|
12.04. Тематична.
|
|
Узагальнення знань з теми «Різноманітність рослин».
|
|
Міні-проект (за вибором) Як утворились торф і кам’яне вугілля?Викопні рослини.
|
Тема 5. Гриби. (9 год.).
|
57.
|
14.04.
|
|
Особливості живлення грибів.
|
|
58.
|
19.04.
|
|
Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. Демонстрування муляжів та/або фотографій їстівних, отруйних, цвілевих, паразитичних грибів; лишайників.
|
|
59.
|
21.04.
|
|
Розмноження та поширення грибів.
|
|
60.
|
26.04.
|
|
Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові гриби. Лабораторні дослідження будови шапинкових грибів. Інструктаж з БЖД.
|
|
61.
|
28.04.
|
|
Лишайники.
|
|
62.
|
05.05.
|
|
Сапротрофні – цвільові гриби.
|
|
63.
|
10.05.
|
|
Паразитичні (на прикладі трутовиків та збудників мікозів людини).
|
|
64.
|
12.05.
|
|
Значення грибів у природі та житті людини.
|
|
65.
|
17.05.
|
|
Практична робота: 5. Розпізнавання (на муляжах/фотографіях) їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. Інструктаж з БЖД.
|
|
66.
|
19.05. Тематична.
|
|
Письмова контрольна робота
|
|
Міні-проект Гриби у біосфері та житті людини.
|
Узагальнення. (2 год.)
|
67.
|
24.05.
|
|
Будова та життєдіяльність організмів
|
|
68.
|
26.05.
|
|
Будова та життєдіяльність організмів
|
|
Екскурсії Різноманітність рослин свого краю. Вивчення рослинних угруповань.
|
Вчитель __________ С.І.Коваленко
Біологія. Колегам. 6 клас
|
Меню сайту
Статистика
Онлайн всього: 5 Гостей: 5 Користувачів: 0
|