Біологія 6 клас (70 год. 2 год. на тиждень, із них 6 год. резервні)
Біологія: підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Л.І.Остапченнко, П.Г.Балан, Н.Ю.Матяш, М.М.Мусієнко,П.С.Славний, В.В.Серебряков, В.П.Поліщук / Київ:. «Генеза» 2014 р. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ МОН України №123 від 07.02.2014 р.).
І семестр
№ з/п |
Дата |
Скоригована |
Тема уроку |
Примітки |
ВСТУП (4 год.). |
||||
1. |
01.09. |
|
Біологія – наука про життя. Основні властивості живого. |
|
2. |
03.09. |
|
Різноманітність життя (на прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про віруси. Демонстрування колекцій зображень (у тому числі електронних) рослин, тварин, грибів, бактерій. |
|
3. |
08.09. |
|
Науки, що вивчають життя. |
|
4. |
10.09. |
|
Методи вивчення організмів. |
|
Тема 1. Клітина (10 год.). |
||||
5. |
15.09. |
|
Клітина - одиниця живого. Історія вивчення клітини. |
|
6. |
17.09. |
|
Лупа. Мікроскоп. |
|
7. |
22.09. |
|
Будова клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях. Демонстрування:клітин рослин і тварин за допомогою оптичного мікроскопа, колекцій зображень (у тому числі електронних) клітин рослин і тварин. |
|
8. |
24.09. |
|
Практична робота №1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. Інструктаж з БЖД. |
|
9. |
29.09. |
|
Будова рослинної і тваринної клітини. Лабораторні дослідження:Будова клітини листка елодеї. Інструктаж з БЖД. |
|
10. |
01.10. |
|
Практична робота № 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. Інструктаж з БЖД. |
|
11. |
06.10. |
|
Утворення нових клітин. |
|
12. |
08.10. |
|
Основні положення клітинної теорії. |
|
13. |
13.10. Тематична |
|
Узагальнення. |
|
Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності (8 год.). |
||||
14. |
15.10. |
|
Амеба, інфузорія - одноклітинні твариноподібні організми (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі). Демонстрування: мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних. Лабораторні дослідження Спостереження інфузорій. Інструктаж з БЖД. |
|
15. |
20.10. |
|
Малярійний плазмодій, дизентерійна амеба – одноклітинні паразитичні організми. Демонстрування: мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних. |
|
16. |
22.10. |
|
Евглена зелена, хламідомонада – одноклітинні водорості (середовище існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі). Демонстрування: мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних, колоніальних організмів. |
|
17. |
03.11. |
|
Дріжджі – одноклітинні гриби. Демонстрування: мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних, колоніальних організмів. |
|
18. |
05.11. |
|
Бактерії – найменші одноклітинні організми. Демонстрування: мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних. |
|
19. |
10.11. |
|
Роль бактерій у природі та значення в житті людини. Демонстрування: мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних. |
|
20. |
12.11. |
|
Перехід до багатоклітинності. |
|
21. |
17.11. |
|
Губки, ульва - багатоклітинні організми. Демонстрування: колекцій зображень (у тому числі електронних) багатоклітинних організмів без тканин. |
|
22. |
19.11. Тематична. |
|
Узагальнення. Письмова контрольна робота. |
|
Міні-проект (за вибором) Чому скисає молоко? Корисний йогурт. Живі фільтри |
||||
Тема 3. Рослини. (10 год.). |
||||
23. |
24.11. |
|
Рослина – живий організм. |
|
24. |
26.12. |
|
Фотосинтез як характерна особливість рослин. Демонстрування: дослідів, що підтверджують: фотосинтез; дихання; |
|
25. |
01.12. |
|
Живлення (мінеральне, повітряне) рослин. |
|
26. |
03.12. |
|
Дихання рослин. Демонстрування: дослідів, що підтверджують: дихання; |
|
27. |
08.12. |
|
Рухи рослин. |
|
28. |
10.12. |
|
Будова рослини. |
|
29. |
15.12. |
|
Клітини рослин. |
|
30. |
17.12. |
|
Тканини рослин. |
|
31. |
22.12. Тематична. |
|
Узагальнення. |
|
32. |
24.12. |
|
Повторення вивченого за тему 3 рослини. |
|
ІІ семестр
№ з/п |
Дата |
Скоригована |
Тема уроку |
Примітки |
33. |
12.01. |
|
Органи рослин. Корінь: будова, основні функції (поглинання води та укріплення у ґрунті). Лабораторні дослідження: будови кореня. Інструктаж з БЖД. Демонстрування: - мікропрепаратів внутрішньої будови кореня. |
|
34. |
14.01. |
|
Пагін: будова, основні функції (фотосинтез, газообмін, ріст, випаровування води, транспорт речовин). Демонстрування: - дослідів, що підтверджують: фотосинтез; дихання; випаровування води; транспорт речовин по рослині; поглинання коренем води; вплив мінеральних речовин на розвиток рослин; стебла, листка. Дослідницький практикум Дослідження процесу росту вегетативних органів. Спостереження за розвитком пагона з бруньки. |
|
35. |
19.01 |
|
Пагін: будова, основні функції (фотосинтез, газообмін, ріст, випаровування води, транспорт речовин). Лабораторні дослідження: будови пагона. Інструктаж з БЖД. Дослідницький практикум Транспорт речовин по рослині. |
|
36. |
21.01. |
|
Різноманітність та видозміни вегетативних органів. Лабораторні дослідження: будови бруньки. Інструктаж з БЖД. |
|
37. |
26.01. |
|
Різноманітність та видозміни вегетативних органів. Лабораторні дослідження: будови цибулини. Інструктаж з БЖД. |
|
38. |
28.01. |
|
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. |
|
39. |
02.02. |
|
Вегетативне розмноження рослин. Дослідницький практикум Вегетативне розмноження рослин. |
|
40. |
04.02. |
|
Квітка. Суцвіття. Лабораторні дослідження: будови квітки. Інструктаж з БЖД. |
|
41. |
09.02. |
|
Запилення. Запліднення. |
|
42. |
11.02. |
|
Насінина. Плід, поширення плодів. Лабораторні дослідження: будови насінини; будови плода. Інструктаж з БЖД. Дослідницький практикум Дослідження умов проростання насіння. |
|
43. |
16.02. Тематична |
|
Узагальнення з теми «Рослини» |
|
Міні-проект (за вибором):Листопад. Квіти і комахи. Рослини мандрівники. Рослини хижаки. |
||||
Тема 4. Різноманітність рослин. (12 год.) |
||||
44. |
18.02. |
|
Поняття про класифікацію росли. Демонстрування гербарних зразків, колекцій зображень (у тому числі електронних) рослин, рослинних угруповань. |
|
45. |
23.02. |
|
Водорості (зелені, бурі, червоні, діатомові). Лабораторні дослідження: будови зелених нитчастих водоростей. Інструктаж з БЖД. |
|
46. |
25.02. |
|
Мохи. Лабораторні дослідження:будови моху. Інструктаж з БЖД. |
|
47. |
01.03. |
|
Папороті, хвощі, плауни. Лабораторні дослідження: будови папоротей. Інструктаж з БЖД. |
|
48. |
03.03. |
|
Голонасінні. |
|
49. |
10.03. |
|
Голонасінні. Лабораторні дослідження: будови пагонів і шишок хвойних рослин. Інструктаж з БЖД. |
|
50. |
15.03. |
|
Покритонасінні (Квіткові). |
|
51. |
17.03. |
|
Покритонасінні (Квіткові). Практична робота: 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. Інструктаж з БЖД. |
|
52. |
22.03. |
|
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). |
|
53. |
24.03. |
|
Життєві форми рослин. |
|
54. |
05.04. |
|
Рослинні угруповання. Практична робота: 4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах. Інструктаж з БЖД. |
|
55. |
07.04. |
|
Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини. |
|
56. |
12.04. Тематична. |
|
Узагальнення знань з теми «Різноманітність рослин». |
|
Міні-проект (за вибором) Як утворились торф і кам’яне вугілля?Викопні рослини. |
||||
Тема 5. Гриби. (9 год.). |
||||
57. |
14.04. |
|
Особливості живлення грибів. |
|
58. |
19.04. |
|
Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. Демонстрування муляжів та/або фотографій їстівних, отруйних, цвілевих, паразитичних грибів; лишайників. |
|
59. |
21.04. |
|
Розмноження та поширення грибів. |
|
60. |
26.04. |
|
Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові гриби. Лабораторні дослідження будови шапинкових грибів. Інструктаж з БЖД. |
|
61. |
28.04. |
|
Лишайники. |
|
62. |
05.05. |
|
Сапротрофні – цвільові гриби. |
|
63. |
10.05. |
|
Паразитичні (на прикладі трутовиків та збудників мікозів людини). |
|
64. |
12.05. |
|
Значення грибів у природі та житті людини. |
|
65. |
17.05. |
|
Практична робота: 5. Розпізнавання (на муляжах/фотографіях) їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. Інструктаж з БЖД. |
|
66. |
19.05. Тематична. |
|
Письмова контрольна робота |
|
Міні-проект Гриби у біосфері та житті людини. |
||||
Узагальнення. (2 год.) |
||||
67. |
24.05. |
|
Будова та життєдіяльність організмів |
|
68. |
26.05. |
|
Будова та життєдіяльність організмів |
|
Екскурсії Різноманітність рослин свого краю. Вивчення рослинних угруповань. |
Вчитель __________ С.І.Коваленко