Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Четвер, 02.05.2024, 10:35

Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | Головна | „Наша країна – європейська держава” Заочна мандрівка | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

„Наша країна – європейська держава” Заочна мандрівка

Виховні досягнення. Стимулювання в учнів інтересу до історії Ук­раїни, перебігу політичних, економічних і соціаль­них проблем держави; розвиток умінь та навичок аналізу, висловлювання власних міркувань; вихо­вання почуття патріотизму, національної гідності, розуміння значимості власних дій та позиції.

Вчитель. Любі друзі! Де б ви не жили: біля ви­соких гір чи синього моря, серед безкрайнього степу чи в оточенні віковічних лісів, у місті чи в селі - все це зветься одним словом - Україна.

Україна - це ваша Батьківщина і ви її громадя­ни, бо живете на цій землі, знаєте співучу ук­раїнську мову, любите і шануєте рідний край. Як лагідний промінчик, що зазирає до вашого віко­нечка кожного ранку, є маленькою частинкою ве­ликого сонця, так і ви є невід'ємною частинкою славного народу України.

Коли ви виростете і мандруватимете по світу, то зрозумієте, як кожний народ любить свою Батьківщину, пишається нею, дбає про її добро­бут. Ви на власному досвіді переконаєтесь, що нема у світі нічого милішого за рідну землю, яка ніби рідна ненька завжди кликатиме вас до­дому.

Але всі ті мандрівки ще чекають вас. А сьогодні я запрошую вас у цікаву подорож - подорож у просторі й часі по рідній країні. Сподіваюся, вона запам'ятається вам на все життя.

1-й читець.

Облітав журавель

Сто морів, сто - земель,

Облітав, обходив.

Крила, ноги натрудив.  

Ми спитали в журавля:

Де найкращая земля?

Журавель відповідає:

Краще рідної - немає!

2-й читець.

У всіх людей - одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустеля.

Аніж земний в чужині рай.

- Нема без кореня рослини

А мас, людей, - без Батьківщини.

Вчитель. Перш ніж відправитись у дорогу, потрібно придбати квитки, якими стануть пра­вильні відповіді на запитання вікторини «Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо».

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

-  Відомі діячі Київської Русі ...

- Запорозькі козаки прославилися ...

- Україну прагнули поневолити ...

- УПА - це ...

- Верховна Рада прийняла історичний документ «Акт проголошення незалежності України» ...

-  Україна - це держава ...

- Державними символами України є ...

-  Верховна Рада - це ...

- Кабінет Міністрів України - це ...

- Ми знаємо такі народні символи України, як ...

-  Країнами Європи є ...

Вчитель. Отже, квитки у нас є. Тепер нам не­обхідно придбати на аукціоні дорожні речі, зокре­ма тлумачення певних слів.

(У скриньці записи слів із поясненням: політи­ка, економіка, суверенність, ринкова економіка, опозиція, візовий режим тощо).

Вчитель. Тепер вмощуємося зручніше і виру­шаємо. А щоб було нам веселіше, згадаймо пісню про Україну і заспіваймо.

(Звучить пісня у виконанні учнів).

1-й читець.

Гляньмо, яка Україна чарівна.

Гарна, немов би казкова царівна!

Гори, гаї, голубі небеса –

Глибинна, бентежна, велична краса!

Вчитель. Безкраї лани Полтавщини, величні Карпати, шахти Донбасу, морське узбережжя Криму... Саме про велич української землі свідчить розповідь мандрівних гідів - юних геог­рафів та натуралістів. Покличемо їх до свого гур­ту і познайомимося з експозиціями їхньої пере­сувної виставки.

Повідомлення учнів за темами (випереджу­вальні завдання):

-  Природничо-географічна характеристика Ук­раїни.

-  Господарство України.

-  Адміністративно-територіальний устрій Ук­раїни.

- Особливості світу природи України.

Вчитель. Звідки ж така краса і багатство рідно­го краю? Попросимо дідуся-кобзаря розповісти нам на наступній вулиці «Фольклор».

Дідусь. Ось послухайте, діточки, давню притчу про Святого Микола і Україну. Було це давно-давно, коли Святий Миколай роздавав подарунки. Одним він дав багато плота, другим - великі ро­довища, третім - родючі землі. І коли все роздав, побачив у кутку дуже гарну, надзвичайної вроди, але дуже бідну, в латаній одежі діжчину, яка сто­яла у кутку і гірко плакала. Він підійшов до неї і запитав: «Дівчино, чому ти плачеш?» - «Я плачу тому, Святий Миколаю, що ти всім дав подарун­ки, а мені нічого», - сказала дівчинка. Почувши, що звати її Україною, Святий Миколай подумав і сказав: «Справді, я вже все всім роздав, але у ме­не ще залишились краса і пісня, я й дарую тобі, дівчино-Україно, їх назавжди».

(Виконується пісня про Артемівку).

2-й читець.

Ми тут живем.

Ми на добро ростем.

Я хочу знати, що було раніше.

Моє святе, найближче, найрідніше –

Ця земля, земля моїх батьків.

Вчитель.

Свою Україну любіть.

Любіть її во время люте,

В останню тяжкую минуту

За неї Господа моліть.

Заповіт нашого Кобзаря любити і берегти Ук­раїну сьогодні, як ніколи, лунає злободенно. Ми живемо в дуже складний і відповідальний час. Нашу історію зіткано із світла і темряви, з ра­дості і болю. Про це переконливо свідчить сумний список, в якому стоїть занепад Київської Русі, за­борона української мови, голодомор 33-го, смерть цвіту нашої інтелігенції, дзвони Чорнобиля...

Інсценізація

(Входить дівчина з терновим вінком у руці).

Дівчина.

Невпинний час страждань, людською волю

Нам відраховує і днини, і хвилини

Вінець терновий, оповивши волю,

Лежав і на чолі, й на серці України.

Культуру, прадідами пещену віками.

Ламав, калічив і кидав в багно,

Розплющив він колючими руками

Ту віру, що народжує добро.

Намірився і дух до рук своїх прибрати.

Страх сіяти і душу засмітить.

Хотів би брата він направити на брата,

І мову батьківську занапастить.

Він міг би довго душі нам косити,

Принижувати і вбивать людину.

Ні, досить цей вінець носити,

Ти долі іншої достойна, Україно!

(Кидає  терновий  вінок,  вдягає  український, іде).

1-й читець.

Братається Захід зі Сходом і Кримом.

І слово «свобода» повсюдно луна –

То море народу скандує повсюди,

Що в нас Україна - єдина-одна.

Зродилася нація - слово святе.

Звершилася давнішня сонячна мрія,

І вся Україна сьогодні цвіте.

Бо «Так»! Що в наших руках –

Наша доля, і це усвідомлення дух окриля,

Живе України і слава, і воля,

І житиме вічно, допоки Земля.

 Вчитель.  Пропоную  вам  завітати  на конфе­ренцію працівників ЗМІ, зокрема відвідати зал: «Україна сьогодні».

Інтерактивна вправа «Галерея»

(На дошці плакати, учні підходять, запису­ють матеріал, коментують).

Назви експозицій: «Визнання», «Нова держава у центрі Європи», «Парад договорів», «Коли є добра воля», «Добрий сусід краще ворога», «Ав­тори - темні прогнози», «Культурне життя», «Но­вини спорту».

2-й читець.

Не зовсім вдалі наші перші кроки.

Майбутнього в імлі ще далина,

То ж бережімо, як зіницю ока,

Те найдорожче, що всміхнулося нам.

1-й читець.

На ясні зорі і на чисті води

Нікому легко не дається йти,

Накип образ, незгоди і розброди -

Не для добра священної мети.

2-й читець.

Щоб не вернулося минуле люте -

Похмурі дні і недруги лихі,

Ти кличеш, нене, мудрими нас бути.

Бо горе нам, як лишимось глухі.

(Звучить фонограма пісні «Разом нас багато» у виконанні групи «Ґринджоли»).

Вчитель. Сучасний етап історичного розвитку України зумовлений необхідністю розширення всебічних взаємин зі світовою громадськістю. За цих умов особливої ваги набуває питання про вивчення українсько-зарубіжних зв'язків. Духовна близькість інших народів розкривається в поетичних рядках, присвячених Україні та її народові. Познайомимось із ними на зупинці «Поетична».

1-й читець.

Олесь Ставер, білорус.

Твій характер і поступ - билинний,

Голос твій - ніби спів солов'я,

Україно моя, Україно,

найщиріша ти пісне моя.

2-й читець.

Еміліан Буков, молдаванин.

Самими віками виміряна,

Розкрилена од вітровіння.

Вона молода і вимріяна.

Сьогоднішня Україна.

3-й читець.

Назим Хікмет, турок.

Линь же завтра лебедине,

І співай натхненно,

Україно, Україно,

Люба наша нене!

Вчитель. Сьогодні ми хочемо бачити Україну світовою державою. А це означає, що перед нами постають принципово нові завдання щодо політичної та економічної суверенності держави. За словами В. Ющенка, «ми мусимо зайняти ак­тивну позицію в новій архітектурі світових відно­син, вберігаючи при цьому культуру, мовну, релігійну і світоглядну різноманітність і само­бутність, аби не стати пасивним об'єктом впливу центрів політики». Україна, на думку Президен­та, повинна активно поширювати демократичні європейські цінності далі на Схід. Проект Євросоюзу дає можливість використати Україні шанс змінити державний курс. Щоб не перетворитися на європейську периферію, Україна повинна здійснити ряд життєво необхідних кроків. Зокре­ма, вступ до СОТ, що дасть можливість поступу української продукції на іноземні ринки, зробити двосторонній торговий режим більш передбачува­ним і прозорим.

Україна, зважаючи на свою історичну спадщи­ну, економічні інтереси та національну структу­ру, рівною мірою належить до Центральної Євро­пи та Європи Східної. Наше розташування на бе­резі Чорного моря єднає нас із державами Південно-Східної Європи, з Балканами та Кавказом, а також із Туреччиною. Разом із Грузією, Молдо­вою, Азербайджаном і Узбекистаном ми створили регіональний союз під назвою ГУУАМ. На цих гігантських просторах маємо намір відігравати роль осередку демократії та ринкової економіки, Інтерактивна вправа «Рольова гра»

(У розмову втручається сільський чоловік).

Чоловік. Перепрошую, пані вчителько, а що ж це таке Євросоюз, про який так часто чуємо і про який ви згадали.

Вчитель. Дозвольте, я поясню. Це економічне і політичне об'єднання європейських країн, створене в Нідерландах у 1992 році. Для країн, які в нього входять, встановлюється єдина грошова одиниця (євро), єдина фінансова система (банки тощо), єдині європейські ціни, спільні органи уп­равління. Для допомоги менш розвиненим країнам створено спеціальні фонди.

Чоловік. А яку мету переслідує Євросоюз?

Вчитель. Євросоюз повинен перетворитися на величезну державу. Хоча він нараховує нині 16 держав у своєму складі, проте ще до таких дій не готовий. Ще з десяток країн заявили про свої наміри вступити до нього. Та для вступу потрібний високий рівень економіки.

Чоловік. А що це змінить у житті Європи чи цих держав?

Вчитель. Безумовно, перехідних країн чека­ють втрати. Проте об'єднання Європи допоможе підняти виробництво, зблизить економічний, політичний, воєнний і духовний потенціал європейських народів, піднесе їхній добробут, посилить роль Європи у розв'язанні світових проблем.

Чоловік. А як же Україна? Що чекає її?

Вчитель. Україна має багато шансів для вступу в ЄС. Головне для нас зараз досягти нинішніх економічних показників країн ЄС. Добитись пом'якшення візового режиму для громадян Ук­раїни, отримання статусу держави з ринковою економікою, вступити до СОТ.

Чоловік. І коли ж це відбудеться?

Вчитель. Можливо, в найближчий час.

1-й читець.

Ми діти Вкраїни і діти Європи.

Прийма нас вона до своєї спільноти.

Душею відкритою любим відтак

І вальс європейський, не тільки гопак.

(Танцювальна група виконує вальс).

Вчитель. Нам же залишається бути об'єктивни­ми і усвідомити, що це довгий і складний шлях перетворень, зокрема зміни у свідомості людей, морально-психологічній сфері. А це не безболісно відбувається. Адже опозиція намагається нав'яза­ти думку, що Україна іде хибним шляхом, повер­тає в минуле.

Тож виникає цілком природне запитання: що необхідно зробити, аби виправдати сподівання ук­раїнського народу і доказати, що Україна - європейська держава.

Інтерактивна вправа «Обери позицію»

(Учні підходять до табличок, підготовлених заздалегідь, і висловлюють свої міркування).

За              Не знаю             Проти                     Не маю конкретної пропозиції

 

• Сприяти зростанню життєвого рівня населення.

• Забезпечити подальше зростання економіки.

• Створити   сприятливі   умови   для   іноземних інвестицій.

• Розв'язати проблему зайнятості населення.

• Зменшити податковий тиск.

• Забезпечити земельну реформу.

• Створити умови для реалізації тіньового капіта­лу тощо.

• Вступ до СОТу зменшить кризи в певних галу­зях.

• Євросоюз задовольняє інтереси багатих людей.

• Вступ до Євросоюзу спричинить підвищення цін.

• Україна втратить частково свою незалежність.

• Створить наплив трудових мігрантів.

Вчитель. Як бачимо, у вас різні погляди, неодна­кове бачення місця та ролі України у майбутньо­му. Та спільні сподівання, що голос, авторитет, сила, позиції України на планеті міцнітимуть, а добра слава про неї буде ширитися і множитися впродовж багатьох років, нових віків і тися­чоліть.

Ось і закінчилася наша подорож по рідній Україні, по країні, яка розташована у самісінькому центрі Європи, і не тільки географічно. Як ми побачили, вона милує кожного природою, зачаровує мовою, зацікавлює історією, вабить сьогоденням.

А для вас вона - свята, і ви творці майбутньо­го, яке починається вже сьогодні. Тому думайте про те, яку сторінку ви впишете у велику історію рідної країни. Невпинно примножуйте свої знан­ня, сміливо крокуйте уперед.

2-й читець.

Син я України-неньки.

Українцем я зовуся,

Надзвичайно тим горджуся.

Все зумію перенести

Для Вкраїни слави й честі.

Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання

Статистика


Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0