Субота, 18.05.2024, 12:31
УРОК 06 Тема: Харчовий раціон Мета: Розкрити чинники, які впливають на формування харчових звичок, ознайомити з принципами раціонального харчування, відпрацьовувати уміння складати збалансований раціон. Обладнання: Підручник для 6-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво «Алатон», 2014. — 200 с., наочність. Поняття та терміни: раціон, калорійність Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть:
ХІД УРОКУ І. Організаційний момент Повідомлення теми та мети уроку. ІІ. Актуалізація опорних знань Люди мають різні харчові звички та смакові уподобання. Одним подобається домашня їжа, інші поспішають поїсти в кафе. Одні надають перевагу здоровому харчуванню, інші залюбки вживають усе, що гучно розрекламоване або має яскраву упаковку. - Назвіть по черзі одну страву, яка вам подобається, і одну яка не подобається. Як ви вважаєте, чи завжди те, що подобається, є корисним для здоров’я? ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Звичка до певної їжі формується з дитинства. За допомогою мал. 12 с. 37 назвіть чинники, які найбільше вплинули на формування ваших харчових звичок. Висновок: оскільки те, що ми їмо, впливає на наше здоров’я, важливо з дитинства формувати правильні харчові звички. Робимо запис на дошці «Ми– це те, що ми їмо!». В кінці уроку учні повинні аргументовано висловити власну думку щодо цього вислову. ІV. Вивчення нового матеріалу Раціональне харчування Той, хто дбає про своє здоров’я, має дотримуватися трьох принципів раціонального харчування: помірність, різноманітність і збалансованість. Помірність — вимагає, щоб калорійність раціону не перевищувала енергетичних затрат організму. Різноманітність — передбачає споживання продуктів усіх основних груп (хліб і крупи; овочі і фрукти; м’ясомолочні вироби, ласощі). Збалансованість — означає правильне співвідношення цих груп продуктів. Об’єднайте учнів у 6 груп. Роздайте заготовки сегментів харчової піраміди і запропонуйте заповнити їх малюнками відповідної кількості порцій продуктів (таб.4, с. 39 підручника) відповідно до харчової піраміди (мал. 13 у підручнику). Презентації груп, обговорення. Практична робота Інформація вчителя: «У вашому віці лише на підтримання дихання та інших функцій організму необхідно на добу приблизно 1440 ккал. Помірна активність додає потребу приблизно у 1000 ккал. Інтенсивні заняття спортом можуть збільшити її у2 рази. Так, підліток баскетболіст звичайного дня витрачає приблизно 2000—2500 ккал, а в день тренування— до3000—4000 ккал». Завдання для практичної роботи
V. Закріплення знань учнів 1. Об’єднатися у 3 групи. За допомогою блоксхеми (підручник, с. 40) дати рекомендації, назвати переваги та недоліки: група 1: обіду в шкільній їдальні; група 2: обіду бутербродами; група 3: обіду в фаст фудах. 2. Учні обговорюють вислів «Ми– це те, що ми їмо!» VІ. Домашнє завдання 1. Опрацювати § 7 Підсумки Більшість харчових звичок люди набувають у дитинстві. Тому важливо вчитись правильно харчуватися. Принципи раціонального харчування — помірність, різноманітність і збалансованість. Харчова піраміда допомагає визначити, скільки і чого треба споживати щодня. Калорійність харчового раціону має відповідати енергетичним витратам твого організму.
Цей матеріал з schoollife.org.ua
|
Меню сайтуПошук |