УРОК 104. Контрольна робота №2
Освітня мета: узагальнити, систематизувати та перевірити знання учнів про біологічні основи поведінки людини, їх практичне значення в життєдіяльності людини, стимулювати учнів до вивчення біології, до самостійного виконання завдань.
Варіант І
I рівень
Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»).
1. Вчення про вищу нервову діяльність розробив І. Мечников.
2. Безумовні рефлекси є тимчасовими.
3. На формування типу нервової системи можна впливати.
4. Флегматик завжди доводить справу до кінця.
II рівень
1. Для людини найхарактернішими є такі форми вищої нервової діяльності:
а) умовні та безумовні рефлекси;
б) інстинкти;
в) мислення і мова.
2. Імпульсивність характерна людям з типом темпераменту:
а) флегматичним;
б) меланхолічним;
в) сангвінічним.
III рівень
1. З’ясуйте, які якості характеризують пам’ять:
а) швидкість запам’ятовування;
б) точність відтворення;
в) швидкість згадування;
г) міцність збереження;
д) швидкість переключення.
2. Вкажіть, які зміни відбуваються в організмі людини під час сну:
а) сповільнення серцебиття;
б) зменшення тонусу мускулатури;
в) збільшення частоти дихальних рухів;
г) гальмування рефлекторної активності;
д) підвищення подразливості;
е) зміна обміну речовин у нейронах.
IV рівень
1. Чому словесне мислення є підґрунтям прогресивного розвитку людства?
2. Який внесок І. Сєченова й І. Павлова в науку про фізіологічні основи психічної діяльності людини?
Варіант II
I рівень
Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»).
1. Утворення другої сигнальної системи є наслідком еволюції людини.
2. Сон належить до біологічних ритмів.
3. На формування характеру впливає воля.
4. Здатність організмів реагувати на плин часу — це явище «біологічного годинника».
II рівень
1. Обдарованість людини, що проявляється в одному з видів діяльності, називають:
а) загальною обдарованістю;
б) спеціальною обдарованістю;
в) схильністю;
г) здібністю.
2. Права півкуля головного мозку людини спеціалізується переважно на:
а) мовній діяльності;
б) забезпеченні образного сприйняття навколишнього середовища;
в) усній лічбі й логічному мисленні.
III рівень
1. Зазначте, яке значення має вища нервова діяльність в житті людини:
а) забезпечує найбільш точне пристосування організму людини до навколишнього середовища;
б) забезпечує виживання організму та виду;
в) забезпечує можливість навчання та передачі інформації нащадкам;
г) є базисом свідомості;
д) є основою абстрактного мислення.
2. Вкажіть, які структури забезпечують наявність свідомості у людини:
а) ретикулярна формація стовбура мозку;
б) мовні центри;
в) провідникові частини аналізаторів;
г) підкіркові ядра;
д) ядра мозочка.
IV рівень
1. З літератури відомо такий факт: дівчинка-немовля потрапила до вовків. Від них її забрали у сім років. Після чотирирічного навчання вона запам’ятала 6 слів, а через 7 років — 45 слів. Які причини такого відставання у розумовому розвитку?
2. Доведіть, що сон — це пристосування організму, яке захищає мозок від перевтоми.
Цей матеріал з subject.com.ua