Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Четвер, 26.06.2025, 07:43

Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | Головна | УРОК 105. Узагальнення. Організм людини — біологічна система | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

УРОК 105. Узагальнення. Організм людини — біологічна система

Освітня мета: узагальнити знання про рівні організації організму людини, сформувати поняття «біологічна система», розкрити зв’язок між системами органів.

Обладнання: таблиці: «Схема будови клітини», «Тканини людини», муляж торса людини.

Структура уроку, основний зміст і методи роботи

І. Актуалізація опорних знань учнів. (Бесіда за запитаннями).

— Що таке клітина?

— Що таке тканина?

— Що таке орган?

— Що таке система органів?

— Які є системи органів у людини?

II. Узагальнення знань учнів. (Бесіда з використанням таблиць за запитаннями).

1. Біологічна система — сукупність взаємодіючих гетерогенних еле­ментів, що утворюють цілісний біологічний об’єкт: клітину, тканину, орган, організм.

2. Рівні організації організму людини. (Складання схеми).

Клітина → тканина → орган → системи органів → організм.

3. Взаємозв’язок систем органів. (Бесіда із складанням схеми).

Клітини

4. Основні етапи обміну речовин в організмі. (Бесіда із складанням схеми).

Обмін речовин

 

— Яку роль виконує травна, дихальна, кровоносна і видільна системи у процесі обміну речовин в організмі людини?

— Який зв’язок між пластичним і енергетичним обміном?

— Яка роль систем органів та шкіри у забезпеченні організму киснем. виділенні вуглекислого газу і шкідливих продуктів розпаду?

5. Вплив фізичної роботи на функціональну активність різних систем органів. (Бесіда і проведення досліду).

Дослідження.

Одному учневі пропонується зробити кілька присідань. Простежити за зміною частоти дихання, пульсу, станом шкіри. Зробити висновок.

6. Вплив куріння, алкоголю та наркотиків на роботу всіх систем ор­ганів. (Повідомлення учнів з елементами бесіди).

III. Формування висновків про взаємозв’язок та взаємодію різних систем органів у процесі життєдіяльності організму.

IV. Самостійна робота учнів.

Завершити оформлення схеми, підписати терміни, що відповідають стрілкам (що надходить, що виділяється).

Цей матеріал з subject.com.ua 

Уроки біології

Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання

Статистика


Онлайн всього: 5
Гостей: 5
Користувачів: 0