Понеділок, 29.04.2024, 13:09
Урок 10. ПАВУКОПОДІБНІ Без прядива пряде нитку І без спиці в’яже сітку. Загадка Мета уроку: сформувати поняття про особливості будови, способу життя, різноманітність та роль у природі й значення у житті людини представників павукоподібних. Розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять. Виховувати культуру спілкування. Основні поняття: хеліцери, ногощупальця, павутина; павутинні бородавки, позакииікове травлення. Обладнання і матеріали: таблиці «Павукоподібні», фото та малюнки павуків і кліщів, відеофрагменти «Павук-сріблянка», «Павук-хрестовик на полюванні» тощо. Тип уроку: комбінований. План-схема уроку
І. Організаційний етап. 1. Організація класу. 2. Розминка: розгадування загадки з епіграфа (павук). II. Актуалізація опорних знань. 1. Самостійна робота «Ракоподібні» (приклад картки для самостійної роботи). 1. Назвіть представників ракоподібних та їхню роль у природі (4 бали). 2. Поясніть терміни (кожне пояснення по 1 балу): клешні ___; мозаїчний зір ___; линяння ___. 3. Підпишіть відділи тіла рака (5 балів). 2. Методика «Гронування» до поняття «павукоподібні» (навколо слова «павукоподібні» схематично вписують основні поняття і характеристики). III. Мотивація навчальної діяльності. Перегляд відеофрагментів павукоподібних (павука-сріблянки тощо). Проблемні запитання до відеофрагментів (учитель або учні в парах). IV. Сприйняття навчального матеріалу. 1. Пояснення вчителя з використанням малюнків підручника: А) Зовнішня будова павукоподібних; Б) Пристосування до життя в наземно-повітряному середовищі; В) Різноманітність павукоподібних. 2. Міні-проекти учнів на теми: «Роль павутини в житті павука»; «Різноманітність павукоподібних»; «Роль кліщів у природі та житті людини». 3. Колективне створення опорного конспекту «Ознаки павукоподібних». V. Узагальнення і систематизація знань. 1. Складання діаграми Вена для порівняння павука-хрестовика та рака річкового з використанням характеристик: частини тіла (масивні головогруди, масивне черевце); покриви (хітиновий панцир, хітинізована кутикула); вусиків дві пари, вусики відсутні; є хеліцери, хеліцери відсутні; є хвостовий плавець, хвостовий плавець відсутній; ходильні ноги (5 пар, 4 пари); специфічні кінцівки (клешні; ногощупальця); живлення (хижак, всеїдна тварина); очі складні, очі прості; на черевці павутинні бородавки; на черевці черевні ніжки. 2. Робота в парах. Складання проблемних запитань щодо пристосування павукоподібних до життя в наземно-повітряному середовищі. 3. Робота з термінами: хеліцери; ногощупальця; павутина; павутинні бородавки; позакишкове травлення. VI. Підсумки. Підбиття підсумків з використанням вправи «Пригадай найцікавіше на уроці»: учні пригадують етапи уроку, називають найцікавіші моменти. VII. Домашнє завдання. Опрацювати § 10. Цей матеріал з subject.com.ua
|
Меню сайтуПошук |