Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Вівторок, 14.05.2024, 04:00

Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | Головна | Урок 11. Основні органели клітини | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

Урок 11. Основні органели клітини

Тема. Основні органели клітини.

Мета уроку: - закріпити знання учнів про основні органели клітини, їх будову і функції; довести в процесі лабораторного дослідження, що клітина жива одиниця рослинного організму;

- формувати в учнів науковий світогляд, демонструючи на матеріалі уроку доступність пізнання процесів життєдіяльності, що відбуваються в найдрібніших структурах живого навіть на шкільному рівні;

- продовжити формування вмінь працювати з наочністю, дидактичним матеріалом, визначати особливості будови клітини та її органел, порівнювати, робити умовиводи;

- у разі проведення лабораторного дослідження продовжити формувати практичні вміння і навички виконання лабораторних досліджень, працювати з мікроскопом, виготовляти тимчасові мікропрепарати, досліджувати їх, правильно виконувати роботу, малюнки рослинної клітини, робити узагальнюючі висновки.

Методи та методичні прийоми: інформаційно-рецептивний.

Тип уроку: урок застосування знань та формування вмінь і навичок.

Наочність та обладнання: таблиця «Будова рослинної клітини», «Будова тваринної клітини», фотографії, колекції електронних зображені, клітини, органел, комп'ютер, мультимедійний проектор; у разі проведений лабораторного дослідження обладнання відповідно до інструктивної картки, вміщеної в підручнику.

Хідр уроку

I. Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учнів.

А. Фронтальна бесіда за запитаннями:

1. Назвіть основні частини клітини.

2. Охарактеризуйте будову і функції: мітохондрій, хлоропластів.

3. Які види пластид ви знаєте?

4. Які функції в клітині виконують лейкопласти і хромопласти?

5. Назвіть функції клітинної стінки і клітинної мембрани.

6. Що собою становлять клітинні включення? У якому стані вони бувають у клітині?

Б. Робота з дидактичними картками (німими схемами) з визначення будови клітини.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми і завдань уроку. Ми з вами ознайомились а будовою клітини. її основними органелами і функціями. Всі клітинні органели занурені в цитоплазму, яка об'єднує їх, забезпечує їх взаємодію і тим самим сприяє злагодженій роботі клітини, усім процесам життєдіяльності цієї унікальної біохімічної лабораторії клітини, або, як ми її ще називали, ідеального міста. Як у цьому переконатися? Для цього проведемо ще одне лабораторне дослідження.

Завдання уроку.

1. Охарактеризувати особливості будови і функцій органел клітини.

2. Виготовити тимчасовий мікропрепарат живих клітин листка елодеї.

3. З'ясувати, у якому стані перебуває цитоплазма живої клітини рослини.

4. Довести на підставі проведеного дослідження, що клітина - жива одиниця рослинного організму.

III. Виконання учнями лабораторного дослідження «Рух цитоплазми в клітинах листа елодеї».

I. Вступна бесіда з правил безпеки під час виконання лабораторних і практичних робіт.

Примітка: звернути увагу учнів на 1 пункт інструктивної картки для проведення дослідження - дія подразників: температура і освітлення (які активізують рух цитоплазми).

II. Контроль за проведенням учнями дослідження: виготовленням тимчасового мікропрепарату, виконанням правил роботи з мікроскопом під час роботи з ним.

III. Обговорення результатів досліду і варіантів висновків на підставі виконаної роботи.

Примітка: узагальнюючи результати проведеного дослідження, підвести учнів до розуміння, що рух цитоплазми і подразливість (дія освітлення і температури) є невід'ємними властивостями живого.

IV. Закріплення матеріалу уроку.

Бесіда за запитаннями:

1. Назвіть основні частини рослинної клітини.

2. Які органели входять до складу клітини?

3. Які типи пластид трапляються в рослинній клітині?

4. Яку форму і колір мають хлоропласти? Чому вони забарвлені в зелений колір?

У раді проведення лабораторного дослідження - обговорити питання:

1. При якому збільшенні мікроскопа можна спостерігати рух хлоропластів у клітинах листка елодеї.

2. Чим зумовлений цей рух?

V. Узагальнення і систематизація знань.

Обговорення положення: «Доведіть, що клітина - одиниця будови рослинного організму».

VI. Підбиття підсумків уроку, оцінювання роботи учнів.

VII. Рефлексія.

VIII. Повідомлення домашнього завдання: повторити матеріал §8-10. 

 

 

Цей матеріал з gdz-masters.org 

Уроки біології 6 клас

Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання

Статистика


Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0