Вівторок, 14.05.2024, 04:00
Урок 11. Основні органели клітини Тема. Основні органели клітини. Мета уроку: - закріпити знання учнів про основні органели клітини, їх будову і функції; довести в процесі лабораторного дослідження, що клітина жива одиниця рослинного організму; - формувати в учнів науковий світогляд, демонструючи на матеріалі уроку доступність пізнання процесів життєдіяльності, що відбуваються в найдрібніших структурах живого навіть на шкільному рівні; - продовжити формування вмінь працювати з наочністю, дидактичним матеріалом, визначати особливості будови клітини та її органел, порівнювати, робити умовиводи; - у разі проведення лабораторного дослідження продовжити формувати практичні вміння і навички виконання лабораторних досліджень, працювати з мікроскопом, виготовляти тимчасові мікропрепарати, досліджувати їх, правильно виконувати роботу, малюнки рослинної клітини, робити узагальнюючі висновки. Методи та методичні прийоми: інформаційно-рецептивний. Тип уроку: урок застосування знань та формування вмінь і навичок. Наочність та обладнання: таблиця «Будова рослинної клітини», «Будова тваринної клітини», фотографії, колекції електронних зображені, клітини, органел, комп'ютер, мультимедійний проектор; у разі проведений лабораторного дослідження обладнання відповідно до інструктивної картки, вміщеної в підручнику. Хідр уроку I. Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учнів. А. Фронтальна бесіда за запитаннями: 1. Назвіть основні частини клітини. 2. Охарактеризуйте будову і функції: мітохондрій, хлоропластів. 3. Які види пластид ви знаєте? 4. Які функції в клітині виконують лейкопласти і хромопласти? 5. Назвіть функції клітинної стінки і клітинної мембрани. 6. Що собою становлять клітинні включення? У якому стані вони бувають у клітині? Б. Робота з дидактичними картками (німими схемами) з визначення будови клітини. II. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми і завдань уроку. Ми з вами ознайомились а будовою клітини. її основними органелами і функціями. Всі клітинні органели занурені в цитоплазму, яка об'єднує їх, забезпечує їх взаємодію і тим самим сприяє злагодженій роботі клітини, усім процесам життєдіяльності цієї унікальної біохімічної лабораторії клітини, або, як ми її ще називали, ідеального міста. Як у цьому переконатися? Для цього проведемо ще одне лабораторне дослідження. Завдання уроку. 1. Охарактеризувати особливості будови і функцій органел клітини. 2. Виготовити тимчасовий мікропрепарат живих клітин листка елодеї. 3. З'ясувати, у якому стані перебуває цитоплазма живої клітини рослини. 4. Довести на підставі проведеного дослідження, що клітина - жива одиниця рослинного організму. III. Виконання учнями лабораторного дослідження «Рух цитоплазми в клітинах листа елодеї». I. Вступна бесіда з правил безпеки під час виконання лабораторних і практичних робіт. Примітка: звернути увагу учнів на 1 пункт інструктивної картки для проведення дослідження - дія подразників: температура і освітлення (які активізують рух цитоплазми). II. Контроль за проведенням учнями дослідження: виготовленням тимчасового мікропрепарату, виконанням правил роботи з мікроскопом під час роботи з ним. III. Обговорення результатів досліду і варіантів висновків на підставі виконаної роботи. Примітка: узагальнюючи результати проведеного дослідження, підвести учнів до розуміння, що рух цитоплазми і подразливість (дія освітлення і температури) є невід'ємними властивостями живого. IV. Закріплення матеріалу уроку. Бесіда за запитаннями: 1. Назвіть основні частини рослинної клітини. 2. Які органели входять до складу клітини? 3. Які типи пластид трапляються в рослинній клітині? 4. Яку форму і колір мають хлоропласти? Чому вони забарвлені в зелений колір? У раді проведення лабораторного дослідження - обговорити питання: 1. При якому збільшенні мікроскопа можна спостерігати рух хлоропластів у клітинах листка елодеї. 2. Чим зумовлений цей рух? V. Узагальнення і систематизація знань. Обговорення положення: «Доведіть, що клітина - одиниця будови рослинного організму». VI. Підбиття підсумків уроку, оцінювання роботи учнів. VII. Рефлексія. VIII. Повідомлення домашнього завдання: повторити матеріал §8-10.
Цей матеріал з gdz-masters.org |
Меню сайтуПошук |