Понеділок, 29.04.2024, 15:52
Урок 12. РІЗНОМАНІТНІСТЬ І ЗНАЧЕННЯ КОМАХ Найбільша війна у світі - війна людини з комахами Л. Говард Мета уроку: сформувати поняття про різноманітність і роль у природі й значення в житті людини представників комах. Розвивати уяву, пам'ять, логічне мислення. Виховувати любов до живих організмів. Основні поняття: групи комах: прямокрилі, таргани, жуки, перетинчастокрилі, двокрилі, метелики. Обладнання і матеріали: колекції комах, таблиці: «Різноманітність комах», малюнки, картки, фотографії комах, відеофрагменти «Різноманітність комах». Тип уроку: засвоєння нових знань. План-схема уроку
І. Організаційний етап. 1. Організація класу. 2. Розминка «Поясни епіграф»: учні намагаються пояснити епіграф, навівши приклади боротьби людини з комахами. II. Актуалізація опорних знань. Взаємоопитування учнів «Бумеранг» за темою домашнього завдання: будова комах, пристосування до життя в різних середовищах (учитель координує напрям запитань). III. Мотивація навчальної діяльності. Цікава інформація про комах - прийом «Здивуй! Зацікав!». Щоб зібрати 1 кг меду, бджолам потрібно зібрати нектар з 19 млн квіток. Одна бджола за день облітає 7 тисяч квіток. Один мурашник здатний захистити від шкідників 1 га лісу. Мурашки розносять насіння рослин, роблять ходи в ґрунті, сприяючи його вентиляції. IV. Засвоєння нових знань. 1. Міні-проекти учнів щодо різноманітності комах: група 1 - «Прямокрилі»; група 2 - «Таргани»; група 3 - «Жуки»; група 4 - «Перетинчастокрилі»; група 5 - «Метелики»; група 6 - «Двокрилі». 2. Робота з підручником з вивчення різноманітності та значення комах (с. 46-50). Складання опорного конспекту «Роль комах у житті людини». V. Узагальнення і систематизація знань. 1. Колективне складання таблиці «Різноманітність і значення комах».
2. Гра «Відгадай задумане»: учні в парах складають характеристики комах. Потім зачитують учням класу. Приклади: Має колючо-сисний ротовий апарат; личинка розвивається у воді, самець живиться нектаром, має два крила, самка живиться кров’ю, коли летить - дзижчить (комар). Має гризучий ротовий апарат, личинка схожа на дорослу комаху, має надкрила, схожі на надкрила жуків; довгі вусики, плоске тіло, поширена комаха в житлі людини, живиться продуктами харчування, є переносником шкідливих бактерій (тарган). VI. Підсумки. 1. Повторне обговорення епіграфа (учні аргументують свої думки). 2. Підбиття підсумків з використанням вправи «Снігова грудка»: слово, речення, запитання за темою уроку «Різноманітність комах». Наприклад: Муха кімнатна. Ця комаха поширена на всіх континентах Землі. Чи правда, що одна муха може з'їсти коня? VII. Домашнє завдання. Опрацювати § 12, повторити § 11. Опрацювати таблиці і схеми із зошита. Цей матеріал з subject.com.ua
|
Меню сайтуПошук |