Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Понеділок, 13.05.2024, 23:06

Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | Головна | Урок 13. Ріст і розмноження клітини | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

Урок 13. Ріст і розмноження клітини

Тема. Ріст і розмноження клітини.

Мета уроку: - продовжити формування знань про процеси життєдіяльності клітин; ознайомити учнів з процесом поділу клітини як основою її росту, розвитку, розмноження; визначити роль ядра і хромосом у процесі поділу, значення властивості живого - здатності до розмноження на основі здатності клітин до поділу;

- продовжити формування наукового світогляду учнів, показуючи пізнаваність складних процесів, що відбуваються в клітині, значення знань про них для розуміння процесів росту і розвитку організмів;

- формувати вміння працювати з малюнками і текстом підручника, знаходити в тексті відповіді на поставлені запитання, застосовувати засвоєні знання під час виконання самостійної роботи; виховувати вміння уявляти, аналізувати, бажання пізнавати процеси, що відбуваються в органічному світі.

Методи та методичні прийоми: інформаційно-рецептивний

Тип уроку: комбінований урок.

Наочність та обладнання: «Будова рослинної клітини». «Будова тваринної клітини», фотографії, колекції електронних зображень клітин ріпних організмів, їх структур, процесу поділу клітини; діафільм «Будова і життя рослинної клітини», комп'ютер, мультимедійний проектор.

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учнів.

Бесіда: запитаннями:

1. Назвіть основні властивості живого.

2. Пригадайте, які методи застосовують для вивчення організмів?

3. Які методи використовують для вивчення клітини?

4. Назвіть основні частини клітини.

5. Охарактеризуйте будову і функції оболонки клітини; хлоропластів; клітинної мембрани; вакуоль; цитоплазми; клітинних включень; мітохондрій; рибосом.

6. Які речовини запасає клітина?

7. Які органічні речовини беруть участь у збереженні і передачі спадкової інформації?

8. Які процеси, які ми спостерігали при дослідженні клітини, свідчать про те, що клітина має властивості живого?

II. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми і завдань уроку.

Ми з'ясували, що для клітини характерні властивості живого, знаємо, як відбувається обмін речовин, як клітина «спілкується» із сусідніми клітинами, як вона живиться, дихає, хто постачає їй енергію. Але це не всі властивості, притаманні живому. Ми знаємо, що організми розмножуються, ростуть, розвиваються. Ці властивості характерні і для клітини. Як відбуваються ці надзвичайні і такі важливі процеси в клітині?

Завдання уроку.

1. Визначити характерні особливості та умови росту клітин.

2. З'ясувати стани й особливості процесу поділу клітини.

3. Визначити біологічне значення процесу поділу клітин для організмів.

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Ріст клітини - одна з головних властивостей живого, характеристика процесу росту клітини, будівельний матеріал для збільшення розмірів клітини та її об'єму, термін росту клітин - розповідь з елементами бесіди, робота з мал. 47 (с. 45), таблиць, електронних засобів навчання.

2. Поділ клітини, особливості процесу поділу, характеристика змін, що відбуваються з хромосомами, значення цих змін у передачі спадкової інформації дочірнім клітинам; біологічне значення процесу поділу клітин - розповідь, робота з мал. 48 (с. 46), таблицями, фотографіями; демонстрація фрагмента діафільму «Будова і життя рослинної клітини», зображень процесу поділу клітини на електронних засобах навчання.

IV. Закріплення матеріалу, вивченого на уроці.

А. Бесіда за запитаннями:

1. Що таке ріст?

2. За рахунок чого клітини ростуть?

3. Завдяки чому збільшується кількість клітин?

4. Із чого починається поділ клітини? Чим він завершується?

5. Яка роль хромосом у поділі клітини?

Б. Робота с тестовими завданнями на с 47 підручника.

V. Узагальнення та систематизація знань.

A. Обговорення питань:

1. Чому мільярди клітин одного багатоклітинного організму мають однакову спадкову інформацію?

2. Яке значення має здатність клітин до розмноження?

Б. Робота за завданням: відкрийте підручник на С 22, знайдіть на мал. 24 фотографію вченого Р. Вірхова і пригадайте, який внесок у дослідження клітини зробив цей учений.

B. Прочитайте на с 23 основні положення клітинної теорії на основі отриманих знань обґрунтуйте кожне з них.

VI. Підбиття підсумків уроку, оцінювання роботи учнів.

VII. Рефлексія.

VIII. Повідомлення домашнього завдання: опрацювати текст і малюнки § 12, виконати тестові завдання на с. 47 (якщо не виконувалися на уроці), підготувати відповідь на запитання рубрики «Поміркуйте»; повторити матеріал § 1-11. Підготуватися до перевірки знань з тем «Вступ», «Клітина».

 

 

Цей матеріал з gdz-masters.org 

Уроки біології 6 клас

Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0