Субота, 18.05.2024, 12:08
УРОК 14 Тема: Як протидіяти тиску однолітків Мета: Навчити підлітків протидіяти негативному впливу з боку однолітків, планувати своє дозвілля без тютюну та алкоголю, розпізнавати маніпуляції та протидіяти ним. Обладнання: Підручник для 6-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво «Алатон», 2014. — 200 с., наочність. Тип уроку: комбінований Поняття та терміни: маніпуляції, тиск, протидія Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть:
ХІД УРОКУ І. Організаційний момент Повідомлення теми та мети уроку. ІІ. Актуалізація опорних знань 1. Як куріння впливає на організм люди? 2. Які міфі про наркотики існують? 3. Чому наркотичні речовини є смертельно небезпечними? 4. Чому заборонено курити в громадських місцях? ІІІ. Мотивація навчальної діяльності На наші рішення і поведінку суттєво впливають люди, яким ми довіряємо. У вашому віці це насамперед батьки і вчителі. Але у всьому, що стосується техніки, музики, моди і розваг, ви більше покладаєтесь на думку друзів. Мозковий штурм:
ІV. Вивчення нового матеріалу По черзі опишіть випадок зі свого життя, коли ви під впливом друзів зробили щось таке, про що потім шкодували:
Протистояти впливу однолітків нелегко. Особливо якщо тебе вмовляє не одна людина, а декілька. Щоб переконатися в цьому, пограйте в таку гру. Об’єднайтесь у трійки. Розрахуйтеся на перший, другий і третій номери. Спочатку другі номери переконуватимуть перші вчинити щось (наприклад, з’їсти цукерку), а ті відмовлятимуться . Потім другі і треті номери разом умовлятимуть перші номери зробити це. Перші номери діляться своїми відчуттями. Коли важче було протистояти тиску? Оцініть ступінь впливу однолітків на те, як проводити дозвілля. Для цього проведіть у класі умовну лінію. З одного кінця стануть ті, хто у всьому підтримує компанію, а з іншого ті, хто завжди наполягає на своєму. Решта займають місця ближче до того чи того краю. Бажаючі можуть пояснити, чому вони зайняли таку позицію. Рольова гра «Як сказати «НІ» Об’єднатись у 3 групи. За допомогою підручника (с. 98–99) розіграти ситуації:
Демонстрації груп, обговорення. V. Закріплення знань учнів Продовжити фразу: «Мені легко (складно) відмовитись від небезпечної пропозиції тому, що…». VІ. Домашнє завдання 1. Опрацювати § 17 2. Письмово: - Розпитай дорослих, як вони виходять із ситуацій, коли на них тиснуть. - Як вони поводилися в таких ситуаціях у твоєму віці? Підсумки На твої рішення і поведінку впливають люди, які тебе оточують. Думка друзів найбільш вагома в тому, що стосується моди, музики, проведення дозвілля. Вплив однолітків є позитивним або негативним. У процесі набуття шкідливих звичок цей вплив найвагоміший. Щоб протистояти негативному впливу, треба вчитися розпізнавати маніпуляції і протидіяти їм, уміти організовувати здорове дозвілля. Можна протидіяти тиску однолітків за допомогою правила світлофора: «Зупинись. Подумай. Вибери». Цей матеріал з schoollife.org.ua
|
Меню сайтуПошук |