Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Субота, 18.05.2024, 15:19

Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | Головна | УРОК 20 Стосунки і здоров’я | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

УРОК 20

Тема: Стосунки і здоров’я

Мета: Відпрацювання навичок розбудови міжособистісних стосунків. Практикуватись в командній роботі. Виховувати толерантне ставлення до оточуючих.

Обладнання: Підручник  для  6-го  кл.  загальноосв.  навч.  закл.  /  І.  Д.  Бех,  Т.  В.  Воронцова, В.  С.  Пономаренко,  С.  В.  Страшко.  —  К.:  Видавництво «Алатон»,  2014.  —  200  с., наочність.

Тип уроку: комбінований

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

- розповісти,  як  стосунки  впливають  на  здоров’я  людини;

- дослідити  спільні  риси  і  відмінності  стосунків  з  різними людьми;

- уникати  непорозумінь;

- оцінити  якість  твоїх  стосунків  і  розробити  план  їх удосконалення;

- продемонструвати здатність працювати в команді.

ХІД УРОКУ

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Пригадай!

Як спілкування впливає на людей? Як потрібно спілкуватись з оточуючими?  Яку перевагу має ефективне спілкування?

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя: «Коли люди  знайомляться, спілкуються, разом живуть або навчаються, між ними виникають стосунки. Стосунки бувають родинними, дружніми,  діловими, романтичними. Деякі стосунки формуються за нашим бажанням, інші— незалежно від того, хочемо ми цього чи ні».

Мозковий штурм: «Наведіть приклади стосунків».

ІV. Вивчення нового матеріалу

Запитання для обговорення: Наведіть приклади нездорових стосунків. Що їх характеризує? Які стосунки можна назвати здоровими? Назвіть переваги здорових стосунків.

Підсумуйте: здорові стосунки – запорука щасливого і успішного життя, оскільки люди, між якими склалися здорові стосунки, краще задовольняють власні потреби,  повніше реалізують себе,  легше долають труднощі і розв’язують проблеми. 

Робота в групах

група 1 — батьки;

група 2 — брати (сестри);

група 3 — вчителі;

група 4 — друзі.

Завдання групам: дати загальну характеристику стосункам (мал. 44 у підручнику); продемонструвати дії (пантомімою або інсценуванням), які можуть зіпсувати стосунки з цими людьми; продемонструвати дії (пантомімою або інсценуванням), які здатні зміцнити такі стосунки.

Обговорення історії

Прочитати «Уроки гусей »

 

Уроки  гусей

1.  Махаючи крилами,  гуси, які летять на чолі зграї,  створюють  підйомний потік для тих птахів,  що  летять  за ними. У-подібна  будова  зграї  приблизно  на  70  відсотків  зменшує  зусилля під час польоту порівняно  з  тим,  якби гуси летіли поодинці.

Урок: той,  хто  рухається в  одному напрямку з  іншими,  досягає  бажаного швидше  і  легше,  тому  що інші члени команди створюють  для нього  сприятливі умови.

2.  Якщо  птах випадає зі  зграї  і  починає  летіти сам по  собі, він  одразу відчуває  опір  вітру  і  сповільнює рух.  Тому намагається якнайшвидше  повернутись у  зграю.

Урок: краще  залишатися  в  команді  з  тими,  хто  рухається у тому  ж напрямку,  бути  готовим  приймати допомогу  і самому  надавати її іншим  членам  команди.

3.  Коли птах,  що  летить попереду,  втомлюється,  він  повертається  у  зграю,  а  на його  місце  стає інший.

Урок: якщо  учасники команди  по черзі виконуватимуть найскладнішу роботу,  це  піде  на користь  усій команді.

4.  Якщо  гуску підстрелили  або  вона захворіла,  зграю залишають  ще  два  птахи.  Вони  летять  за нею,  допомагають і  захищають  її,  аж  поки вона  одужає або помре.

Запитання для обговорення: Які уроки вам сподобалися найбільше? Чи знаєте ви, коли люди чинили так, як це роблять гуси?

V.  Закріплення знань учнів

Підсумкові завдання

Крос­тест (підручник, с. 127), обговорення.

1.  Об’єднайтесь  у  групи.  На  окремих  картках  запишіть навички,  необхідні  для  формування  стосунків  (мал.  45).

2.  Розкладіть  ці  картки  у  вигляді  трикутника.  На вершині  —  картка,  на  якій  записано  найважливіші,  на вашу  думку,  навички.  У  другому  рядку  —  дві  картки з  менш  важливими,  а  в  третьому  —  три  з  найменш важливими  навичками.

3.  Порівняйте  трикутники  у  різних  групах.

4.  Поясніть  свій вибір.

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати § 22

Підсумки

Позитивні  міжособистісні  стосунки  сприяють  здоров’ю і  життєвому  успіху.

У  групових  стосунках  важливо  вміти  надавати  і  приймати допомогу.

У  стосунках  з  близькими  дорослими  найважливішими  є довіра  і  щирість.

Поліпшити  стосунки  допоможуть  навички  толерантності, співчуття,  роботи в  команді,  ефективного  спілкування,  упевненості  та  уміння  розв’язувати  конфлікти.

Цей матеріал з schoollife.org.ua

 

Розробки уроків

Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0