Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Субота, 18.05.2024, 13:10

Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | Головна | УРОК 21 Види і наслідки конфліктів | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

УРОК 21

Тема: Види і наслідки конфліктів

Мета: Ознайомити учнів з видами конфліктів та з прийомами конструктивного розв’язання конфліктів, відпрацьовувати навички самоконтролю. Виховувати толерантне ставлення до оточуючих.

Обладнання: Підручник  для  6-го  кл.  загальноосв.  навч.  закл.  /  І.  Д.  Бех,  Т.  В.  Воронцова, В.  С.  Пономаренко,  С.  В.  Страшко.  —  К.:  Видавництво «Алатон»,  2014.  —  200  с., наочність.

Тип уроку: комбінований

Терміни: «конфлікт», «конфлікт поглядів», «конфлікт інтересів».

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • пояснити значення термінів «конфлікт», «конфлікт поглядів», «конфлікт інтересів»;
  • розповідати, чому між людьми виникають конфлікти;
  • розрізняти конфлікти поглядів і конфлікти інтересів;
  • розказати про способи розв’язання конфліктів;
  • розпізнавати конфлікти у щоденному житті.

ХІД УРОКУ

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Об’єднайтесь у пари і розкажіть одне одному ситуацію, коли ви сварилися або сперечалися з друзями чи іншими дітьми.

- Що спричинило суперечку? Як це відбувалося?

2. Наведіть приклади дій, які можуть спричинити суперечку (обзивання, нетактовні висловлювання, поширення пліток, заперечення чиєїсь думки...).

3. Назвіть почуття, що виникають в учасників конфлікту (гнів, образа, розчарування...).

4. Подумайте, які наслідки для здоров’я можуть мати конфлікти (образи, бійка, розрив дружби...).

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Мозковий штурм: «Які дії можуть спричинити суперечку?»

ІV. Вивчення нового матеріалу

Види конфліктів

Конфлікти, спричинені розбіжностями у поглядах, смаках чи уподобаннях людей, називають конфліктами поглядів.  Коли конфлікти виникають внаслідок зіткнення інтересів чи бажань людей — це конфлікти інтересів.  Розв’язують ці конфлікти по-різному.

Обговорення історії про футбольних уболівальників

Два товариші — Володя і Раміль — дуже добре ладнають між собою, а сваряться тільки тому, що Володя вболівальник київського «Динамо», а Раміль — донецького «Шахтаря». Ці сварки пригнічують їх обох. Трапляється, що вони по кілька днів не розмовляють. Іноді сперечаються мало не до бійки. Кожен намагається довести переваги улюбленої команди і переконати товариша вболівати за неї. Та чи варто це робити? Краще визнати право друга вболівати за команду, яка йому подобається, утримуватися від нападок на неї і обговорювати те, що чим краще гратимуть обидві

команди, тим цікавіше буде дивитися матчі національного чемпіонату і тим сильнішою буде збірна України.

Пригадай подібну ситуацію зі свого життя.

  • Як це було?
  • Чи правильно ти діяв?
  • Що можна було зробити чи сказати інакше?

Конструктивне розв’язання конфліктів

1. Об’єднайтесь у 4 групи. За допомогою мал. 46 підготуйте повідомлення про способи і наслідки розв’язання конфліктів. Поміркуйте, який із способів є найкращим у більшості життєвих ситуацій.

2. Обговоріть, які способи розв’язання конфлікту описано у наведених ситуаціях.

Ситуація 1. У санаторії Олена живе в кімнаті з Вітою. Віта не прибирає своє ліжко і розкидає речі. За це їхня кімната постійно отримує зауваження. Олена спочатку терпіла, а потім не витримала і нагримала на Віту. Дівчата посварилися.

Ситуація 2. Марина і Оксана — подруги. Оксана майже завжди поступається Марині. Та часом вона відчуває невдоволення і розчарування через те, що її інтереси не враховуються.

3. Розгляньте мал. 47 і визначте, які способи розв’язання конфліктів між братом і сестрою зображено на ньому.

V.  Закріплення знань учнів

Завдання

1. Що таке конфлікт?

2. Чому виникають конфлікти?

3. Чому важливо розв’язувати конфлікт конструктивно?

4. Як впливають конфлікти на стосунки і здоров’я людей?

Моделюй — набувай життєвих навичок

Як конструктивно розв’язати конфліктні ситуації?

1. У кінотеатрі під час сеансу підлітки голосно обговорюють події фільму, незважаючи на зауваження.

2. У громадському транспорті людина літнього віку звернулася з проханням поступитися місцем.

3. Однокласники підготували матеріали до стінгазети, але не можуть дійти згоди, обираючи, які замітки розмістити. Кожен вважає свою замітку найкращою.

4. У шкільній їдальні один з учнів намагається взяти обід без черги.

5. На посаду старости класу було двоє претендентів. Обрано одного з них. Другий образився на всіх однокласників і перестав з ними спілкуватися.

По черзі продовжити фразу: «Уміння розв’язувати конфлікти допоможе мені...»

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати § 23

Підсумки

Конфлікти невід’ємна частина людських стосунків. Вони виникають через те, що кожна людина є неповторною особистістю і має власні погляди та інтереси.

Якщо конфлікти виникають через розбіжності у смаках чи поглядах людей, їх слід розв’язувати на основі толерантності.

У більшості випадків конфлікти краще розв’язувати шляхом переговорів.

Упевнений стиль поведінки допомагає уникати конфліктів і

конструктивно розв’язувати їх.

Цей матеріал з schoollife.org.ua

 

Розробки уроків

Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0