Субота, 18.05.2024, 13:10
УРОК 21 Тема: Види і наслідки конфліктів Мета: Ознайомити учнів з видами конфліктів та з прийомами конструктивного розв’язання конфліктів, відпрацьовувати навички самоконтролю. Виховувати толерантне ставлення до оточуючих. Обладнання: Підручник для 6-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво «Алатон», 2014. — 200 с., наочність. Тип уроку: комбінований Терміни: «конфлікт», «конфлікт поглядів», «конфлікт інтересів». Очікувані результати Після цього уроку учні зможуть:
ХІД УРОКУ І. Організаційний момент Повідомлення теми та мети уроку. ІІ. Актуалізація опорних знань 1. Об’єднайтесь у пари і розкажіть одне одному ситуацію, коли ви сварилися або сперечалися з друзями чи іншими дітьми. - Що спричинило суперечку? Як це відбувалося? 2. Наведіть приклади дій, які можуть спричинити суперечку (обзивання, нетактовні висловлювання, поширення пліток, заперечення чиєїсь думки...). 3. Назвіть почуття, що виникають в учасників конфлікту (гнів, образа, розчарування...). 4. Подумайте, які наслідки для здоров’я можуть мати конфлікти (образи, бійка, розрив дружби...). ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Мозковий штурм: «Які дії можуть спричинити суперечку?» ІV. Вивчення нового матеріалу Види конфліктів Конфлікти, спричинені розбіжностями у поглядах, смаках чи уподобаннях людей, називають конфліктами поглядів. Коли конфлікти виникають внаслідок зіткнення інтересів чи бажань людей — це конфлікти інтересів. Розв’язують ці конфлікти по-різному. Обговорення історії про футбольних уболівальників Два товариші — Володя і Раміль — дуже добре ладнають між собою, а сваряться тільки тому, що Володя вболівальник київського «Динамо», а Раміль — донецького «Шахтаря». Ці сварки пригнічують їх обох. Трапляється, що вони по кілька днів не розмовляють. Іноді сперечаються мало не до бійки. Кожен намагається довести переваги улюбленої команди і переконати товариша вболівати за неї. Та чи варто це робити? Краще визнати право друга вболівати за команду, яка йому подобається, утримуватися від нападок на неї і обговорювати те, що чим краще гратимуть обидві команди, тим цікавіше буде дивитися матчі національного чемпіонату і тим сильнішою буде збірна України. Пригадай подібну ситуацію зі свого життя.
Конструктивне розв’язання конфліктів 1. Об’єднайтесь у 4 групи. За допомогою мал. 46 підготуйте повідомлення про способи і наслідки розв’язання конфліктів. Поміркуйте, який із способів є найкращим у більшості життєвих ситуацій. 2. Обговоріть, які способи розв’язання конфлікту описано у наведених ситуаціях. Ситуація 1. У санаторії Олена живе в кімнаті з Вітою. Віта не прибирає своє ліжко і розкидає речі. За це їхня кімната постійно отримує зауваження. Олена спочатку терпіла, а потім не витримала і нагримала на Віту. Дівчата посварилися. Ситуація 2. Марина і Оксана — подруги. Оксана майже завжди поступається Марині. Та часом вона відчуває невдоволення і розчарування через те, що її інтереси не враховуються. 3. Розгляньте мал. 47 і визначте, які способи розв’язання конфліктів між братом і сестрою зображено на ньому. V. Закріплення знань учнів Завдання 1. Що таке конфлікт? 2. Чому виникають конфлікти? 3. Чому важливо розв’язувати конфлікт конструктивно? 4. Як впливають конфлікти на стосунки і здоров’я людей? Моделюй — набувай життєвих навичок Як конструктивно розв’язати конфліктні ситуації? 1. У кінотеатрі під час сеансу підлітки голосно обговорюють події фільму, незважаючи на зауваження. 2. У громадському транспорті людина літнього віку звернулася з проханням поступитися місцем. 3. Однокласники підготували матеріали до стінгазети, але не можуть дійти згоди, обираючи, які замітки розмістити. Кожен вважає свою замітку найкращою. 4. У шкільній їдальні один з учнів намагається взяти обід без черги. 5. На посаду старости класу було двоє претендентів. Обрано одного з них. Другий образився на всіх однокласників і перестав з ними спілкуватися. По черзі продовжити фразу: «Уміння розв’язувати конфлікти допоможе мені...» VІ. Домашнє завдання 1. Опрацювати § 23 Підсумки Конфлікти невід’ємна частина людських стосунків. Вони виникають через те, що кожна людина є неповторною особистістю і має власні погляди та інтереси. Якщо конфлікти виникають через розбіжності у смаках чи поглядах людей, їх слід розв’язувати на основі толерантності. У більшості випадків конфлікти краще розв’язувати шляхом переговорів. Упевнений стиль поведінки допомагає уникати конфліктів і конструктивно розв’язувати їх. Цей матеріал з schoollife.org.ua
|
Меню сайтуПошук |