Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Неділя, 24.11.2024, 07:37

Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | Головна | Урок 23. Птахи. Розмноження та розвиток. Сезонні явища в житті птахів | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

Урок 23. ПТАХИ. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК. СЕЗОННІ ЯВИЩА В ЖИТТІ ПТАХІВ

У первісних людей панувало уявлення,

що весь світ, як і птахи, походить з яйця...

Мета уроку: розглянути особливості розмноження та розвитку птахів, сезонні явища в їхньому житті. Розвивати пізнавальний інтерес. Виховувати екологічну культуру.

Основні поняття: жовток, білок, шкаралупа, виводкові та нагніздні птахи, міграції', кочові, осілі, перелітні птахи.

Обладнання і матеріали: таблиці «Птахи», муляжі яєць, гнізд, малюнки карт перельотів птахів, відео насиджування пташенят, гніздового паразитизму зозулі.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

План-схема уроку

Етап уроку

Час

(хв)

Форми і методи

діяльності вчителя

Результат діяльності

І. Організаційний етап

1

Організація класу.

Налаштування учнів на роботу.

 

1

Розминка. Обговорення епіграфа. Оголошення теми уроку.

Підведення до теми уроку

II. Актуалізація опорних знань

10

Самостійна робота «Будова птахів, пристосованість до польоту»

Визначення рівня знань про будову птахів, підготовка до подальшого їхнього вивчення

III. Мотивація навчальної діяльності

2

Інформація вчителя з міфології, історії, народознавства про птахів

Зацікавлення темою уроку, зв'язок матеріалу з життям

IV. Засвоєння нових знань

10

5

Пояснення вчителя.

Міні-проекти учнів

Сприйняття та засвоєння матеріалу.

Взаємонавчання учнів

V. Узагальнення і систематизація знань

4

3

5

Складання схеми.

Вправа «Впіймай помилку», робота з віршованими рядками.

Робота з термінами

Узагальнення знань, складання схеми.

Систематизація знань про розмноження птахів під час виправлення помилок.

Засвоєння термінів і понять

VI. Підсумки

3

Вправа «Ключові слова»

Визначення головних понять теми

VII. Домашнє завдання

1

Репродуктивне та творчо-пошукове (випереджувальне)

Засвоєння матеріалу, підготовка проектів

І. Організаційний етап.

1. Організація класу.

2. Розминка «Епіграф». Висловіть свою думку про роль яйця в житті птаха.

3. Оголошення теми уроку.

II. Актуалізація опорних знань.

Самостійна робота «Будова птахів, пристосованість до польоту» (зразок картки).

1. Поясніть терміни (3 бали): дзьоб ___; кіль ___; цівка ___.

2. Підпишіть відділи тіла птаха (5 балів).

3. Замалюйте будову контурного пера (4 бали).

III. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель: Ці тварини в міфології багатьох народів є творцями Всесвіту. Ніким не народжені, вони вже існували, коли не було ще ні неба, ні землі, а лишень одне «широке море», яке було завжди. Вони символізують повітряну стихію, сполучають земний світ і небесний. Вони володіють таємницями чар-зілля, живої та мертвої води, знають шляхи грозових хмар. Птахи з'являються на подвір'ї, де щойно народилася дитина, і віщують немовляті майбутню долю. Як душі пращурів вони знають усе.

IV. Засвоєння нових знань.

1. Пояснення вчителя з використанням таблиць та підручника: осілі, кочові, перелітні; міграції; дослідження перельотів; влаштування гнізд (відео гніздового паразитизму зозулі); насиджування, пташенята виводкові, нагніздні.

Довідкова інформація. Полярні крячки під час перельоту за рік долають 35 000 км. Вони гніздяться за Північним полярним колом, а наприкінці літа летять на Південний полюс, щоб провести антарктичне літо на паковій кризі.

Рубіногорлий колібрі важить 3 грами, здійснює такий міграційний переліт: перетинає Мексиканську затоку, долаючи 1000 км, причому за 25 годин перельоту він робить понад 6 мільйонів змахів крилами без перерви (75 помахів за секунду).

2. Повідомлення учнів (міні-проекти) на теми: «Сезонні явища в житті птахів», «Дослідження перельотів».

V. Узагальнення і систематизація знань.

1. Складання схеми для порівняння нагніздних і виводкових птахів за планом: зовнішні ознаки; представники; поведінка батьків; пташеняти тощо.

2. Вправа «Впіймай помилку». Робота з віршованими рядками. Знайдіть біологічні помилки у вірші, обґрунтуйте їх.

Як весілля відгуляла чепурна зозуля,

То всілася у чуже гніздо, про своє забула.

Як одне знесла яєчко у дуплі синиці,

Заспівала: «Ку-ку! Ку-ку!»

На вершку ялиці...

3. Робота з термінами: жовток, білок, шкаралупа, виводкові та нагніздні птахи, міграції, кочові, осілі, перелітні птахи.

VI. Підсумки.

Підбиття підсумків з використанням вправи «Ключові слова»: учні пригадують ключові слова уроку.

VII. Домашнє завдання.

Опрацювати § 21. Розпочати роботу в групах над міні-проектами на теми: «Різноманітність птахів», «Роль птахів ! у природі та житті людини».

Цей матеріал з subject.com.ua 

 

Уроки до підручника Л. І. Остапченко біологія 7 клас

Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання

Статистика


Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0