Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Вівторок, 14.05.2024, 06:37

Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | Головна | Урок 23. Узагальнення з теми «Одноклітинні організми» | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

Урок 23. Узагальнення з теми «Одноклітинні організми»

Тема. Узагальнення з теми «Одноклітинні організми».

Мета уроку: - систематизувати, узагальнити, відкоригувати та проконтролювати знання учнів з теми;

- продовжити формувати вміння систематизувати та узагальнювати отримані знання, уміння:

- застосовувати набуті знання для виконання завдань, що ґрунтуються на цих знаннях.

Методи та методичні прийоми: репродуктивний, пошуковий.

Тип уроку: урок узагальнення, систематизації і перевірки знань.

Наочність та обладнання: таблиці, картини, колекції електронних зображень організмів, що використовувалися під час вивчення матеріалу теми, електронні засоби навчання.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і завдань уроку.

Протягом восьми уроків ми з вами ознайомилися з особливостями будови і процесів життєдіяльності одноклітинних і багатоклітинних організмів, середовищем їхнього життя, значенням у природі і житті людини. Ми з'ясувала, як відбувся поступовий перехід від одноклітинних до багатоклітинних організмів, дізналися багато нового і цікавого. Тепер настав час перевірити, як ви засвоїли ці знання, як умієте застосовувати їх для розв'язання контрольних завдань. Спочатку ще раз попрацюємо з основними питаннями теми.

Завдання уроку.

1. Узагальнити і систематизувати знання з теми.

2. Перевірити вміння застосовувати набуті знання з тем під час роботи з контрольними завданнями.

II. Узагальнення і систематизація знань.

Бесіда за запитаннями:

1. На які групи поділяють організми за кількістю клітин, з яких складається їх тіло?

2. Чим відрізняються одноклітинні організми від багатоклітинних?

3. Наведіть приклади одноклітинних і багатоклітинних організмів.

4. У яких середовищах вони мешкають?

5. Які способи живлення характерні для організмів цих груп?

6. Чим бактерії і тварини відрізняються за способом живлення від зелених водоростей?

7. Які способи розмноження притаманні одноклітинним і багатоклітинним організмам?

8. Чому багатоклітинні водорості і губку відносять до примітивних багатоклітинних організмів?

9. Які є докази єдності всіх живих організмів на нашій планеті?

III. Перевірка знань фактичного матеріалу, глибини його усвідомлення.

А. Завдання з відкритими питаннями.

I варіант

1. Наведіть приклали одноклітинних твариноподібних організмів, укажіть середовища їх життя і місце їх мешкання в цьому середовищі.

2. Назвіть основні частини і органели зеленої водорості хламідомонади і укажіть їх функції.

3. Чим різняться способи живлення бактерій і зелених водоростей?

4. Укажіть основні етапи нестатевого і статевого розмноження хламідомонади.

5. Яке позитивне і негативне значення бактерій у житті людини?

II варіант

1. Наведіть приклади одноклітинних зелених водоростей, укажіть середовище їх життя і місце їх мешкання в цьому середовищі.

2. Назвіть основні частини і органели одноклітинного твариноподібного організму інфузорії-туфельки та укажіть їх функції.

3. Чим різняться процеси живлення грибів і зелених водоростей?

4. Яке позитивне і негативне значення водоростей у природі?

Б. Тестові завданий: оберіть одну правильну відповідь (за кожне правильно виконане завдання — 1 бал).

I варіант

1. До багатоклітинних організмів належить:

а) хламідомонада; б) хлорела; в) губка.

2. Органами руху амеби є:

а) війки; б) несправжні ніжки; в) джгутики.

3. Хлорела розмножується за допомогою спор:

а) рухомих; б) нерухомих; в) не утворює спор при розмноженні.

4. Перетравлення їжі в губок відбувається в клітинах:

а) покривних; б) комірцевих; в) амебоїдних.

5. До фотосинтезу здатні організми:

а)інфузорія-туфелька; б) хлорела; в) губка бодяга.

6. Цукрові дріжджі розмножуються:

а) розпаданням клітини на частини; б) брунькуванням; в) поділом навпіл.

7. Виведення зайвої води з тіла евглени зеленої здійснює:

а) порошиця; б) травна вакуоля; в) скоротлива вакуоля.

8. Взаємовигідні відносини - це взаємовідносини, за яких різні організми:

а) отримують користь; б) один отримує користь за рахунок іншого;

в) не приносить один одному ні користі, ні шкоди.

9. Хто належать до найпримітивніших багатоклітинних організмів, тому що:

а) клітини їх тіла не мають ядра; б) мають комірцеві та амебоїдні клітини;

в) не мають тканин і органів.

10. Хламідомонаді та евглені зеленій притаманний тип живлення:

а) тільки автотрофний; б) тільки гетеротрофний; в) змішаний.

II варіант

1. До одноклітинних організмів належить:

а) ульва; б) хлорела; в)губка,

2. Евглена зелена рухається за допомогою:

а) джгутика; б) війок; в) несправжніх ніжок.

3. Непостійну форму тіла має:

а) хламідомонада; б) дріжджі; в) амеба протей.

4. Переносником збудника малярії є:

а) паличка ботулізму; б) самка комара; в) воша людська.

5. В організмі людини дизентерійна амеба найчастіше паразитує:

а) в кишечнику; б) у крові; в) у шлунку.

6. Бактерії розмножуються:

а) спорами; 6) цистами; в) поділом клітини.

7. Перетравлення їжі в губок відбувається і травних вакуолях клітин:

а) комірцевих; б) поверхневого шару; в) амебоїдних.

8. Процес повного знищення мікроорганізмів та їхніх спор називається:

а) пастеризація; б) стерилізація; в) регенерація.

9. Хвороботворні бактерії вступають у відносини з організмом людини:

а) взаємовигідні; б) паразитичні; в) нейтральні.

10. При статевому розмноженні у хламідомонади:

а) утворюються 4 спори з двома джгутиками;

б) утворюються статеві клітини;

в) материнська клітина ділиться на кілька десятків клітин;

г) материнська клітина ділиться навпіл.

В. Комбіновані завдання.

I варіант

Завдання з вибором однієї правильної відповіді (за правильно виконане завдання - 0.5 бала)

1. Непостійну форму клітини має:

а) евглена зелена; б) амеба протей; в) ульва; в) дріжджі.

2. Органелами руху інфузорії-туфельки є:

а) несправжні ніжки; 6) джгутик; в) війки; г) органели руху відсутні.

3. До паразитичних одноклітинних організмів належить:

а) малярійний плазмодій; б) амеба протей; в) евглена зелена; г) хлорела.

4. Висока здатність до регенерації притаманна:

а) хламідомонаді; б) ульві; в) дріжджам; г) губкам.

Завдання за вибором кількох правильних відповідей (за кожну правильну відповідь 1 бал)

1. «Цвітіння води» спричинюють. організми:

а) евглена зелена; б) хламідомонада; в) хлорела; г) ціанобактерії.

2. Статевим способом розмножуються організми:

а) ульва; б) дріжджі; в) хламідомонада; г) губка.

3. Взаємовигідні зв'язки притаманні:

а) бульбочковим бактеріям; б) малярійному плазмодію;

в) бактеріям літосфери; г) кишковій паличці.

Завдання на встановлення відповідності і характеристик організмів (за правильно виконане завдання І бал)

1. Установіть відповідність між організмами і їх належністю до певних груп.

А одноклітинні                           1 ульва

Б багатоклітинні                         2 хламідомонада

                                                     3 вольвокс

2. Установіть відповідність між організмами і їхнім способом живлення.

А ціанобактерія      1 фільтрують частинки органічних решток, за вислих у воді

Б губка                     2 на світлі утворюють органічні речовина в процесі у темряві живляться органічними рештками

В евглена зелена       З утворює органічні речовини в процесі фотосинтезу                                

3. Охарактеризуйте дріжджі.

А Кількість клітин тіла       Б Належить до групи організмів     В Тин живлення

1 одноклітинні                    1 бактерії                                           1 автотрофний

2 багатоклітинні                  2 гриби                                              2 гетеротрофний

                                          3 рослини                                          3 змішаний

Завдання з відкритими питаннями (за правильно виконане завдання — 3 бали)

Укажіть риси подібності і відмінності в будові бактерії і хламідомонади.

II варіант

Завдання з вибором однієї правильної відповіді (за правильно виконане завдання - 0.5 бала)

1. Хлорофіл у клітинах водорості міститься у:

а) ядрі; б) хлоропластах; в) вакуолях; г) мітохондріях.

2. За допомогою вічка на зміну освітленості реагує:

а) амеба протей; б) хлорела; в) ульва; г) евглена зелена.

3. Бактерії розмножуються:

а) цистами; б) спорами; в) поділом клітини навпіл; г) статевими клітинами.

4. Їжа в губок перетравлюється в клітинах:

а) амебоїдних; б) комірцевих; в) скелетних; г) поверхневого шару.

Завдання з вибором кількох правильних відповідей (за правильно виконане завдання - 1 бал)

1. Паразитичними організмами є:

а) амеба протей; б) малярійний плазмодій;

в) бульбочкова бактерія; г) дизентерійна амеба.

2. Мале ядро інфузорії-туфельки виконує функції:

а) зберігає спадкову інформацію;

б) керує процесом живлення;

в) контролює процес обміну речовин;

г) забезпечує передачу спадкової інформації під час поділу клітини.

3. Здатність утворювати на світлі органічні речовини в процесі фотосинтезу мають:

а) вольвокс; б) дріжджі; в) хлорела; г) ульва.

Завдання на встановлення відповідності і характеристики організмів (за правильно виконане завдання - І бал)

1. Установіть відповідність між організмами і процесами їх живлення.

А ульва                                     1 змішане

Б інфузорія-туфелька                2 автотрофне

В евглена зелена                       3 гетеротрофне

2. Установіть відповідність між частинами клітини одноклітинного організму та їх функціями.

А травна вакуоля                            1 регулює тиск усередині клітини

Б скоротлива вакуоля                     2 зберігає спадкову інформацію

В ядро                                            3 перетравлює їжу

3. Охарактеризуйте вольвокс.

А Кількість клітин тіла      Б Належить до групи             В Тип живлення

1 одноклітинні                  1 бактерії                                1 автотрофний

2 багатоклітинні                2 гриби                                   2 гетеротрофний

                                        3 рослини                               3 змішаний

Завдання з відкритими питаннями (за правильно виконане жадання 3 бали)

Укажіть риси подібності і відмінності в будові вольвоксу і губки.

III. Підбиття підсумків уроку.

IV. Рефлексія.

V. Повідомлення домашнього завдання: повторити матеріал § 15 і 19, підготувати повідомлення, міні-презентації про походження рослин.

Примітка. Закласти досліди з укорінення пагонів кімнатних рослин, живців дерев, пророщення насіння квасолі з наступним вилученням верхівки головного кореня, з утворенням додаткових коренів у цибулини.

 

Цей матеріал з gdz-masters.org 

Уроки біології 6 клас

Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0