Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Вівторок, 14.05.2024, 16:11

Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | Головна | Урок 25. Тканини рослин | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

Урок 25. Тканини рослин

Тема. Тканини рослин.

Мета уроку: - сформувати знання учнів про рослинні тканини, їх різноманітність, ознайомити з особливостями будови і функціями рослинних тканин: твірної, покривної, основної, механічної, провідної;

- на матеріалі уроку формувати в учнів наукові погляди і переконання в можливостях пізнання мікроскопічної структури рослин, будови тканин рослин, значення цих знань для розуміння процесів життєдіяльності рослин, для гармонійного розвитку природи і людства та використання в практичній діяльності людини;

- продовжити формування загальнонавчальних умінь і навичок, працювати з малюнками і текстом підручника, знаходити в тексті матеріал для виконання завдань, складати схеми, таблиці, встановлювати взаємозв'язки між будовою тканин і їхніми функціями, працювати в групах; виховувати взаємоповагу в спільній діяльності, розвивати в учнів біологічну мову, пізнавальний інтерес до пізнання будови рослин і розуміння необхідності знань про них.

Методи та методичні прийоми: інформаційно-рецептивний, репродуктивний.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: таблиці «Органи рослини». «Клітинна будова кореня», «Клітинна будова листка», «Клітинна будова стебла». «Будова квіткової рослини», картини з альбому «Царство Рослини», рельєфні таблиці, електронні зображення рослинних тканин і органів, комп'ютер, мультимедійний проектор.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учнів.

A. Бесіда за запитаннями:

1. Назвіть характерні ознаки рослин.

2. Яка ознака с найхарактернішою для рослин?

3. Яке значення має фотосинтез для нашої планети?

4. Який тип живлення притаманний рослинам?

5. Я відбувається процес дихання в рослин?

6. Яке його значення?

7. Що таке випаровування?

8. Які органи рослини беруть участь у процесі випаровування?

9. За допомогою яких дослідів можна довести, що в рослині відбувається процес:

а) фотосинтезу;

б) дихання;

в) випаровування?

10. Що таке орган?

11. Які органи є в рослині?

12. Чим вегетативні органи за своїми функціями відрізняються від генеративних?

13. Доведіть, що рослина цілісний організм.

Б. Робота за завданням: доповніть речення:

1. Рослини досліджує наука __.

2. За способом живлення рослини __.

3. Клітини рослин містять зелений пігмент __.

4. Рослини здатні засвоювати сонячну __.

6. За участі сонячної енергії рослини з неорганічних речовин утворюють____.

7. Цей процес називається__.

8. Під час фотосинтезу в навколишнє середовище виділяється __.

8. Процес засвоєння рослинами вуглекислого газу з повітря називають ___.

9. Поглинання рослиною з ґрунту мінеральних речовин, розчинених у воді, називається.

10. Засвоєння кисню з повітря з виділенням вуглекислого газу - це процес.

11. У результаті розкладання органічних речовин з участю кисню вивільняється___.

12. Процес виведення з рослини водяної пари називають___.

13. Частина організму, яка має певну будову і певні функції - це__.

14. Рослина утворює органи: ___ та __.

В. Перевірка сенканів на тему «Клітина».

II. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми і завдань уроку.

Рослина живий організм, у якому постійно відбуваються всі процеси життєдіяльності. Щоб краще зрозуміти, як відбуваються ці процеси в рослині, звернемося до її внутрішньої «архітектури» і познайомимося детальніше з її особливостями. Ми пам'ятаємо, що всі рослини складаються з клітин, різняться рослини тільки кількістю клітин їхнього тіла, і ці клітини, хоч і мають однакові головні частини (пригадайте які), різняться своєю будовою, формою, розміром, забарвленням. У багатоклітинних організмів клітини, що подібні за будовою і функціями, утворюють групи, і ці групи мають певну будову і певні дуже важливі функції. Що це за групи клітин, яка їх будова і функції? Чи існує зв'язок між їхньою будовою і функціями, які вони виконують? Де і як розташовані ці групи клітин у рослині? Про це все дізнаємося на уроці.

Завдання уроку.

1. З'ясувати, як називаються групи клітин рослинного організму, які утворюють органи.

2. Ознайомитися з класифікацією цих груп.

3. Виявити особливості будови і функцій кожної групи.

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Загальна характеристика рослинних тканин, особливості їх клітинного складу, наявність у тканинах міжклітинників їх розташування - розповідь, демонстрація картин, таблиць, електронних зображень рослинних тканин різних типів, складання схеми: Особливості будови та основні функції рослинних тканин.

А. Розповідь з елементами бесіди, робота з мал. 91(с. 83-85), демонстрація картин, таблиць, електронних зображень тканин різних типів; заповнення таблиці по ходу вивчення матеріалу «Будова і функції рослинних тканин.

Б. Самостійна робота учнів з текстом підручника з вивчення особливостей будови і функцій рослинних тканин за завданням: прочитайте текст підручника на с. 83-85, уважно роздивіться мал. 91-96 і визначте особливості будови і функцій кожної рослинної тканини, дані про тканини занесіть у таблицю (дані про 1 - 2 тканини спочатку обговорюються класом, а потім учні вносять їх у таблицю).

В. Групова робота на уроці: учні розбиваються на 5 груп і кожна група працює з текстом і малюнками підручника, таблицями, картинами; через певний час «презентує» свою тканину: І група - твірну; II - основну; III - покривну; IV - провідну; V - механічну тканину.

IV. Закріплення матеріалу, вивченого на уроці.

А. Бесіда за запитаннями:

1. Що називають тканиною?

2. Назвіть типи рослинних тканин.

3. Упізнайте рослинні тканини за їхньою будовою: клітини мають тонку оболонку, великі ядра і невеликі розміри; клітини цієї тканини вкриті тонкою прозорою плівкою; тканина складається із живих клітин і є основою всіх органів; тканина може складатися із живих і мертвих клітин з потовщеними стінками; тканина утворена живими чи мертвими трубчастими клітинами; за функціями, які вони виконують у зелених клітинах тканини відбувається фотосинтез, а в безбарвних відкладаються запасні речовини; тканини надають органам рослин міцності та пружності; тканина дає початок усім іншим тканинам рослин; тканина здійснює транспорт поживних речовин до всіх органів рослини; тканина відмежовує рослину від навколишнього середовища і захищає від несприятливих зовнішніх впливів та ушкоджень.

V. Узагальнення та систематизація знань.

Обговорення питань:

1. Яку тканину можна вважати «піонером» серед рослинних тканин?

2. На прикладі декількох тканин, за власним вибором, доведіть взаємозв'язок між будовою обраної тканини і функцією, яку вона виконує.

3. Які тканини забезпечують взаємозв'язок між різними органами рослини?

VI. Підбиття підсумків уроку, оцінювання роботи учнів.

VII. Рефлексія.

VIII. Повідомлення домашнього завдання: опрацювати текст і малюнки § 22, підготувати відповіді на запитання і тестові завдання на с 86, скласти тестові завдання до теми уроку, підготувати доповіді, міні-презентації про корінь рослин «Мешканець підземелля».

Примітка: заготовити живці тополі, верби, смородини для демонстрації досліду з розвитку пагона з бруньки (§ 25).

 

Цей матеріал з gdz-masters.org 

Уроки біології 6 клас

Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання

Статистика


Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0