Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Вівторок, 14.05.2024, 02:14

Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | Головна | Урок 28. Пагін | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

Урок 28. Пагін

Тема. Пагін.

Мета уроку: - сформувати поняття про пагін як основний надземний вегетативний орган рослини; ознайомитися з його складом, зовнішньою будовою, основними функціями, розвитком пагона з бруньки; розкрити особливості будови і функцій бруньок їх класифікацію і біологічне значення;

- на основі спостереження за розвитком пагона з бруньки і знань про верхівковий ріст кореня розкрити наукову суть явища росту і розвитку пагона, значення знань про ці процеси у практичній діяльності людини;

- продовжити формувати загально-навчальні вміння і навички роботи з текстом і малюнками підручника, виконувати лабораторне дослідження, працювати з натуральними об'єктами, гербарними зразками, робити відповідні висновки на підставі виконаних досліджень;

- виховувати розуміння необхідності бережного ставлення до рослин.

Методи та методичні прийоми: інформаційно-рецептивний.

Тип уроку: урок формування нових знань.

Наочність та обладнання: живі і гербарні зразки пагонів дерев, кущів і трав'янистих рослин, пагони з набубнявілими бруньками, гербарні зразки рослин з різними типами стебел, нормальні, вкорочені та видовжені пагони живих або гербарних зразків рослин, таблиці «Пагін. Будова пагона», «Життєві форми рослин», «Різноманітність ліній» та картини з альбому «Царство Рослини», комп'ютерні зображення рослин з різними типами пагонів і бруньок, діафільм «Стебло», відеофільм «Ріст і розвиток пагона», комп'ютер, електронні засоби навчання, обладнання для виконання лабораторних досліджень.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і завдань уроку. Ми вже переконалися з вами, що світ рослин надзвичайно різноманітний. Навіть корені, усе життя яких проходить в темному «підземеллі», різноманітні за своєю будовою. Рослини такі різноманітні, такі не схожі, тому, здавалося, принаймні дивним було б шукати щось спільне в них. А воно є. Усі рослини зовнішньо збудовані за єдиною схемою, виданою природою. Майже для всіх рослин обов'язковими є основні органи: корінь і пагін. З коренем ми вже ознайомилися. Піднімемося з ґрунту на його поверхню і почнемо знайомство з надземними органами рослин - насамперед з пагоном. Пагін розвинувся у рослин першим, він є обов'язковим органом у вищих рослин за будь-яких умов. Хоч би невеличкий, хоч би незвичайний, змінений, проте пагін. Оскільки першість серед наземних органів належить пагону, то варто ознайомитись з деякими його особливостями; розмірами, типами, зовнішньою будовою, значенням у житті рослий, взаємозв'язком і його підземним «родичем».

Завдання уроку.

1. Вивчити особливості будови пагона рослин.

2. Ознайомитися з будовою бруньок.

3. З'ясувати, які типи бруньок утворюють рослини.

4. Визначити, як з бруньки розвивається пагін.

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Пагін - надземний вегетативний орган, його склад: стебло, бруньки, листки, основні функції стебла, їх характеристика і значення - розповідь з елементами бесіди, демонстрація пагонів різних рослин, таблиць, картин, гербарних зразків, першого фрагмента діафільму, робота з мал. 108, В (с. 96), складання схеми:

2. Будова пагона, формування понять «вузол», «міжвузля», «пазуха листка», їх розташування на стеблі.

А. Розповідь, робота з мал. 108, А (с. 96), демонстрація таблиць, картин, натуральних об'єктів, гербарних зразків.

Б. Виконання учнями лабораторного дослідження «Будова пагона».

I. Вступна бесіда та бесіда з правил безпеки.

II. Виконання учнями лабораторного дослідження.

III. Підбиття підсумків роботи, обговорення варіантів висновків на підставі проведеного дослідження.

3. Брунька - зачатковий пагін, класифікації бруньок за їх розміщенням на стеблі та зовнішньою будовою: вегетативні, генеративні і змішані бруньки, особливості внутрішньої будови бруньок різних типів, формування поняття «конус наростання», його роль у забезпеченні росту пагона у довжину.

А. Розповідь, робота з мал. 108, Б (с. 96), демонстрація пагонів з набубнявілими вегетативними і генеративними бруньками, картин, колекцій електронних зображень пагонів з різними типами бруньок.

Б. Виконання учнями лабораторного дослідження «Будова бруньки».

I. Вступна бесіда з правил безпеки під час роботи з гострими предметами (препарувальна голка, скальпель).

II. Виконання учнями лабораторного дослідження.

III. Підбиття підсумків роботи, обговорення з учнями варіантні висновків на підставі виконаних досліджень.

4. Характеристика процесу розвитку пагона з бруньки, роль твірної тканини конуса наростання в розвитку нового пагона, особливості розвитку пагонів в однорічних і багаторічних рослин; формування поняття «сплячі бруньки», «додаткові» бруньки, їх роль у житті рослин; розвиток бічних пагонів на головному стеблі розповідь з елементами бесіди, робота з мал. 109 (с. 98), демонстрація картин, таблиць, комп'ютерних зображень рослин з різними кронами та різними життєвими формами, фрагментів діафільму, відеофільму.

III. Закріплення матеріалу, вивченого на уроці.

А. Робота з термінами і поняттями; «пагін», «стебло», «бруньки»: верхівкові, пазушні, додаткові, вегетативні, генеративні, змішані, сплячі (з використанням наочності).

Б. Робота с тестовими завданнями на с. 98.

IV. Узагальнення та систематизація знань.

Робота за завданням: із запропонованого переліку функцій назвіть окремо функції кореня і пагона:

1) закріплення рослини в ґрунті ;

2) фотосинтез;

3) транспорт поживних речовин;

4) дихання;

5) поглинання води і мінеральних речовин з ґрунту;

6) підтримання бруньок і листків;

7) запасання поживних речовин;

8) утримання надземних органів у певному положенні;

9) об'єднання всіх органів рослини в єдине ціле.

V. Підбиття підсумків уроку, оцінювання роботи учнів.

VI. Рефлексія.

VII. Повідомлення домашнього завдання: опрацювати текст і малюнки § 25, підготувати відповіді на запитання на с. 99 підручника, повторити § 22, скласти сенкан па тему «Пагін». Виконати в позаурочний час із допомогою дорослих дослідницький практикум «Спостереження за розвитком пагона з бруньки» за планом:

1. Приготуйте живці тополі, верби, гіркокаштана, бузку завдовжки 15-20 см з бруньками і поставте їх у байку з відстояною водою в тепле місце. Позначте у таблиці дату досліду.

2. Через кожні 2-3 дні міняйте воду в посудині і спостерігайте за станом бруньок на живцях.

3. Через деякий час бруньки на живцях набрякнуть і покраю луски бруньок почнуть розкриватися, позначте дату їх розкриття.

4. Продовжуйте спостерігати за станом розкриття бруньок і появою молодого зеленого паростка. Запишіть дату його появи.

5. Спостерігайте за розвитком молодого паростка і, коли з'явиться молоде стебло з листочками, дату його появи занесіть у таблицю.

6. Зробіть висновок на підставі проведеного дослідження.

Цей матеріал з gdz-masters.org 

Уроки біології 6 клас

Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0