Урок 34. ПРАКТИЧНА РОБОТА 4 «ПОРІВНЯННЯ БУДОВИ КРОВОНОСНОЇ СИСТЕМИ ХРЕБЕТНИХ ТВАРИН»
У хребетних тварин кров буває червона і холодна та червона і гаряча.
Вона циркулює замкненою системою...
З дитячої енциклопедії
Мета уроку: навчитися порівнювати кровоносні системи хребетних тварин, виявляти риси ускладнення їхньої організації. Розвивати вміння застосовувати практичні навички, порівнювати, аналізувати. Виховувати культуру оформлення роботи.
Основні поняття: кровообіг, кола кровообігу, замкнена кровоносна система, камери серця.
Обладнання і матеріали: схеми кровоносних систем риб, амфібій, рептилій, птахів, ссавців; анімації кровообігу тварин.
Тип уроку: формування практичних умінь і навичок.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний етап.
Розминка «Епіграф». Прочитайте епіграф. З власного досвіду пригадайте: якого кольору кров у риби? птаха? свині? Чи погоджуєтесь ви із цитатою з енциклопедії?
II. Актуалізація опорних знань.
Повторення за таблицями кровоносних систем риби, амфібії, рептилії, птаха, ссавця.
III. Мотивація навчальної діяльності.
Демонстрація анімації «Кровообіг тварин».
IV. Формування практичних умінь і навичок.
ПРАКТИЧНА РОБОТА 4
Хід роботи
1. Розгляньте і проаналізуйте схему кровоносної системи риб. Серце має шлуночок і передсердя (позначте їх). Зверніть увагу на напрямок руху крові від серця до зябер. Скільки кіл кровообігу в риб? Позначте їх на малюнку.
2. Розгляньте і проаналізуйте схеми кровообігу в амфібій на прикладі жаби. Зверніть увагу на появу другого передсердя. Скільки камер має серце амфібій? Позначте їх на малюнку. У зв’язку з появою яких органів у жаби з’явилось друге коло кровообігу? Позначте на малюнку велике та мале коло кровообігу.
3. Кровообіг рептилій і амфібій загалом подібний. Яка особливість з’являється в будові серця плазунів?
4. Розгляньте і проаналізуйте схеми кровообігу у птахів і ссавців. Розгляньте появу повного розподілу серця на дві половини - праву і ліву. Скільки камер має таке серце? Позначте їх на малюнку. Які кола кровообігу сформувалися у ссавців і птахів? Позначте на малюнку велике та мале коло кровообігу. Чому артеріальна та венозна кров у цих тварин не змішуються?
5. На схемі проаналізуйте напрямок руху крові по аорті у птахів і ссавців. Укажіть відмінність у розташуванні аорти в цих тварин.
V.Узагальнення і систематизація знань.
6. Усі здобуті практичні знання оформіть у вигляді таблиці:
Хребетні тварини |
Будова серця |
Кола кровообігу |
Особливості |
7. Зробіть висновки, проаналізувавши ускладнення в будові системи кровообігу хребетних тварин. Яким чином кількість кіл кровообігу залежить від будови серця?
VI.Підсумки.
1. Складання Т-схеми (в одну колонку записують те, що знали до уроку, в іншу - що дізнались під час виконання практичної роботи).
2. Повторне обговорення епіграфа.
Чи є залежність між будовою кровоносної системи хребетних тварин та їхньою тепло- чи холоднокровністю? Яка?
VII.Домашнє завдання.
Опрацювати § 31, записи в зошиті.
Цей матеріал з subject.com.ua