Середа, 15.05.2024, 13:26
Урок 35. ВИДІЛЕННЯ, ЙОГО ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ ОРГАНІЗМУ. ОРГАНИ ВИДІЛЕННЯ ТВАРИН «Виділити» з організму - це вивести зайве, непотрібне... Мета уроку: сформувати в учнів поняття виділення, особливості будови та функцій органів виділення. Розвивати логічне та критичне мислення. Виховувати культуру ведення дискусії. Основні поняття: нирки, нефридії, мальпігієві судини, зелені залози. Обладнання і матеріали: таблиці «Органи виділення тварин», анімації «Видільні системи тварин». Тип уроку: засвоєння нових знань. План-схема уроку
I. Організаційний етап. 1. Організація класу. 2. Розминка «Епіграф»: висловіть думки про епіграф (дискусія та асоціювання). II. Актуалізація опорних знань. Біологічний диктант «Кров і кровообіг». Поставте «+» біля правильного твердження та «-», якщо твердження неправильне. 1. Кров у тварин буває тільки червоного кольору (-). 2. Кров, насичена киснем, - артеріальна, насичена вуглекислим газом - венозна (+). 3. У кровоносній системі всіх тварин є серце (-). 4. Кровоносна система буває замкнена та незамкнена (+). 5. У кільчастих червів кровоносна система з’явилась вперше (+). 6. У членистоногих замкнена кровоносна система (-). 7. Молюски мають серце з кількох камер і незамкнену кровоносну систему (+). 8. Двокамерне серце характерне для риб (+). 9. В амфібій одне коло кровообігу (-). 10. Рептилії мають трикамерне серце та два кола кровообігу (+). 11. У горобця та кішки чотирикамерне серце і два кола кровообігу (+). 12. До холоднокровних тварин не належать риби та амфібії (-). III. Мотивація навчальної діяльності. Проблемне запитання: У птахів відсутній сечовий міхур. Яким чином вони живуть без цього органа? IV. Засвоєння нових знань. 1. Пояснення вчителя з використанням підручника: А) Роль виділення в життєдіяльності тварин; Б) Органи виділення в безхребетних: черви, ракоподібні, комахи, павукоподібні, молюски (с. 136); і хребетних тварин: риби, амфібії, рептилії, птахи, ссавці (с. 137). 2. Демонстрація анімацій процесів виділення у тварин. V. Узагальнення і систематизація знань. 1. Складання таблиці «Логікон»: заповніть пропущені комірки. Логікон «Видільні системи тварин»
2. Робота з термінами: нирки, нефридії, мальпігієві судини, зелені залози. VI. Підсумки. Підбиття підсумків з використанням вправи «Снігова грудка»: слово, речення, запитання за темою уроку (мальпігієві судини, нирки, зелені залози тощо). Наприклад: Нирки. Нирки - органи виділення хребетних тварин. Чи існують безхребетні тварини, у яких органами виділення є нирки? VII. Домашнє завдання. Опрацювати § 32, повторити §§ 30, 31. Підготуватись до самостійної роботи. Цей матеріал з subject.com.ua
|
Меню сайтуПошук |