Середа, 15.05.2024, 17:35
Урок 36. ОПОРА І РУХ. ВИДИ СКЕЛЕТА. СПОСОБИ ПЕРЕСУВАННЯ ТВАРИН. ДВА ТИПИ СИМЕТРІЇ ЯК ВІДОБРАЖЕННЯ СПОСОБУ ЖИТТЯ Хтось стрибає, хтось пливе, Хтось літає, хтось повзе... Мета уроку: сформувати загальні уявлення про опорно-рухові системи безхребетних тварин і види скелетів тварин. Розглянути способи пересування тварин та типи симетрії їхнього тіла. Розвивати пізнавальний інтерес та увагу. Виховувати культуру оформлення письмових робіт. Основні поняття: зовнішній і внутрішній скелет, радіальна та двобічна симетрія. Обладнання і матеріали: таблиці «Опорно-рухові системи тварин», фрагменти фільму «Зооолімпіада». Тип уроку: засвоєння нових знань. План-схема уроку
І. Організаційний етап. 1. Організація класу. 2. Розминка «Епіграф»: назвіть тварин, які пересуваються способами, згаданими в епіграфі. II. Актуалізація опорних знань. Самостійна робота з тем: «Дихання», «Кровообіг», «Виділення». Зразок картки: 1. Дайте визначення понять (кожна відповідь - 1 бал): Газообмін - _________________ Незамкнена кровоносна система - _________________ Нирки це - _________________ 2. Назвіть систему органів комахи, зображеної на малюнку, та її складові (3 бали). 3. Порівняйте кровоносні системи риб і птаха. Знайдіть спільне та відмінне (3 бали). 4. Назвіть систему органів павука, зображену на малюнку, позначену буквою М, та вкажіть її функцію (3 бали). III. Мотивація навчальної діяльності. Міні-вікторина. Уявіть змагання зі стрибків у висоту серед ссавців. Людина посяде в ньому почесне п’яте місце. На четвертому буде антилопа, на третьому - кенгуру, на другому - пума. Хто посяде перше місце з результатом 6 метрів? (дельфін) IV. Засвоєння нових знань. Пояснення вчителя з використанням таблиць та підручника: А) Типи скелета - зовнішній і внутрішній (с. 138); Б) Симетрія тіла - радіальна і двобічна (с. 138-139); В) Опорно-рухові системи безхребетних, спосіб їхнього пересування (кишковопорожнинні, кільчасті черви, членистоногі, молюски) (с. 140-141). V. Узагальнення і систематизація знань. Складання опорних схем: «Рухи тварин», «Симетрія тіла тварин», «Опорно-рухові системи безхребетних». VI. Підсумки. Підбиття підсумків з використанням вправи «Шерлок Холмс»: учні в парах з використанням підручника складають запитання для учнів класу. VII. Домашнє завдання. Опрацювати § 33. Цей матеріал з subject.com.ua
|
Меню сайтуПошук |