П`ятниця, 01.11.2024, 02:39
Урок 44. РОЗВИТОК ТВАРИН (З ПЕРЕТВОРЕННЯМ ТА БЕЗ ПЕРЕТВОРЕННЯ) Така бридка гусінь усе їсть і їсть листя, щоб метеликом колись стати... Мета уроку: сформувати уявлення про розвиток тварин, його типи. Розвивати критичне мислення, увагу, пам’ять. Виховувати любов до живих організмів. Основні поняття: індивідуальний розвиток, зародковий та післязародковий періоди розвитку, прямий та непрямий розвиток, ріст тварин. Обладнання і матеріали: відеофрагменти розвитку тварин. Тип уроку: засвоєння нових знань. План-схема уроку
І. Організаційний етап. 1. Організація класу. 2. Розминка «Епіграф»: прочитайте уривок хоку, висловіть свої думки. II. Актуалізація опорних знань. 1. Відповіді па запитання з домашнього завдання. 2. Взаємоопитування «Бумеранг» за темою «Розмноження»: нестатеве розмноження, статеве розмноження тощо. III. Мотивація навчальної діяльності. Довідкова інформація. Цікаво, як впливає на розвиток організму середовище. На розвиток пуголовка впливає температура води. Що вода тепліша, то розвиток відбувається швидше. З яєць, відкладених самкою крокодила, можуть вилупитись як самочки, так і самці залежно від температури навколишнього середовища. Якщо вона до 30 градусів - будуть самки, вище 30 - самці. IV. Засвоєння нових знань. Пояснення вчителя з використанням таблиць, підручника та відеофрагментів: індивідуальний розвиток організму (зародковий та післязародковий періоди); яйценародження (курка), яйцеживонародження (живородна ящірка); живонародження (кініка); прямий (без перетворення) та непрямий (з перетворенням) типи розвитку; непрямий з повним перетворенням (метелик) та неповним перетворенням (коник зелений); роль личинки в розвитку тварини; ріст тварин. V. Узагальнення і систематизація знань. 1. Складання діаграми Вена для порівняння розвитку з перетворенням та без перетворення на прикладі двох тварин - жаби та ящірки. Використати такі ознаки: яйцеклітина захищена додатковими оболонками, не захищена; розвиток на суходолі; розвиток у воді; личинка не схожа на дорослу особину, схожа на дорослу особину; личинка живиться інакше, ніж доросла особина, живиться такою самою їжею, як доросла; личинка проходить метаморфоз; личинка росте тощо. 2. Складання опорної схеми «Ріст тварин» (зазначити тварин з обмеженим та необмеженим ростом, періодичним і безперервним). VI. Підсумки. 1. Повторне обговорення епіграфа. Який біологічний зміст вкладено в хоку? 2. Вправа «Квиток на завтра»: учні пишуть, які моменти уроку їм сподобались і на які запитання вони хотіли б отримати відповідь завтра. VII. Домашнє завдання. Опрацювати § 40, повторити §§ 38, 39. Цей матеріал з subject.com.ua
|
Меню сайтуПошук |