Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Неділя, 24.11.2024, 07:41

Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | Головна | Урок 45. Періоди та тривалість життя тварин | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

Урок 45. ПЕРІОДИ ТА ТРИВАЛІСТЬ ЖИТТЯ ТВАРИН

Лабораторне дослідження «Визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб)»

Є на Землі істоти, які бачили життя протягом трьох століть...

Мета уроку: сформувати уявлення про періоди та тривалість життя тварин, життєві цикли, особливості росту тварин різних груп. Розвивати практичні навички аналізувати, порівнювати, робити висновки. Виховувати культуру проведення та оформлення дослідження.

Основні поняття: життєвий цикл, прості і складні життєві цикли.

Обладнання і матеріали: ручні лупи, мушлі двостулкових молюсків; луска кісткових риб (бажано великих екземплярів коропових риб), таблиці «Життєві цикли тварин».

Тип уроку: засвоєння нових знань і формування практичних умінь.

План-схема уроку

Етап уроку

Час

(хв)

Форми і методи діяльності вчителя

Результат діяльності

І. Організаційний етап

1

Організація класу. Розминка «Епіграф»

Налаштування учнів на сприйняття матеріалу

II. Актуалізація опорних знань

12

Самостійна робота з теми «Розмноження та розвиток тварин»

Визначення рівня знань учнів, виправлення хибних уявлень

III. Мотивація навчальної діяльності

2

Довідкова інформація до теми уроку

Зацікавлення учнів темою уроку

IV. Засвоєння нових знань

6

Пояснення вчителя з використанням підручника

Вивчення матеріалу теми

V. Формування практичних умінь

15

Лабораторне дослідження

Набуття практичних навичок аналізувати, порівнювати

VI. Осмислення об’єктивних зв'язків у вивченому

5

Оформлення таблиці за результатами лабораторного дослідження

Закріплення та осмислення матеріалу

VII. Підсумки

2

1

Вправа «Коло запитань». Повторне обговорення епіграфа

Підбиття підсумків у вивченому

VIII. Домашнє завдання

1

Репродуктивне завдання за підручником і зошитом

Вивчення матеріалу, підготовка до тематичного оцінювання

І. Організаційний етап.

1. Організація класу.

2. Розминка «Епіграф»: прочитайте вислів. Скажіть, чи може тварина існувати на Землі більше ніж 200 років. Якщо ви знаєте такі приклади, назвіть їх. Якщо такі існують, то, як ви гадаєте, це представники безхребетних чи хребетних?

II. Актуалізація опорних знань.

Самостійна робота з теми: «Розмноження та розвиток тварин».

Вставте пропущені слова в речення (кожне речення 1 бал).

1. Коралові поліпи нестатево розмножуються шляхом _____.  

2. Морська зірка відкидає один промінь, з якого може відновитися _____.

3. Регенерацією називають _____.

4. Сперматозоїд рухається за допомогою _____.

5. Яйцеклітина містить запас _____.

6. У карася та окуня запліднення _____.

7. Внутрішнє запліднення у таких тварин _____.

8. До гермафродитів належать _____.

9. Справжнє живонародження характерне для ссавців, наприклад _____.

10. У рака річкового ріст супроводжується линянням; такий ріст називають _____ .

11. За прямого розвитку личинка  на дорослу особину, а за непрямого ______________ .

12. Гусінь і метелик живляться _____ їжею.

III. Мотивація навчальної діяльності.

Довідкова інформація.

Найбільшу тривалість життя серед комах мають королеви термітів, які відкладають величезну кількість яєць і живуть 50 років.

Приблизний вік дерев визначають по річних кільцях. Як можна визначити приблизний вік оленя-самця? (За відгалуженнями на рогах.)

IV. Засвоєння нових знань.

Пояснення вчителя з використанням підручника: тривалість життя безхребетних тварин (с. 176); тривалість життя хребетних тварин (с. 177); життєві цикли прості та складні (с. 178, 179).

V. Формування практичних умінь.

Виконання лабораторного дослідження.

Обладнання, матеріали та об’єкти дослідження: ручні лупи, мушлі двостулкових молюсків; луска кісткових риб (бажано великих екземплярів коропових риб).

1. Візьміть до рук мушлю беззубки (перлівниці тощо). Поверніть роговим шаром до себе. На темному фоні знайдіть смуги річного приросту.

2. За допомогою ручної лупи дослідіть кільця річного приросту, порахуйте їхню кількість. Визначте вік молюска.

3. Візьміть луску коропових риб у руки. За допомогою ручної лупи розгляньте кільцеві структури на лусці - річні кільця.

4. Дослідіть річні кільця - вони мають темні і світлі смуги. Темні смуги - повільний ріст риби, а світлі - швидкий ріст. Рахуючи кільця попарно визначте вік риби, луску якої ви досліджуєте.

VI. Осмислення об’єктивних зв’язків у вивченому.

5. Занесіть до таблиці результати дослідження:

Досліджувана тварина

Визначений орієнтовний вік тварини

   

6. Зробіть висновки про можливість визначення віку деяких тварин за допомогою кілець річного приросту.

VII. Підсумки.

1. Підбиття підсумків з використанням вправи «Коло запитань»: учні читають запитання, записані попереднього уроку під час виконання вправи «Квиток на завтра», дають відповіді на них.

2. Повторне обговорення епіграфа.

VIII. Домашнє завдання.

Опрацювати § 41, повторити §§ 28-40 та всі записи, підготуватися до контролю знань.

Цей матеріал з subject.com.ua 

 

Уроки до підручника Л. І. Остапченко біологія 7 клас

Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання

Статистика


Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0