Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Вівторок, 14.05.2024, 07:44

Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | Головна | Урок 45. Водорості | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

Урок 45. Водорості

Тема. Водорості.

Мета уроку: - ознайомити учнів із загальною характеристикою водоростей, процесами життєдіяльності, способами розмноження, поширенням, еволюцією, значенням у природі і житті людини; сформувати чітке розуміння поняття «вищі рослини»;

- на матеріалі уроку формувати в учнів науковий світогляд і переконання в необхідності знань біології та екології різних труп водоростей найдавніших і найпоширеніших організмів планети, які впливають на стан атмосфери Землі і відіграють величенну рол у природі і житті людини;

- продовжити формувати уміння і навички роботи з підручником, його текстом і малюнками, знаходити в тексті необхідний матеріал для виконання завдання, працювати з лабораторним обладнанням, виконувати лабораторне дослідження, малюнки біологічних об'єктів, подібності і відмінності між одноклітинними і багатоклітинними водоростями.

- виховувати охайність під час виконання дослідження, бережне ставлення до обладнання

Методи та методичні прийоми: інформаційно-рецептивний.

Тип уроку: урок формування нових знань.

Наочність та обладнання: живі чи фіксовані водорості, шматочки кори, вкриті шаром водоростей, живі або фіксовані нитки спірогіри, мікроскоп, предметні та накривні скельця, піпетка, фільтрувальний папір, розчин йодиту калію світло жовтого кольору, таблиці «Одноклітинні водорості»,»Багатоклітинні водорості», таблиці з альбому «Царство Рослини», картини, електронні зображення різних груп водоростей і пейзажів місць їх мешкання, комп’ютер.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми і завдань уроку.

Ми зникли при згадуванні слова «рослина» уявляти собі якесь дерево, чагарник або трав'янисту рослинку, у яких чітко розрізняються корінь, стебло, листок, квітка. Алє ви вже знаєте, що все розмаїття рослинного світу не обмежується тільки такими рослинами - у природі досить широко представлені й інші рослини. Сьогодні ми ознайомимося з найдавнішою і надзвичайно різноманітною групою рослин - водоростями.

Завдання уроку.

1. Визначити, які рослини і за якими ознаками належать до водоростей.

2. Ознайомитися із загальною характеристикою водоростей.

3. Визначити, які характерні особливості будови й процесів життєдіяльності властиві різним групам водоростей.

4. З'ясувати роль водоростей у природі й житті людини.

II. Вивчення матеріалу.

1. Класифікація рослин за їхньою будовою на водорості й вищі рослини, формування поняття «вищі рослини», особливості будови водоростей: відсутність вегетативних органів, тканин - розповідь з елементами бесіди, демонстрація таблиць, картин, живих чи фіксованих водоростей.

2. Загальні ознаки представників різних груп водоростей, поширення, життєві форми, особливості процесія життєдіяльності, розмноження, наявність у всіх водоростей спільної ознаки - зеленого пігменту хлорофілу та автотрофного живлення й інших пігментів, що забарвлюють водорості в різні кольори - розповіді, з елементами бесіди, демонстрація натуральних об'єктів, фіксованих водоростей, картин, таблиць, електронних зображень представників різних груп.

3. Характеристика зелених водоростей, особливості будови окремих клітин і самого тіла, процеси життєдіяльності, розмноження, поширення у природі, характеристика представників зелених багатоклітинних водоростей: улотрикса, спірогіри, хари - розповідь, робота а мал. 165 (с. 152), демонстрація картин, таблиць, електронних зображень багатоклітинних зелених водоростей; виконання учнями лабораторного дослідження «Будова зелених нитчастих водоростей»

I. Вступна бесіда, бесіда з правил безпеки під час виконання лабораторних досліджень.

II. Повторення правил роботи з мікроскопом і виготовлення мікропрепаратів.

III. Виконання учнями лабораторного дослідження.

IV. Підбиття підсумків виконання дослідження, обговорення варіантів формулювання висновків на основі виконаного дослідження з використанням узагальнюючих питань:

1. Яку будову має нитчаста водорість спірогіра?

2. Чому її відносять до багатоклітинних?

3. Яку будову мають окремі клітини спірогіри?

4. Назвіть головні частини клітини спірогіри.

4. Загальна характеристика діатомових, бурих і червоних водоростей, особливості їх організації, біології, розмноження, наявність пігментів, залежність забарвлення від переважання пігментів. Значення у природі й житті людини - розповідь з елементами бесіди, доповіді учнів, робота з текстом і мал. 166 (с. 153) підручника, складання узагальнюючої таблиці «Багатоклітинні водорості» під час вивчення матеріалу або виконання самостійної роботи учнів з окремими групами водоростей, демонстрація таблиць, картин, електронних зображень представників діатомових, бурих, червоних водоростей та їх місць мешкання.

III. Закріплення матеріалу, вивченою на уроці.

Бесіда за запитаннями:

1. Які рослини називають водоростями?

2. Яка ознака є спільною для всіх груп водоростей?

3. Де поширені водорості?

4. Яку будову мають багатоклітинні водорості?

5. Яке значення водоростей у природі?

6. Наведіть приклади використання водоростей людиною.

IV. Узагальнення і систематизація знань.

Обговорення питань:

1. Що об’єднує всі водорості в одну групу?

2. Чому водорості не трапляються на глибині понад 265метрів?

V. Підбиття підсумків уроку, оцінювання робіт учнів.

VI. Рефлексія.

VII. Повідомлення домашньою завдання: опрацювати текст і малюнки § 41, підготувати відповіді на тестові завдання і запитання на с 156, скласти сенкан на тему «Водорості», підготувати доповіді про зелені та білі мохи, доповідь, міні-презентацію па тему «Як утворився торф».

 

Цей матеріал з gdz-masters.org 

Уроки біології 6 клас

Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0