Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Четвер, 26.06.2025, 10:11

Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | Головна | УРОК 47. Підтримка температури тіла. Теплопродукція. Тепловіддача | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

УРОК 47. Підтримка температури тіла. Теплопродукція. Тепловіддача

Освітня мета: встановити роль шкіри в обміні речовин і терморегуляції, розкрити значення енергетичного обміну в організмі людини.

Основні поняття і терміни: терморегуляція, теплопродукція, тепло­віддача.

Обладнання: діаграма віддачі тепла організмом.

Структура уроку, основний зміст і методи роботи

I. Актуалізація опорних знань учнів. (Бесіда за запитаннями).

— Що потрібно для життєдіяльності організму?

— Що є джерелом енергії в організмі людини?

— Що відбувається з енергією в організмі людини?

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Сталість температури організму людини. Теплопродукція. (Розпо­відь учителя з елементами бесіди, розгляд схеми «Регуляція температури тіла».)

Електрична енергія нервових імпульсів, хімічна енергія окиснення органічних речовин, механічна енергія скорочення м’язів — перетво­рюються на теплову енергію.

Теплопродукція — це вироблення теплоти в організмі в результаті енергетичного перетворення в живих клітинах.

Тепло необхідне для підтримання сталої температури тіла (+36,5 ... +36,9 °С).

Зміна температури протягом доби.

Чому в організмі людини зберігається постійна температура тіла у різну пору року і різних видах діяльності, хоча в організмі постійно утворюється тепло?

2. Тепловіддача. Органи тепловіддачі. (Розповідь вчителя з елементами бесіди і розгляд схеми).

Тепловіддача — це перехід тепла, утвореного в процесах життєдіяль­ності, з організму в навколишнє середовище.

Органи тепловіддачі: шкіра, легені, органи виділення.

3. Терморегуляція. Механізм терморегуляції. (Розповідь учителя).

Терморегуляція — це урівноваженість процесів утворення і віддачі

тепла в організмі.

4. Рефлекторний характер теплорегуляції. (Розповідь учителя з ви­користанням схеми «Регуляція температури тіла»).

III. Закріплення знань учнів. (Бесіда за запитаннями).

— Як змінюється тепловіддача організмом при зниженні температури навколишнього середовища?

— Як змінюється тепловіддача організмом при підвищенні темпера­тури навколишнього середовища?

— Що таке терморегуляція?

— Які рецептори беруть участь у терморегуляції?

IV. Домашнє завдання.

Вивчити відповідну тему із підручника.

Цей матеріал з subject.com.ua 

Уроки біології

Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання

Статистика


Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0