Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Субота, 18.05.2024, 16:33

Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | Головна | УРОК № 4 Соціальне середовище і здоров'я. Захист від кримінальних небезпек | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

УРОК № 4

Соціальне середовище і здоров'я. Захист від кримінальних небезпек

Мета: розглянути  вплив  соціального  середовища  на  здоров'я  людини,  визначити  можливі  небезпеки  соціального  середовища,  розвивати  вміння захищати  себе  від  кримінальних  небезпек,  виховувати  вміння  налагоджувати ефективні, конструктивні соціальні стосунки.

Матеріали та обладнання: роздавальний матеріал.

Поняття: соціальне середовище (соціум), соціальні стосунки, соціальні потреби, кримінальні небезпеки, кримінал.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.  ПОТОЧНИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ

  • Тестова робота на картках (роздавальний матеріал до уроку)

Ключ  до  тесту:  16,  2а,  За,  4в,  5в,  6б,  76,  8г,  9а,  Юв,

11в, 126.

III.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  • Слухання повідомлень учнів

Учні,  які  готували  індивідуальне  домашнє  завдання,  розповідають про роздільне збирання побутових відходів.

Найбільш  масовим  та  звичним  для  нас  джерелом утворення  побутових  відходів  є  квартири  та  приватні  будинки.  Саме  тут  починається  той  величезний  потік  відходів,  який  щодалі  загрожує  людству  певними  небезпеками. Найбільш важливим моментом є принцип збирання відходів.

Роздільне збирання, незважаючи на його перспективність, вимагає додаткових матеріальних та соціальних витрат.

Існує  декілька  підходів  до  сортування.  Перший  (ідеальний)  —  це  сортування  відходів  безпосередньо  на  фабриках,  де на  вході  ми  маємо  потік  нерозібраного  муніципального  сміття, а на виході — матеріали, що потрібні людству.

Другий  (реальний)  —  це  коли  люди  роздільно  збирають відходи, після чого відносять ці відходи до пунктів збору.

Роздільне збирання відходів населенням є більш прийнятним для сучасного стану економіки з таких причин:

  • у цьому випадку значно менші сумарні витрати, що накладаються на державний та міський бюджет;
  • у вирішенні проблеми побутових відходів беруть участь безпосередньо ті, хто «створює» ці відходи,— це стимулює населення до зменшення кількості відходів.

IV.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  • Складання сенкана

Учням  пропонується  створити  сенкан  за  темою  «Спілкування, дружба, людина».

Слово  «сенкан»  походить  від  французького  слова  «п’ять» і позначає вірш у п’ять рядків.

1.  Перший  рядок  має  містити  слово,  що  позначає  тему  (зазвичай це іменник).

2.  Другий  рядок  —  це  опис  теми,  який  складається  з  двох слів (два прикметники).

3.  Третій  рядок  називає  дію,  пов’язану  з  темою,  і  складається з трьох слів (зазвичай дієслів).

4.  Четвертий  рядок  є  фразою,  яка  складається  із  чотирьох слів  і  висловлює  ставлення  до  теми,  почуття  з  приводу обговорюваного.

5.  Останній  рядок  складається  з  одного  слова  —  синоніма до  першого  слова,  у  ньому  виражається  сутність  теми, ніби робиться підсумок.

Приклад сенкана:

Друг

вірний, щирий

допомагає, любить, захищає

без нього не прожити

поруч

  • Повідомлення теми уроку, постановка мети й завдань уроку

V.  ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Соціальне середовище і здоров'я

  • Розповідь учителя  з елементами бесіди

Людина  —  істота  соціальна.  Вона  може  розвиватися  лише  в  середовищі  собі  подібних,  жити  й  діяти  лише  в  суспільстві,  спілкуючись  і  об’єднуючи  свої  зусилля  з  іншими.  Її  життя  та  діяльність  зумовлюються  не  тільки  природними,  але й соціальними чинниками.

Соціальне  середовище,  або  соціум  —  це  оточуючий  людину  соціальний  світ:  економічні,  політичні,  соціальні,  духовні,  територіальні  умови,  що  впливають  на  становлення  особистості.

У  структурі  соціального  середовища  виділяють  макро  та  мікрорівні.

До  макрорівня  належить  матеріальне,  культурне,  політичне середовище.

Мікрорівень  —  це  конкретні  умови  життя  особистості (сім’я,  сусіди)  та  умови  в  середовищі  найближчого  оточення (вулиця, місто, село, клас, спортивна секція тощо).

Людське  суспільство  пережило  багато  катастроф,  історичних  подій  і  на  гіркому  досвіді  зрозуміло,  що  найцінніше  — це  не  політичні  ідеї,  не  технологічні  досягнення,  а  безпечне  існування.  Люди  вже  усвідомлюють,  що  без  дотримання  певних  правил  і  норм  у  стосунках  між  собою,  технікою  і  природою  вони  можуть  зникнути  назавжди.  Суспільство  має  відповідати за своє існування на Землі.

Тому  життя  людей  має  бути  виваженим,  глибоко  осмисленим,  а  діяльність  —  зорієнтованою  не  лише  на  швидкоплинне  сьогодення,  але  й  спрямоване  до майбутнього.  Це  значною мірою  зумовлюється  рівнем  культури  суспільства,  що  є  умо­

вою  формування  світоглядних  засад  людей  щодо  їхнього  безпечного існування.

Соціум  —  це  особливий  спосіб  життя  особливих  істот  —  людей.  Найголовніша  відмінність  між  людиною  й  тваринним світом  полягає  в  способі  життя.  Тваринне  життя  відбувається природним  чином,  тобто  як  існування.  Людське  —  суспільним,  соціальним,  як  життєдіяльність.  Усе,  що  є  в  суспільстві, як і саме суспільство — це результат людської діяльності.

Особливостями  соціуму  третього  тисячоліття  можна  вважати:

  • глобалізацію економіки;
  • великі фінансові потоки;
  • переміщення великих мас людей;
  • виникнення транснаціональної злочинності;
  • епідемії інфекційних захворювань.

2. Соціальні небезпеки

  • Розповідь учителя

Соціальними  називаються  небезпеки,  що  значно  поширені в суспільстві й загрожують життю та здоров’ю людей.

За  походженням  можуть  бути  визначені  такі  групи  небезпек:

  • небезпеки,  що  пов’язані  з  психічним  впливом  на  людину (шантаж, шахрайство тощо);
  • небезпеки, пов’язані з фізичним насильством (розбій, бандитизм, терор, утримання заручників);
  • небезпеки, пов’язані з впливом речовин, що руйнують організм людини (наркоманія, алкоголізм, паління);
  • небезпеки, пов’язані з хворобами (СНІД, венеричні захворювання);
  • небезпеки самогубства;
  • небезпеки, спричинені низьким духовним та культурним рівнем;
  • небезпеки, спричинені незадовільним матеріальним станом та умовами (страйки, повстання, революції).

3. Захист кримінальних небезпек

  • Розповідь учителя

Окремим  видом  соціальних  небезпек  є  кримінальні  небезпеки.

Кримінал  —  це  карний  злочин,  злодіяння,  злий  вчинок з  погляду  тієї  чи  іншої  системи  цінностей,  людини,  групи людей чи людства в цілому.

Людину, яка чините злочин, називають «злочинець».

Важливо розуміти, що кожен з вас може сам потурбуватися про себе й значно знизити ризик стати жертвою злочинця.

Для цього слід знати й додержуватися певних порад, формувати навички безпечної поведінки.

  • Аналіз інформації із коментуванням

Роботу можна організувати в різних формах:

1. Робота учнів з текстом підручника.

2.  Читання й обговорення пам’яток (роздавальний матеріалдо уроку):

«Як захистити власну оселю»;

«Як захистити від крадіжки велосипед»;

«Як захистити від крадіжки мобільний телефон».

3.  Аналіз із коментуванням відповідних Слайдів на екрані.

  • Самостійна робота учнів з текстом підручника зі складання в зошитах

пам'ятки «Запобігання кримінальним небезпекам. Основні правила»

Приклад пам’ятки:

  • стежити за особистими речами, не залишати без нагляду гаманці й сумки;
  • тримати документи та гроші у внутрішній кишені;
  • не брати із собою багато грошей, цінні речі;
  • не залишати гроші і документи в кишенях верхнього одягу;
  • не показувати ніколи й нікому, скільки маєш грошей;
  • сумку, рюкзак носити через плече, міцно притискаючи до себе, або перед собою;
  • під час тривалої подорожі документи та гроші тримати в різних місцях, гаманець — на дні сумки, документи у прихованих кишенях одягу;
  • не розмовляти з незнайомцями, нічого в них не брати;
  • не сідати в чужий автомобіль із незнайомцями;
  • оминати компанії, особливо де п’ють алкогольні напої;
  • не говорити на вулиці довго з мобільного телефону;
  • не ходити в навушниках;
  • оминати малолюдні, погано освітлені місця, парки, двори тощо;
  • триматися на відстані від кущів, невисоких стін, під’їздів;
  • « повідомити дорослих про місце перебування, час повернення, обговорити безпечний зворотний шлях;
  • не заходити в під’їзд, ліфт, якщо позаду йде незнайомець.

VI.  УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

  • Опитування «ланцюжок»

Розповідь  одного  учня  переривається  в  будь  якому  місці і  слово  передається  іншому  учневі  за  жестом  учителя.  І  так кілька разів до завершення відповіді.

Цей  прийом  дозволяє  сконцентрувати  увагу  учнів  на  відповідях  товаришів,  підвищує  пізнавальну  активність  учнів, що особливо актуально наприкінці уроку.

  • «Мозковий штурм»

Продумайте свої дії в ситуаціях:

1)  ви опинилися в малолюдному місці;

2) ви опинилися серед великого скупчення людей;

3)  декілька хуліганів намагаються відібрати у вас мобільний телефон.

VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Домашнє практичне завдання «Відпрацьовування  навичок захисту особистого майна».

Обговорити  з  батьками  засоби  захисту  особистого  майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону).

VIII.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учням пропонується оцінити свій настрій та досягнення на уроці, намалювавши в зошитах один із трьох «смайликів»

 

 

Цей матеріал з biology-informatics.pp.ua

 

Розробки уроків

Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0