Субота, 18.05.2024, 16:33
УРОК № 4 Соціальне середовище і здоров'я. Захист від кримінальних небезпек Мета: розглянути вплив соціального середовища на здоров'я людини, визначити можливі небезпеки соціального середовища, розвивати вміння захищати себе від кримінальних небезпек, виховувати вміння налагоджувати ефективні, конструктивні соціальні стосунки. Матеріали та обладнання: роздавальний матеріал. Поняття: соціальне середовище (соціум), соціальні стосунки, соціальні потреби, кримінальні небезпеки, кримінал. Тип уроку: комбінований. Хід уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. ПОТОЧНИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ
Ключ до тесту: 16, 2а, За, 4в, 5в, 6б, 76, 8г, 9а, Юв, 11в, 126. III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Учні, які готували індивідуальне домашнє завдання, розповідають про роздільне збирання побутових відходів. Найбільш масовим та звичним для нас джерелом утворення побутових відходів є квартири та приватні будинки. Саме тут починається той величезний потік відходів, який щодалі загрожує людству певними небезпеками. Найбільш важливим моментом є принцип збирання відходів. Роздільне збирання, незважаючи на його перспективність, вимагає додаткових матеріальних та соціальних витрат. Існує декілька підходів до сортування. Перший (ідеальний) — це сортування відходів безпосередньо на фабриках, де на вході ми маємо потік нерозібраного муніципального сміття, а на виході — матеріали, що потрібні людству. Другий (реальний) — це коли люди роздільно збирають відходи, після чого відносять ці відходи до пунктів збору. Роздільне збирання відходів населенням є більш прийнятним для сучасного стану економіки з таких причин:
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учням пропонується створити сенкан за темою «Спілкування, дружба, людина». Слово «сенкан» походить від французького слова «п’ять» і позначає вірш у п’ять рядків. 1. Перший рядок має містити слово, що позначає тему (зазвичай це іменник). 2. Другий рядок — це опис теми, який складається з двох слів (два прикметники). 3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (зазвичай дієслів). 4. Четвертий рядок є фразою, яка складається із чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного. 5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, у ньому виражається сутність теми, ніби робиться підсумок. Приклад сенкана: Друг вірний, щирий допомагає, любить, захищає без нього не прожити поруч
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Соціальне середовище і здоров'я
Людина — істота соціальна. Вона може розвиватися лише в середовищі собі подібних, жити й діяти лише в суспільстві, спілкуючись і об’єднуючи свої зусилля з іншими. Її життя та діяльність зумовлюються не тільки природними, але й соціальними чинниками. Соціальне середовище, або соціум — це оточуючий людину соціальний світ: економічні, політичні, соціальні, духовні, територіальні умови, що впливають на становлення особистості. У структурі соціального середовища виділяють макро та мікрорівні. До макрорівня належить матеріальне, культурне, політичне середовище. Мікрорівень — це конкретні умови життя особистості (сім’я, сусіди) та умови в середовищі найближчого оточення (вулиця, місто, село, клас, спортивна секція тощо). Людське суспільство пережило багато катастроф, історичних подій і на гіркому досвіді зрозуміло, що найцінніше — це не політичні ідеї, не технологічні досягнення, а безпечне існування. Люди вже усвідомлюють, що без дотримання певних правил і норм у стосунках між собою, технікою і природою вони можуть зникнути назавжди. Суспільство має відповідати за своє існування на Землі. Тому життя людей має бути виваженим, глибоко осмисленим, а діяльність — зорієнтованою не лише на швидкоплинне сьогодення, але й спрямоване до майбутнього. Це значною мірою зумовлюється рівнем культури суспільства, що є умо вою формування світоглядних засад людей щодо їхнього безпечного існування. Соціум — це особливий спосіб життя особливих істот — людей. Найголовніша відмінність між людиною й тваринним світом полягає в способі життя. Тваринне життя відбувається природним чином, тобто як існування. Людське — суспільним, соціальним, як життєдіяльність. Усе, що є в суспільстві, як і саме суспільство — це результат людської діяльності. Особливостями соціуму третього тисячоліття можна вважати:
2. Соціальні небезпеки
Соціальними називаються небезпеки, що значно поширені в суспільстві й загрожують життю та здоров’ю людей. За походженням можуть бути визначені такі групи небезпек:
3. Захист кримінальних небезпек
Окремим видом соціальних небезпек є кримінальні небезпеки. Кримінал — це карний злочин, злодіяння, злий вчинок з погляду тієї чи іншої системи цінностей, людини, групи людей чи людства в цілому. Людину, яка чините злочин, називають «злочинець». Важливо розуміти, що кожен з вас може сам потурбуватися про себе й значно знизити ризик стати жертвою злочинця. Для цього слід знати й додержуватися певних порад, формувати навички безпечної поведінки.
Роботу можна організувати в різних формах: 1. Робота учнів з текстом підручника. 2. Читання й обговорення пам’яток (роздавальний матеріалдо уроку): «Як захистити власну оселю»; «Як захистити від крадіжки велосипед»; «Як захистити від крадіжки мобільний телефон». 3. Аналіз із коментуванням відповідних Слайдів на екрані.
пам'ятки «Запобігання кримінальним небезпекам. Основні правила» Приклад пам’ятки:
VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Розповідь одного учня переривається в будь якому місці і слово передається іншому учневі за жестом учителя. І так кілька разів до завершення відповіді. Цей прийом дозволяє сконцентрувати увагу учнів на відповідях товаришів, підвищує пізнавальну активність учнів, що особливо актуально наприкінці уроку.
Продумайте свої дії в ситуаціях: 1) ви опинилися в малолюдному місці; 2) ви опинилися серед великого скупчення людей; 3) декілька хуліганів намагаються відібрати у вас мобільний телефон. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Домашнє практичне завдання «Відпрацьовування навичок захисту особистого майна». Обговорити з батьками засоби захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону). VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Учням пропонується оцінити свій настрій та досягнення на уроці, намалювавши в зошитах один із трьох «смайликів»
Цей матеріал з biology-informatics.pp.ua
|
Меню сайтуПошук |