Вівторок, 14.05.2024, 22:09
Урок 50. Сільськогосподарські рослини Тема. Сільськогосподарські рослини. Мета уроку: - ознайомити учнів з основними групами культурних рослин і критеріями, за якими культурні рослини об'єднують у ці групи, поглибити знання про значення покритонасінних культурних рослин у народному господарстві людини; - на матеріалі уроку продовжити формувати науковий світогляд учнів, показуючи значення знань про будову і біологію культурних рослин для одержання високих урожаїв сільськогосподарських культур і раціонального їх використання; - продовжити формувати уміння і навички працювати з текстом і малюнками підручника, додатковими джерелами знань, використовувати засвоєні знання в нових ситуаціях, готувати стислі повідомлення на задану тему, уміння спілкуватися під час роботи в групах, виховувати взаємоповагу у спільній діяльності, почуття гордості й повагу до людей науки. Методи та методичні прийоми: інформаційно-рецептивний, пошуковий (якщо планується групова форма роботи на уроці). Тип уроку: урок формування нових знань. Наочність та обладнання: натуральні і фіксовані об'єкти овочевих і плодових культур, вологий препарат - фіксований корінь бобової рослини, муляжі, картини, листівки, таблиці, комп'ютерні зображення різних представників сільськогосподарських культур і їх диких предків, колекції насіння бобових та інших культур, снопики злакових, зразки хлібобулочних і борошняних виробів; портрети українських учених, фотографії сільськогосподарських наукових установ України; картини, фотографії агроценозів, діафільм «Значення рослин у природі і житті людини», комп'ютер, мультимедійний проектор. Хід уроку І. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми та завдань уроку. Одного разу Ходжа Насреддін зайшов до мечеті читати проповідь. «О миряни, запитав їх, - чи знаєте ви, про що я буду розповідати?» «Не знаємо», - відповіли вони. «Якщо ви не знаєте, то про що ж мені з вами розмовляти?» сказав Ходжа Насреддін і пішов з мечеті. Другого дня, коли він прийшов до мечеті і звернувся до мирян з тим самим питанням, вони відповіли: «Знаємо!» «Якщо ви знаєте, то про що ж мені з вами розмовляти?» - відповів Ходжа і пішов. На третій день миряни відповіли: «О шановний, деякі знають, про що ти розповідатимеш, інші ні». «За таких обставин, сказав Ходжа, - хай ті, хто знає, розповість тим, які не знають». От і ми з вами вчинимо так само - попрацюємо в групах. Представники груп розкажуть тим, хто не знає, відомості про обрані культурні рослини та їхнє значення в житті людини. Завдання уроку. 1. Ознайомитися із загальною характеристикою сільськогосподарських рослин і їх значенням. 2. Визначити, за якими ознаками сільськогосподарські рослини поділяють на групи. 3. Встановити біологічні властивості та господарське призначання представників кожної групи. 4. Ознайомитися з видатними вченими України та їх внеском у розвиток сільськогосподарських наук. II. Вивчення нового матеріалу. І варіант уроку. 1. А. Робота учнів у групах: підготовка до доповідей про представників групи, їх значення в житті людини з використанням наочності, міні-презентацій. Б. Доповіді учнів кожної групи. 2. Основні сільськогосподарські наукові установи України, українські вчені-селекціонери, їх внесок у розвиток різних галузей сільського господарства - розповідь, демонстрація портретів учених, фотографій, картин наукових установ України, різних агроценозів. ІІ варіант уроку. 1. Загальна характеристика сільськогосподарських рослин, їхнє значення в забезпеченні продуктами харчування людини і в різних галузях виробництва розповідь, демонстрація натуральних і фіксованих об'єктів, муляжів, гербарних зразків, картин, таблиць, листівок, комп'ютерних зображень різних сільськогосподарських культур, фрагментів діафільму «Значення рослин у природі і житті людини». 2. Характерні особливості біології, господарська і харчова цінність сільськогосподарських культур самостійна робота учнів за завданням: прочитайте текст на с. 170-172 підручника, ознайомтеся з основними групами сільськогосподарських культур, їх представниками і значенням, в житті людини, різних галузях виробництва і медицині, результати занесіть у таблицю «Характеристика сільськогосподарських рослин». 3. Основні сільськогосподарські установи України, українські вчені селекціонери, їх внесок у розвиток різних галузей сільського господарства розповідь, демонстрація портретів учених, фотографій картин наукових установ України, різних агроценозів. III. Закріплення матеріалу, вивченого на уроці. Бесіда за запитаннями: 1. Назвіть основні групи сільськогосподарських рослин. 2. За якими принципами поділяють сільськогосподарські рослини на групи? 3. Які культурні рослини відносять до групи зернобобових культур? 4. Яка з них основною зерновою культурою і чому? 5. Які овочеві культури вирощують в овочівництві? 6. Яке їх значення в харчуванні людини? 7. Які рослини відносять до плодово-ягідних? 8. Які наукові установи України вивчають питання підвищення якості сільськогосподарських культур? IV. Узагальнення і систематизація знань. Обговорення питань: 1. Чому всі сільськогосподарські рослини належать саме до квіткових рослин? 2. Навіщо в садах, під час цвітіння плодових дерев, установлюють вулики з бджолами? 3. Чому знижується урожай жита в разі вітряної погоди під час його цвітіння? 4. Чому ягоди, зібрані у сонячний день, солодші, ніж зібрані у похмуру погоду? 5. Чому в теплицях під час вирощування деяких овочів тримають джмелів? V. Підбиття підсумків уроку, оцінювання роботи учнів. VI. Рефлексія. VII. Повідомлення домашнього завдання: опрацювати текст і малюнки § 46, підготувати відповіді на запитання і тестові завдання на с. 17, скласти сенкани на тему «Сільськогосподарські культури» за власним вибором; повторити § 41.
Цей матеріал з gdz-masters.org |
Меню сайтуПошук |