Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Вівторок, 14.05.2024, 02:44

Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | Головна | Урок 56. Загальна характеристика грибів | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

Урок 56. Загальна характеристика грибів

Тема. Загальна характеристика грибів.

Мета уроку: - визначити рівень уявлень учнів про особливості будови і процесів життєдіяльності грибів, їх різноманітність, поширення, місце в системі органічного світу; сформувати поняття «гіфи», «міцелій», «плодове тіло»;

- на уроку продовжити формувати науковий огляд учнів і переконання в необхідності знань про кожний компонент живої природи, у тому числі і про гриби, які посідають особливе місце в природі і мають велике значення в біосфері та житті людини.

- продовжити формування умінь і навичок працювати з текстом, малюнками і додатковими джерелами знань, знаходити в тексті необхідний для виконання завдань матеріал, узагальнювати, встановлювати взаємозв'язок будови і функцій, робити умовиводи; виковувати пізнавальний інтерес до вивчення світу природи, взаємоповагу в спільній діяльності, прагнення пізнавати навколишній світ, бережливо ставитися до всіх його мешканців.

Методи та методичні прийми: інформаційно-рецептивний.

Тип уроку: урок формування нових знань.

Наочність та обладнання: натуральні об'єкти - печериці, консервовані гриби маслюки, опеньки, засушені гриби, моделі шапкових грибів, таблиці «Цвілеві гриби», «Шапкові гриби», навчальна фільм «Гриби», «Будова, функції і різноманітність грибів», діапозитиви «Гриби, лишайники», картини, малюнки, листівки, фотографії, колекції комп'ютерних зображень різних видів грибів, комп'ютер, електронні засоби навчання.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення мети і завдань уроку.

У деякому царстві, що таємно і явно розташувалося навколо людини, і навіть у ній самій, живе близько ста тисяч видів мешканців - грибів. Великий російський поет О.С. Пушків казав, що гриби - «низька природа і вишуканості мало тут». Можна, звісно, не погодитися з видатним поетом, бо все, що створила природа, має красу, навіть вишуканість, і гриби не виняток. Чи не приваблює своєю і красою червоний мухомор, охайні, майже білосніжні печериці, поважні, переповнені почуттям власної гідності білі гриби? Чи не вишукані напівпрозорі нитки білої цвілі, що оселяється на продуктах харчування? Їх так багато, і вони такі різні таємні діти природи. Гриби відіграють важливу роль у природі і житті людини як позитивну, так i негативну. Але перш ніж розібратися з їх значенням, з'ясуємо, що становлять собою гриби з біологічної точки зору. Що саме поєднує цвіль з клейким тілом маслюка, отруйний і привабливий і мухомор з пиніцилом - ворогом бактерій?

Карл Лінней у «Системі природи» в 1735 р. описав 95 видів грибів, але не зумів їх класифікувати визначив виділену ним групу як хаос, у якому неможливо знайти ніякої системи. Як ви вважаєте, які задачі стоять перед нами сьогодні?

Завдання уроку.

1. Ознайомитися із загальною характеристикою грибів.

2. Визначити особливості їхньої будови.

3. З'ясувати, як відбуваються процеси життєдіяльності грибів.

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Загальна характеристика грибів, чисельність видів, різноманітність життєвих форм грибів: одноклітинні, багатоклітинні розповідь з елементами бесіди, доповіді учнів, демонстрація таблиць, картин, малюнків, листівок, фотографій, колекцій комп'ютерних зображень різних видів грибів і фрагментів фільму, діапозитивів.

2. Загальна характеристика грибів, місць їх існування, особливості будови їх клітин і вегетативного тіла, формування понять «гриб», «грибниця», або «міцелій»; відсутність тканин, поширення, тривалість життя - розповідь з елементами бесіди, робота з мал. 203 і 204 (с. 193), демонстрація картин таблиць, фрагментів фільму, діапозитивів.

3. Спосіб живлення грибів - гетеротрофний, споживання готових органічних речовин, які збирають з навколишнього середовища, відкладання запасної речовини - глікогену (спільна ознака з тваринами), газообмін грибів розповідь з елементами бесіди, демонстрація таблиць, картин з різними видами грибів, що оселяються на живих організмах та їх рештках.

4. Способи розмноження грибів: нестатеве - спорами, вегетативне - відокремленням ділянок грибниці та брунькуванням - розповідь, робота з мал. 205 і 206 (с. 194), демонстрація картин, таблиць, фрагментів фільму, діапозитивів, комп'ютерних зображень способів розмноження грибів.

5. Підбиття підсумків. Бесіда за запитанням:

1. Чому гриби, які протягом століть учені відносили до рослин, не можуть належати ні до рослин, ні до тварин?

III. Закріплення матеріалу, вивченого на уроці.

Бесіда за запитаннями:

1. На які групи поділяють гриби за кількістю клітин, з яких складається їх тіло?

2. Де поширені гриби?

3. Які особливості будови клітин грибів?

4. Яку будову має тіло багатоклітинних грибів?

5. Як живляться гриби?

6. Як гриби створюють необхідні їм для життєдіяльності речовини?

7. Чим живлення грибів відрізняється від живлення рослин?

8. Назвіть способи розмноження грибів.

IV. Узагальнення і систематизація знань.

Обговорений питань:

1. Як характеризувати гриби за певними ознаками?

2. Що за організми - гриби?

3. Які риси відрізняють гриби від рослин і тварин?

V. Підбиття підсумків уроку, оцінювання роботи учнів.

VI. Рефлексія.

VII. Повідомлення домашнього завдання: опрацювати текст і малюнки § 51, підготовити відповіді па запитання на с. 195. створити сенкан на тему «Гриби», підготувати повідомлення і міні-презентації про екологічні групи грибів (сапротрофи, паразити, симбіонти).

 

Цей матеріал з gdz-masters.org 

Уроки біології 6 клас

Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання

Статистика


Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0