Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Вівторок, 14.05.2024, 18:13

Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | Головна | Урок 60. Їстівні та отруйні шапинкові гриби | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

Урок 60. Їстівні та отруйні шапинкові гриби

Тема. Їстівні та отруйні шапинкові гриби.

Мета уроку: - розширити уявлення учнів про різноманітність шапинкових грибів, ознайомити з представниками їстівних і отруйних грибів, основними ознаками їх відмінності, правилами розпізнавання і збирання грибів;

- на матеріалі уроку продовжити формування наукових поглядів і переконань у необхідності знань про особливості будови, біології і впливу на організм людини отруйних грибів для запобігання захворюванням і збереження життя;

- продовжити вдосконалювати вміння і навички роботи з текстом і малюнками підручника, додатковими джерелами знань, навичок виконання практичної роботи, порівнювати, аналізувати, робити відповідні висновки; виховувати обережність і охайність під час виконання роботи, бережне ставлення до обладнання, санітарно-гігієнічні навички.

Методи та методичні прийми: інформаційно-рецептивний, практичний.

Тип уроку: урок формування нових знань, практичних умінь і навичок.

Наочність та обладнання: натуральні об'єкти, консервовані, засушені гриби, моделі плодових тіл грибів, картини, листівки, атласи, колекції шапинкових грибів, комп'ютерні зображення шапинкових грибів різних видів, таблиця «Гриби», діапозитиви «Гриби», фільм «Гриби», комп'ютер, мультимедійний проектор, діапроектор.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми і завдань уроку

Гриби відомі людям давно. їх вживали в їжу ще в далеку давнину, тому що вони містять багато цінних для людини речовин. За своїм складом вони близькі до овочів та продуктів тваринного походження. Вживають їх і тепер і свіжими, і консервованими, і сушеними. Але не всі гриби придатні до вживання, тому що серед грибів є як їстівні, так і отруйні види, що можуть спричинити тяжке отруєння і навіть призвести до смерті. Тому необхідно дуже добре знати особливості будови їстівних і отруйних грибів, знати і вміти їх розпізнавати в природі.

Завдання уроку.

1. З'ясувати роль шапинкових грибів у природі і житті людини.

2. Ознайомитися з особливостями штучного вирощування їстівних грибів.

3. Встановити види отруйних грибів і їх вплив на організм людини.

4. Навчитися розпізнавати їстівні та отруйні гриби своєї місцевості. Ознайомитися з правилами збирання грибів.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Роль шапинкових грибів у природі: їжа для багатьох тварин, і в житті людини: цінні харчові продукти - розповідь, робота з мал. 223 (с. 207), демонстрація натуральних об'єктів, сухих або консервованих грибів, моделей плодових тіл грибів, картин, таблиць, діапозитивів, фрагмента фільму.

2. Поживні якості грибів, приклади грибів, що мають найбільшу харчову цінність, способи зберігання грибів; особливості споживання людиною - розповідь з елементами бесіди, демонстрація натуральних об'єктів, консервованих, сушених грибів, муляжів плодових тіл, колекцій, таблиць, діапозитивів.

3. Штучне вирощування грибів - один з видів біотехнології, приклади грибів, характеристика способів і умов їх штучного вирощування, значення - розповідь, робота з мал. 224 (с. 208), демонстрація комп'ютерних зображень грибів, які вирощують промислово, і приміщень, у яких їх вирощують, доповіді і міні-презентації учнів.

4. Характеристика отруйних грибів, приклади грибів, які спричиняють тяжке отруєння людини, симптоми отруєння грибами, способи долікарської допомоги отруєному; правила обробки і вживання умовно-їстівних грибів; знайомство з основними правилами збирання грибів - розповідь з елементами бесіди, робота з мал. 225 (с. 208) і мал. 226 і 227 (с. 209), статтею «Основні правила збирання грибів» на с. 210, демонстрація муляжів плодових тіл грибів, картин, атласу, таблиці, комп'ютерних зображень різних видів отруйних грибів.

ІІІ. Закріплення матеріалу, вивченого на уроці.

А. Бесіда за запитаннями:

1. Яке значення грибів у природі та житті людини?

2. Які поживні якості мають гриби?

3. Які гриби вирощують штучно?

4. На які групи ділять гриби за їх їстівними властивостями?

5. Які їстівні гриби ви знаєте?

6. Які гриби належать до умовно-їстівних, чому їх так називають?

7. Назвіть відомі вам отруйні гриби.

8. Яких правил варто дотримуватися під час збирання грибів?

Б. Робота с тестовими завданнями на с. 211.

ІV. Узагальнення та систематизація знань.

Виконання практичної роботи 5 «Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості».

І. Вступна бесіда, бесіда з правил безпеки під час виконання практичної роботи.

ІІ. Виконання учнями практичної роботи.

ІІІ. Підбиття підсумків роботи, обговорення варіантів висновків на підставі виконаної роботи. Запитання для формулювання висновків:

1. За допомогою яких посібників можна визначити видову назву грибів?

2. На які ознаки ви звертали увагу, визначаючи видову назву гриба?

3. Яку будову плодового тіла має гриб?

4. До яких грибів: трубчастих чи пластинчастих вони належать?

5. Як можна отримати спори із шапинки гриба?

6. Які гриби ви розглядали: їстівні чи отруйні?

7. Які отруйні гриби трапляються у вашій місцевості?

V. Підбиття підсумків уроку, оцінювання роботи учнів.

VІ. Рефлексія.

VІІ. Повідомлення домашнього завдання: опрацювати текст і малюнки § 55, зібрати інформацію про їстівні та отруйні гриби поширені у вашій місцевості, підготувати повідомлення, міні-презентації про гриби - паразити рослин, скласти сенкан на тему «Білий гриб», «Мухомор», повторити § 53.

 

Цей матеріал з gdz-masters.org 

Уроки біології 6 клас

Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0