Вівторок, 14.05.2024, 06:51
Урок 65 Екскурсія 1 Тема: Різноманітність рослин свого краю Мета екскурсії: узагальнити знання учнів про компоненти живої і неживої природи рідного краю, розширити уявлення про різноманітність рослинного світу, про спільні особливості будови представників групи Рослини, їх взаємозв'язок з іншими організмами; розвити вміння спостерігати та активно самостійно працювати за запропонованими завданнями, спрямовувати і підтримувати роботу учнів у межах запитань і завдань екскурсії; стежити за виконанням правил поведінки на лоні природи; формувати естетичне сприйняття природи учнями, розуміння необхідності дбайливого ставлення до природи рідного краю. Обладнання: зошит (блокнот), олівці, картки-завдання, сантиметр. Методичні рекомендації I. На попередньому уроці учитель повідомляє учням завдання і місце проведення екскурсії, знайомить з правилами поведінки на природі, з основними видами рослин за натуральними чи гербарними зразками, таблицями, малюнками, картинами, переліком обладнання, що необхідне для проведення екскурсії. Учні об'єднуються у групи (ланки), у зошиті записують пункти плану, за яким буде складатися звіт про екскурсію, знайомляться із зразками карток-завдань, зразками звітів про екскурсію учнів попередніх класів. Завдання для екскурсії за даною темою можуть бути однаковими для всіх груп, що полегшить роботу вчителя і учнів з проведення першої екскурсії та оформлення звітів. Екскурсія може бути проведена до лісу, парку, саду, на пришкільну ділянку, навколо школи, території мікрорайону. Враховуючи, що це перша екскурсія у курсі біології, вона повинна бути ретельно спланованою і підготовленою не тільки з метою вивчення біологічних об'єктів природи, але й з метою контролю за неухильним виконанням учнями правил поведінки під час екскурсії, формування розуміння учнями необхідності знань цих правил. II. План екскурсії: 1. Стисла характеристика природного угруповання: ліс, сад, парк, пришкільна ділянка тощо. 2. Особливості рельєфу місцевості і його компонентів. 3. Видовий склад рослин ділянки й умови зростання. 4. Особливості будови рослин різних життєвих форм: дерева, чагарники, чагарнички, трави. III. Проведення екскурсії. 1. Вступна бесіда. 2. Самостійна робота учнів, виконання завдань на ділянці. Картка-завдання 1) визначте рельєф поверхні своєї ділянки; 2) розгляньте вашу ділянку, зверніть увагу на ґрунт, він щільний чи розпушений; 3) встановіть, які рослини: дерева, чагарники, чагарнички, трави ростуть на вашій ділянці, самостійно чи з допомогою учителя визначте їхні назви і запишіть у зошит (блокнот). 4) виміряйте сантиметром товщину стовбура 2-3 дерев і 2-3 чагарників, результати запишіть у зошит (блокнот). Чим дерева відрізняються від чагарників? 5) розгляньте рослини, які утворюють трав'янистий покрив. Чим трави відрізняються від дерев і чагарників? 6) зверніть увагу на зовнішній вигляд рослин на ділянці. Чи всі рослини мають листки? Яке їх забарвлення? Чи є рослини, які ще квітнуть? У яких рослин вже є плоди? Дані своїх спостережень запишіть у зошит (блокнот); 7) зробіть висновок, помітивши особливості рельєфу місцевості, ґрунту, умов зростання рослин, різноманітність рослин даної ділянки, взаємозв'язки живої і неживої природи. IV. Підбиття підсумків екскурсії, узагальнення результатів, спостережень, рекомендації до складання звіту, оцінка поведінки учнів на екскурсії.
Цей матеріал з gdz-masters.org |
Меню сайтуПошук |