Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Понеділок, 13.05.2024, 23:11

Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | Головна | Урок 66. Екскурсія 2 | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

Урок 66. Екскурсія 2

Тема. Вивчення рослинних угруповань

Мета екскурсії: - ознайомити учнів з певним угрупованням, сформувати уявлення про його видовий склад, пристосування рослин до спільного життя, взаємовплив рослин, рослин і тварин, рослин і чинників середовища;

- визначити роль людини, що впливає на життя рослин і угруповання в цілому;

- продовжити формування вмінь працювати на геоботанічній ділянці; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: зошити (блокноти), олівці, метр або шнур довжиною 10 м, шкільний визначник рослин, картки завдання.

Методичні рекомендації

І. Підготовка до екскурсії.

1. Вибравши місце екскурсії і відвідавши його, учитель визначає, що можуть і повинні побачити учні в цьому конкретному угрупованні: які види рослин і тварин переважають, які є рідкісними і зникаючими та потребують охорони. Склавши список рослин, учитель підбирає наочні посібники - натуральні чи гербарні зразки, таблиці, картини, листівки «Рослин Червоної книги України» для ознайомлення учнів із цими видами рослин напередодні екскурсії. Повідомляє тему, завдання і місце проведення екскурсії, перелік необхідного обладнання, нагадує правила поведінки під час екскурсії, знайомить з планом екскурсії, який вони записують у зошит.

ІІ. План екскурсії:

1. Характеристика угруповання - місця проведення екскурсії.

2. Визначення рослин, що зростають на певній ділянці, їх кількісного складу.

3. Визначення кількості ярусів, складання списку рослин за ярусами.

4. Спостереження за тваринами, життя яких тісно пов'язано з рослинами, з'ясування їхнього значення в житті рослин.

5. Виявлення рідкісних рослин угруповання - рослин, що занесені до Червоної книги України.

6. Вивчення взаємозв'язків рослин, тварин, мікроорганізмів, грибів, чинників неживої природи в угрупованні.

ІІ. Проведення екскурсії.

1. Вступна бесіда про необхідність вивчення природних угруповань, знання їхньої структури і взаємозв'язків між рослинами, тваринами, мікроорганізмами, грибами і чинниками неживої природи, що склалися історично в процесі їх сумісного існування.

2. Самостійна робота учнів на ділянках за карткою-завданням.

Картка-завдання

1. На геоботанічній ділянці 10 х 10 м, яку ви виміряли за допомого метра або шнура, визначте:

а) які групи рослин зростають на ділянці, підрахуйте кількість дерев і чагарників кожного виду, які види трав'янистих рослин трапляються часто, а які - рідко;

б) кількість ярусів рослин на вашій ділянці і видовий склад рослин за ярусами;

в) чи зростають на ділянці види мохів, плаунів, хвощів, папоротей, грибів, лишайників; у яких місцях даного угруповання вони зростають;

г) життя яких тварин пов'язано з ярусністю даного угруповання;

д) установіть, як розподіляються чагарники в даному угрупованні, не заважаючи при цьому один одному;

е) види рослин, що занесені до Червоної книги України;

ж) вплив людини на дане угруповання;

з) вплив екологічних чинників на зростання і розвиток рослин та існування угруповання.

2. Усі дані спостережень і визначень занесіть у зошит (блокнот).

IV. Підбиття підсумків екскурсії, узагальнення результатів спостережень, рекомендації до складання звіту, оцінка поведінки учнів на екскурсії.

 

Цей матеріал з gdz-masters.org 

Уроки біології 6 клас

Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0