Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Середа, 27.11.2024, 19:25

Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | Головна | Урок 6. Кишковопорожнинні | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

Урок 7. КІЛЬЧАСТІ ЧЕРВИ

Лабораторне дослідження зовнішньої будови та руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника)

Задовго до винайдення плуга ґрунт вже обробляли черв’яки і будуть його обробляти завжди.

Чарльз Дарвін

Мета уроку: сформувати поняття про особливості будови, рухи та спосіб життя кільчастих червів, їхню різноманітність і роль у природі та в житті людини. Розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять. Виховувати любов до живих істот.

Основні поняття: сегменти-кільця, вторинна порожнина, шкірно-м’язовий мішок, кутикула.

Обладнання і матеріали: таблиці «Кільчасті черви», відеофрагменти про п’явок і багатощетинкових червів; малюнки, живі дощові черв’яки (трубочники), вологі препарати кільчастих червів.

Тип уроку: засвоєння нових знань і формування практичних умінь.

План-схема уроку

Етап уроку

Час

(хв)

Форми і методи діяльності вчителя

Результат діяльності

1. Організаційний етап

1

1

Організація класу.

Розминка «Аналіз епіграфа»

Поява інтересу до вивчення нової теми

II. Актуалізація опорних знань

5

2

Фронтальне опитування за темою домашнього завдання.

Порівняння зовнішнього вигляду гідри та черв’яка

Визначення рівня знань з теми «Кишковопорожнинні».

Знайти риси відмінності в зовнішній будові дощового черв’яка та гідри

III. Мотивація навчальної діяльності

2

Біологічна задача - міжпредметні зв’язки з математикою

Зацікавлення темою уроку, попередні висновки про роль червів у процесах ґрунтоутворення

IV. Засвоєння нових знань

5

1

18

1

Пояснення вчителя з використанням малюнків підручника.

Звіт про домашнє спостереження.

Лабораторне дослідження.

Перегляд відеофрагментів

Сформувати уявлення про особливості зовнішньої будови кільчиків.

Аналіз рухів черв'яка.

Дослідження зовнішньої будови та рухів черв'яка.

Розширення знань про різноманітність кільчаків

V. Узагальнення і систематизація знань

5

Взаємоопитування учнів, вправа «Бумеранг»

Узагальнення знань про особливості будови кільчастих червів

VI. Підсумки

3

Вправа «Снігова грудка»

Підбиття підсумків уроку

VII. Домашнє завдання

1

Репродуктивне та творчо-пошукове випереджувальне

Опрацювання і засвоєння матеріалу; створення міні-проектів

І. Організаційний етап.

Організація класу. Обговорення епіграфа: Як ви розумієте наведений вислів?

II. Актуалізація опорних знань.

1. Перевірка домашнього завдання: фронтальне опитування за темою «Кишковопорожнинні»: Де поширені кишковопорожнинні? Дайте характеристику тваринам, що належать до кишковопорожнинних. Опишіть будову поліпа гідри (за таблицею). Яка роль кишковопорожнинних у природі та житті людини?

2. Порівняйте зовнішній вигляд дощового черв’яка (за малюнком) та поліпа гідри. Знайдіть відмінності. Де живуть дощові черв’яки?

III. Мотивація навчальної діяльності.

Біологічна задача: маса дощового черв'яка становить у середньому 4-5 грамів. За добу він пропускає через свій кишечник таку саму масу ґрунту, як важить сам, поліпшуючи при цьому його родючість. Обчисліть середню кількість дощових черв'яків, що живуть на 1 га, якщо відомо, що за добу вони пропускають через свій кишечник 2,5 тонни ґрунту.

Проаналізуйте результати задачі, зробивши попередні висновки про роль дощових черв'яків у процесах ґрунтоутворення.

IV. Засвоєння нових знань та формування практичних умінь.

1. Пояснення вчителя зовнішньої будови дощового черв’яка з використанням підручника (с. 26-29).

2. Обмін учнів домашніми спостереженнями за рухами дощових черв’яків.

3. Виконання лабораторного дослідження.

Обладнання, матеріали та об’єкти дослідження: живі дощові черв’яки або трубочник (за вибором учителя), фіксований матеріал, макропрепарати, чашки Петрі, фільтрувальний папір, пінцети, лупи, мікроскопи.

1. За допомогою лупи розгляньте особливості зовнішньої будови дощового черв’яка або трубочника.

2. Покладіть живого дощового черв’яка на аркуш паперу. Простежте за його рухом. Прислухайтеся до шурхоту, який чути під час рухів дощового черв’яка.

3. Доторкніться пінцетом до живого дощового черв’яка або трубочника. Як тварина відреагувала на дотик?

4. Особливості внутрішньої будови кільчастих червів.

5. Перегляд відеофрагментів про різноманітність кільчастих червів (малощетинкові, багатощетинкові та п’явки).

6. Роль кільчастих червів у природі та житті людини (відео про використання п’явок у гірудотерапії).

V. Узагальнення і систематизація знань.

Взаємоопитування учнів «Бумеранг»: учні ставлять запитання один одному за результатами лабораторного дослідження та за новим матеріалом.

VI. Підсумки.

Підбиття підсумків уроку з використанням вправи «Снігова грудка» (до теми ставимо слово, речення, запитання). Наприклад:

Дощовий черв'як.

Дощовий черв'як - «король» біосфери.

Чи можна вважати ґрунт родючим, якщо в ньому немає дощових черв'яків?

VII. Домашнє завдання.

Опрацювати § 7. Виконати випереджувальне завдання: підготувати міні-проекти на тему «Хто такі членистоногі?».

Цей матеріал з subject.com.ua 

 

Уроки до підручника Л. І. Остапченко біологія 7 клас

Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання

Статистика


Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0