Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Вівторок, 14.05.2024, 23:55

Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | Головна | Урок 7. Виготовлення мікропрепаратів | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

Урок 7. Виготовлення мікропрепаратів

Тема. Виготовлення мікропрепаратів.

Мета уроку: - продовжити знайомити учнів з методами дослідження в біології, ознайомити з особливостями методу культури клітин, сформувати поняття «тимчасовий мікропрепарат». «постійний мікропрепарат». навчити учнів виготовляти тимчасові мікропрепарати і працювати з ними;

- формувати в учнів розуміння необхідності володіти практичними навичками для вивчення живих об'єктів, для пізнання будови організмів і розуміння на базі цих знань процесів життєдіяльності, що відбуваються в рослинних організмах;

- продовжити формувати вміння і навички виконання практичної роботи, робота з мікроскопом, виготовлення тимчасових мікропрепаратів, робити відповідні висновки;

- виховувати охайність під час виконання роботи, бережне ставлення до обладнання, виконання правил роботи з мікроскопом.

Методи та методичні прийоми: інформаційно-рецептивні, практичні.

Тип уроку: комбінований урок.

Наочність та обладнання: мікроскопи, цибулина цибулі городньої, тарувальний набір, пінетки, фільтру вальний папір, предметні та накривні скельця. 2 %-й розчин йодиду калію, таблиці «Будови клітини».

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учнів.

A. Фронтальна бесіда за запитаннями:

1. Які методи вивчення організмів ви знаєте?

2. Які методи вивчення клітини ви знаєте?

3. Яке значення має мікроскоп у біологічних дослідженнях?

B. Закріплення вмінь працювати з мікроскопом: учитель зарошує двох учнів до свого столу - один розповідає будову мікроскопа і демонструє правила роботи а ним, інший - коментує його дії; друга пара учнів - один готує тимчасовий мікропрепарат, інший - коментує його дії.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми і завдань уроку.

Мікроскопія один з основних методів досліджений клітин. Щоб вивчити будову клітини, необхідно підготувати її до дослідження. Для цього використовують спеціальні методи, які дають змогу вивчати клітини як у живому, так і у фіксованому стані. Під час виконання практичної роботи і ви ознайомилися з будовою рослинної клітини, використовуючи постійний мікропрепарат. Чому він називається «постійний»? Як його виготовлюють? Якщо є постійні мікропрепарати, то, мабуть, є й непостійні, або тимчасові? На яких мікропрепаратах краще вивчати будову клітин, на яких процеси їх життєдіяльності? Як виготовити ці мікропрепарати? Багато цікавих запитань, відповіді на них знайдемо на уроці.

Завдання уроку.

1. З'ясувати сутність методу культури тканин, його використання і значення.

2. Навчитися виготовляти тимчасові мікропрепарати і працювати з ними за допомогою світлового мікроскопа.

3. Виконувати рисунки біологічних об'єктів.

III. вивчення нового матеріалу.

1. Формування знань про метод культури клітин; способи виготовлення мікропрепаратів клітин живих і фіксованих, особливості використання і значення цих способів для дослідження, формування поняття «постійний мікропрепарат», «тимчасовий мікропрепарат» - розповідь, робота з мал. 30 (с. 31), демонстрація фіксованих постійних мікропрепаратів.

2. Формування вміння самостійного виготовлення мікропрепарату - виконання учнями практичної роботи 2 «Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі» за текстом і малюнком підручника або в зошиті для практичних робіт. Робота виконується фронтально разом з учителем (учитель разом з учнями, користуючись мал. 30, виготовляє мікропрепарат, контролює роботу учнів;і виготовлення мікропрепарату, користування мікроскопом, робить схему будови клітини на дошці і в кінці, після обговорення, допомагає сформулювати висновок).

I. Вступна бесіда з правил безпеки під час виконання практичних робіт.

II. Виконання учнями роботи.

III. Підбиття підсумків роботи, обговорення варіантів висновків на підставі виконаної роботи.

Примітка: для класів із середнім рівнем навчання можна запропонувати вставити пропущені слова у висновок з роботи. Текст висновку написано на дошці (на моніторі комп'ютера) (на розсуд учителя).

IV. Закріплення матеріалу, вивченого на уроці.

А. Бесіда за запитаннями:

1. Назвіть відомі вам метода дослідження клітини.

2. У якому стані можна досліджувати клітину?

З. Як виготовляють постійні мікропрепарати?

4. Що таке тимчасовий мікропрепарат?

5. Яку будову мають клітини шкірки луски цибулі? (Робота з таблицею або малюнком на дошці.)

Б. Робота с тестовим завданням підручника на с. 32.

V. Узагальнення та систематизація знань.

Обговорення питань:

1. Яке значення для вивчення клітини має вміння виготовляти мікропрепарати?

2. Який це метод вивчення живої природи?

VI. Підбиття підсумків уроку, оцінювання роботи учнів на уроці.

VII. Рефлекси.

VIII. Повідомлення домашнього завдання.

Опрацювати текст § 7, виконати тестові завдання (якщо не виконували на уроці) на с.32.

 

Цей матеріал з gdz-masters.org 

Уроки біології 6 клас

Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0