Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Четвер, 26.06.2025, 07:28

Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | Головна | УРОК 81. Гігієна слуху. Запобігання захворюванням органу слуху | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

УРОК 81. Гігієна слуху. Запобігання захворюванням органу слуху

Освітня мета: дати уявлення про причини порушення слуху, виникнення захворювань органу слуху, їх профілактику; пояснити шкідливість шуму.

Основні поняття і терміни: вушна сірка, запалення середнього вуха.

Обладнання: модель вуха, таблиця «Орган слуху».

Структура уроку, основний зміст і методи роботи

І. Актуалізація знань учнів.

Шифровий диктант.

У зошиті записати слова-відповіді:

а) слухові кісточки;

б) слуховий прохід;

в) слуховий нерв;

г) слухова труба;

д) рецептор;

е) завитка, звукочутливі клітини в ній;

є) лабіринт (напівколові канали);

ж) слухова зона кори;

з) барабанна перетинка; і) вушна раковина.

Вчитель задає запитання і пропонує вибрати правильні відповіді:

1. Частина слухового аналізатора (записати послідовно)...

2. Звукові подразнення сприймають...

3. Збудження в мозок передається...

4. Розрізнення звукових подразнень здійснює...

5. До зовнішнього вуха належить...

6. У середньому вусі знаходиться...

7. У внутрішньому вусі знаходиться...

8. Частина середнього вуха, що з’єднує його з носоглоткою, назива­ється...

9. Коливання барабанної перетинки передаються на...

10. Від звукових подразнень збуджується...

Відповіді:

1 — д, в, ж; 2 — д, е; 3 — в; 4 — ж; 5 — в, з, і; 6 - а; 7 — в, д, е, є; 8 — г; 9 — а; 10 — е.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Кожному знайома сцена появи тіні батька Гамлета. Привид розповідає про здійснене вбивство: коли він відпочивав у саду, до нього підкрався вбивця із соком блекоти у флязі і вилив отруту в вухо. Так рукою брата він був убитий під час сну.

— Чи правий був Шекспір, описуючи сцену отруєння батька Гам­лета?

— В якому випадку це можливо?

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Запальні процеси в порожнині середнього вуха, їхня профілактика. (Розповідь учителя з елементами бесіди).

2. Наслідки пошкодження барабанної перетинки.

а) хто такий «копуха»?

Розповідь вчителя з елементами бесіди про скупчення сірки в слу­хових проходах, про значення сірки, небезпеку чищення вух гострими предметами. Розповідь про те, що в давні часи люди носили спеціальні палички для туалету слухових проходів, їх називали «коповушечками».

б) Отвори у барабанній перетинці.

— Чи достовірно, з точки зору лікаря, сцена смерті батька Гамлета, описана Вільямом Шекспіром?

— Чи могло таке бути?

Розповідь про оперування в 1860 р. ртуттю, влитою в вуха, еміра Насрулли Баходура. Ртуть проникла через отвір в барабанній перетинці, який утворився у результаті перенесення хвороби золотухи.

Повідомлення вчителя про лікування таких хвороб. У наш час роз­роблена пластика барабанної перетинки.

в) Розрив барабанної перетинки, як його уникнути. (Бесіда).

— Чому артилеристи під час пострілу відкривають рот, кричать «Ура!»?

Для з’ясування ролі євстахієвої труби учні проводять самоспостере­ження і затискають ніс, закриваючи рот і ковтають слину, при цьому відчувають рух барабанної перетинки. Розповідь вчителя про відновлення прохідності євстахієвої труби отоларингологом.

3. Шкідливий вплив шуму на слух і нервову систему. Заходи боротьби із шумом на підприємствах, у містах.

а) Повідомлення про те, що гармонійні ритмічні звукові коливання — маршова, танцювальна музика — рефлекторно підвищують тонус м’язів і поліпшують рухи, гучні різкі звуки і шуми негативно діють на організм, спричиняють втому нервової системи.

б) Бесіда.

— Які заходи боротьби із шумом проводять у транспорті, на підпри­ємстві?

— Як використовуються на підприємствах звукопоглинаючі та ізо­ляційні матеріали?

— Як використовується на підприємстві музика з метою стимуляції трудової діяльності?

4. Успіхи фізіології і медицини в боротьбі з глухотою. Створення «штучного вуха». (Розповідь вчителя з елементами бесіди.)

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

Обґрунтуйте правила гігієни слуху.

— Чистити вуха гострими предметами — заборонено!

— Різкі та сильні звуки — небезпечні!

— Шум — ворог слуху!

— Забороняється діставати предмети, що випадково потрапили до вушного проходу, самостійно!

— Шкідливо слухати дуже голосну музику!

— Забороняється при сильному вітрі й мінусовій й температурі ходити без головного убору!

V. Домашнє завдання.

Вивчити відповідну тему із підручника.

Підготувати повідомлення про аромотерапію.

Цей матеріал з subject.com.ua 

Уроки біології

Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання

Статистика


Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0