Особистий сайт Коваленка Сергія Івановича

Вівторок, 14.05.2024, 15:13

Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | Головна | Урок 8. Клітинна мембрана | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

Урок 8. Клітинна мембрана

Тема. Клітинна мембрана.

Мета уроку: -  поновити і поглибити знання учнів про будову клітини, сформувати знання про структуру оболонки клітини, ознайомити з функціями і значенням клітинної мембрани, визначити риси відмінності оболонок клітин рослин і тварин;

-  формувати розуміння взаємозв'язку будови клітинних структур з їх функціями: уявлення про відсутність чіткої межі в будові між рослинами і тваринами на клітинному рівні;

-  сформувати чітке розуміння понять; «клітинна мембрана», «клітинна оболонка», «органели»;

-  на матеріалі уроку продовжити формувати науковий світогляд учнів, показуючи пізнаваність тонких структур клітини і значення цих тань для дослідження процесів їх життєдіяльності для розвитку науки цитології;

- продовжити формувати в учнів навички роботи з текстом і малюнками підручника, порівнювати, аналізувати, робити відповідні висновки на основі порівняння, розвивати біологічну мову і біологічне мислення учнів;

- у процесі виконання учнями лабораторного дослідження продовжити формування вмінь і навичок працювати з мікроскопом, лабораторним обладнанням, виготовлення тимчасового мікропрепарату, працювати з інструкцією, формувати навички виконання малюнків біологічних об'єктів, виховувати охайність під час виконання роботи, бережливе ставлення до обладнання.

Методи та методичні прийоми: інформаційно-рецептивний.

Тип уроку: урок формування нових знань, умінь і навичок.

Наочність та обладнання: таблиці «Будова рослинної клітини», фотографії, електронні зображення рослинних і тваринних клітин, комп'ютер, мультимедійний проектор; для проведення лабораторного дослідження: мікроскоп, предметні і накривні скельця, пінцети, препарувальні голки, фільтрувальний папір, дистильована вода, 2 %-й розчин йодиду калію, гілочка елодеї.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми і завдань уроку. Сьогодні ми продовжимо подорож у цікавий світ клітини, а нашим гідом і консультантом у цій подорожі буде наука цитологія. Клітину можна порівняти з ідеальним містом, у якому ні на хвилину не припиняється життя, усі його процеси відбуваються злагоджено і послідовою завдяки слухняним мешканцям і невтомним працівникам цього міста. Хто вони, ці невтомні працівники? Як вони забезпечують життя клітини?

Завдання уроку.

1. Ознайомитися з особливостями будови рослинної і тваринної клітини.

2. Визначити спільні ознаки і відмінності рослинної і тваринної клітини.

3. Визначити функції клітинної мембрани.

4. Визначити функції клітинної оболонки рослинної клітини.

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Загальна подібність будови клітин всіх організмів, структурні компоненти клітини: клітинна мембрана, цитоплазма, ядро - розповідь, бесіда з використанням таблиці «Будова рослинної клітини», малюнка на дошці «Будова клітини шкірки луски цибулі», мал. 32 підручника (с. 32). Запитання для бесіди:

1. Назвіть основні частини рослинної клітини.

2. Які з них ви бачили під час виконання практичної робота?

3. Покажіть їх на таблиці (малюнку).

2. Формування поняття «органели клітини», «клітинка мембрана».

3. Формування поняття про функції клітинної мембрана: а) забезпечення транспорту різних речовин, пояснення механізму їх транспорту, значення явища вибіркового проникнення речовин через мембрану; б) захисна функція мембран, значення; в) роль мембрани в забезпеченні міжклітинних зв'язків - розповідь з елементами бесіди, робота з мал. 33, 34 (с. 33), таблицями, використання електронних зображень клітинної мембрани. Запитання для бесіди:

1. Пригадайте, що таке дифузія. Який її принцип?

2. Поміркуйте, як на основі цього принципу клітинна мембрана може пропускати всередину необхідні їй речовини.

3. Як ви думаєте, які це мають бути речовини?

4. Продовження вивчення особливостей будови рослинної клітини - виконання учнями лабораторного дослідження «Будова клітини листка елодеї» за текстом підручника (с. 34) або в зошиті для практичних робіт.

I. Вступна бесіда. Бесіда з правил безпеки під час виконання лабораторних і практичних робіт.

II. Повторення правил роботи з мікроскопом.

III. Виконання учнями лабораторного дослідження

IV. Підбиття підсумків роботи, обговорювання варіантів висновків на підставі виконаної роботи.

ІІІ. Закріплення матеріалу, вивченого на уроці.

Бесіда за запитаннями:

1. Що таке органели?

2. Що собою представляє клітинна оболонка? Які функції вона викопує?

3. Назвіть функції клітинної мембрани.

4. Яку будову мають органели листка елодеї?

5. Що спільного в будові клітини листка елодеї і клітини шкірки соковитої луски цибулі? Чим вони відрізняються?

IV. Узагальнення та систематизація знань.

Обговорення питань:

1. Порівняйте будову рослинної і тваринної клітини, що в них спільного, чим вони відрізняються?

2. Чи є чітка відмінність між будовою рослинної і тваринної клітини?

3. Які положення клітинної теорії підтверджують знання про будову клітин рослин і тварин?

V. Підбиття підсумків уроку, оцінювання роботи учнів.

VI. Рефлексія.

VII Повідомлення домашнього завдання: опрацювати текст § 8, уважно роздивитися всі малюнки в тексті підручника, виконати тестові завдання і підготувати відповіді на запитання на с. 35.

 

Цей матеріал з gdz-masters.org 

Уроки біології 6 клас

Вхід на сайт

Пошук

Корисні посилання

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0