УРОК 94. Практична робота №8
Тема. Вивчення різних видів пам’яті.
Мета: ознайомитись із різними видами пам’яті, навчитися визначати свою рухову, образну, логічну пам’ять; осмислити можливість розвитку пам’яті.
Матеріали і обладнання: картки з переліченими 5—7 рухами; 12 предметів; картки з 10 парами слів (одна картка — пари слів, що мають логічний зв’язок, друга картка — пари слів, що не мають логічних зв’язків).
Хід роботи
І. Дослідження рухової пам’яті
1. Запам’ятайте 5—7 рухів одного із учнів класу, який показує їх у певній послідовності.
2. Відтворіть характер і послідовність рухів, записуючи їх в тому порядку, в якому показував ваш товариш.
а) |
|
б) |
|
в) |
|
г) |
|
ґ) |
|
3. Підрахуйте кількість правильно і послідовно відтворених рухів. Результат запишіть у таблицю.
4. Повторіть вправу за учнем 2—3 рази.
5. Відтворіть характер і послідовність рухів після повторення.
6. Підрахуйте кількість правильно і послідовно відтворених рухів, результат запишіть у таблицю.
II. Дослідження образної пам’яті
1. Протягом 3-4 секунд уважно розгляньте 12 предметів, котрі запропонував вчитель.
2. Запишіть назви предметів, які запам’ятали:
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
|
7 |
|
8 |
|
9 |
|
10 |
|
11 |
|
12 |
|
3. Підрахуйте кількість предметів і занесіть результат у таблицю.
III. Дослідження словесно-механічної пам’яті
1. Прослухайте десять пар слів, які не мають логічного зв’язку.
2. Відтворіть з пам’яті та запишіть слова правої половини ряду, коли вчитель буде зачитувати слова лівої половини.
Пари слів, що не мають логічного зв’язку |
Приклад |
1. |
1. Собака-олівець |
2. |
2. Сніг-книжка |
3. |
3. Пісок-дуб |
4. |
4. Стіл-горобець |
5. |
5. Пшениця-папір |
6. |
6. Вазон-зошит |
7. |
7. Дорога-стілець |
8. |
8. Будинок-яблуня |
9. |
9. Книжка-вікно |
10. |
10. Рука-хустина |
3. Підрахуйте кількість правильно відтворених пар слів.
4. Результат занесіть у таблицю.
IV. Дослідження словесно-логічної пам’яті
1. Прослухайте десять пар слів, що мають логічний зв’язок.
2. Відтворіть з пам’яті та запишіть слова правої половини ряду, коли вчитель буде зачитувати слова лівої половини.
Пари слів, що мають логічний зв’язок |
Приклад |
1. |
1. Добрий учень |
2. |
2. Сонячний ранок |
3. |
3. Листяний ліс |
4. |
4. Навчальна книга |
5. |
5. Дерев’яні двері |
6. |
6. Тепла осінь |
7. |
7. Довга дорога |
8. |
8. Похмурий день |
9. |
9. Загальний зошит |
10. |
10. Рідний дім |
3. Підрахуйте кількість правильно відтворених пар слів.
4. Результат занесіть у таблицю.
Результати досліджень
Вид пам’яті |
Результат |
Рухова |
До повторення — 3 — |
|
Після повторення — 3 — |
Образна |
- 3 - |
Словесно-механічна |
- 3 - |
Словесно-логічна |
- 3 - |
5. Зробіть висновки, відповівши на запитання:
а) Який обсяг механічної і логічної пам’яті ви маєте? Чи задоволені ви результатом?
б) Як можете розвивати той вид пам’яті, який має у вас найменший обсяг?
в) Як ви розумієте прислів’я «Повторення — мати навчання»?
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
V. Домашнє завдання.
Повторити тему про пам’ять.
Цей матеріал з subject.com.ua