Понеділок, 29.04.2024, 12:35
Урок 9. РАКОПОДІБНІ Швець - не швець, кравець - не кравець, Держить у роті щетинку, а в руках ножиці. Загадка Мета уроку: сформувати поняття про особливості будови, способу життя, різноманітність та роль у природі й значення в житті людини представників ракоподібних. Розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять. Виховувати любов і повагу до живих істот. Основні поняття: головогруди, хітиновий панцир, клешні. Обладнання і матеріали: таблиці «Ракоподібні», відеофрагменти та фото ракоподібних. Тип уроку: засвоєння нових знань. План-схема уроку
І. Організаційний етап. 1. Організація класу. 2. Розминка: розгадування загадки з епіграфа (рак). II. Актуалізація опорних знань. 1. Вправа «Розподіли»: розподіліть ознаки кільчастих червів і членистоногих у дві колонки: 1. Тіло сегментоване на кільця. 2. Тіло поділене на голову, груди та черевце. 3. Кінцівки членисті, рухливі. 4. Кінцівки відсутні, є щетинки. 5. Покриви щільні, хітинізовані. 6. Покривом є шкірно-м'язовий мішок. 7. Органи чуття розвинені слабо. 8. Добре розвинений зір, у більшості - мозаїчний. 9. Періодично линяють. 10. Тіло в разі ушкодження добре регенерує. 11. Мають специфічні органи дихання: зябра, трахеї, повітряні мішки. 12. Дихають поверхнею тіла, деякі - зябрами. 2. Складання карти поняття «ракоподібні» за методикою мозкового штурму. III. Мотивація навчальної діяльності. Прийом «Здивуй! Зацікав!». Учні та вчитель зачитують цікаву інформацію про ракоподібних: розмах кінцівок японського краба - 3,6 м, а краба камчатського - 1,5 м. Креветка відкладає за одну кладку мільйон яєць, а рак річковий - 500 штук. IV. Засвоєння нових знань. 1. Пояснення вчителя з використанням малюнків підручника та таблиць: А) Зовнішня будова рака річкового; Б) Особливості процесів життєдіяльності; В) Пристосування до життя у водному середовищі. 2. Міні-проекти учнів «Різноманітність ракоподібних». 3. Колективне складання опорних конспектів «Ознаки ракоподібних», «Різноманітність ракоподібних». V. Узагальнення і систематизація знань. 1. Перегляд відеофрагментів про ракоподібних, аналіз та обговорення їх у групах (парах). 2. Складання запитань до відеофрагментів групами, обмін запитаннями, відповіді на них. Наприклад: Уявіть, що в рака, краба чи омара зникли обидві клешні. Яким стане його життя? Уявіть, що в панцирі рака зник хітин і він став м’якеньким. Що не зможе робити рак? Що дає змогу мокриці жити на суходолі? Чому дафнію називають «водяною блохою»? Чи справді в циклопа одне око? Як відрізнити самку рака від самця? VI. Підсумки. Підбиття підсумків уроку з використанням вправи «Снігова грудка» (до теми ставимо слово, речення, запитання). Наприклад: Ракоподібні. Раки пристосовані до життя у водному середовищі. Які пристосування до життя у воді вони мають? VII. Домашнє завдання. Опрацювати § 9. Підготувати цікавий матеріал про павукоподібних; міні-проекти «Роль павутини в житті павука», «Різноманітність павукоподібних», «Роль кліщів у природі та житті людини» (за бажання індивідуально, парами, групами тощо). Цей матеріал з subject.com.ua
|
Меню сайтуПошук |